غذاهای خیابانی تایلند: قسمت دوم

غذای خیابانی تایلند واقعا ارزان قیمت هستند و تنوع آنها نیز بسیار زیاد است! اگر با تور تایلند به این کشور زیبا سفر کردید و به غذاخوری‌های خیابانی تایلند رفتید، خواهید دید که می‌توانید با هزینه‌ای اندک و مثلا 5 دلار مانند یک پادشاه غذا بخورید. در ادامه مقاله قبل، در این مقاله نیز به معرفی غذاهای معروف خیابانی در تایلند خواهیم پرداخت.

 

Khao Kha Moo

این غذای ساده و لذیذ و آبدار از استیک گوشت پای خوک تفت داده شده با سس سویا، شکر و ادویه تهیه شده و به همراه برنج و کلم بروکلی و تخم مرغ آب پز سرو می‌شود و یکی از غذاهای محبوب تایلند است، بنابراین پیدا کردن آن در غرفه‌های غذای خیابانی بسیار راحت است. اگر مایلید که غذایتان کمتر چرب باشد، می‌توانید از فروشنده بخواهید که گوشت کمتری را در بشقاب شما بریزد.

 

بخوانید: غذاهای لذیذ در بازار Pratunam بانکوک

 

 

Kai Jeow

یکی از ارزان‌ترین غذاهای معروف خیابانی در تایلند که در بیشتر غرفه‌های مواد غذایی یافت می‌شود، Kai Jeow است. این غذا، یک املت تایلندی عالی برای صبحانه است که  با سس ماهی و فلفل دلمه‌ای به همراه برنج سرو می‌شود. البته خوردن آن در هر ساعتی از شبانه روز،  لذت بخش است.

 

 

Sai Ooah

Sai ooah یک نوع سوسیس تایلندی است که با انواع مواد معطر تهیه شده و باعث می‌شود طعم آن خیلی لذیذتر از گوشت خوک معمولی باشد. در واقع این گوشت خوک با موادی نظیر لیموترش، برگ های آهک کافیر، گالانگال و غالباً خمیری از فلفل قرمز مخلوط می‌شود. این مخلوط، به صورت سوسیس کباب می‌شود تا طلایی و خوشمزه شود. امروزه معمولا این غذای معروف خیابانی در تایلند، از گوشت گاو تهیه می‌شود.

 

بخوانید: رستوران‌های غذای هندی در بانکوک

 

 

Roti

Roti، از جمله غذاهای معروف خیابانی در تایلند و از اصیل‌ترین خوراکی‌های مردم این کشور به شمار می‌آید. در تهیه این غذای پنکیک مانند، خمیری نازک در اطراف موز و شیر و شکر ترکیب شده قرار می‌گیرد. سپس این ترکیب در روغن سرخ می‌شود و بعد، کمی شکلات مایل روی آن ریخته می‌شود. پس از پخت، این غذا برش داده شده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. به طور کلی تهیه آن ساده است و به مواد اولیه چندانی احتیاج ندارد.

 

 

Massaman Gai

این غذای محبوب که از جمله غذاهای معروف خیابانی در تایلند است، از ترکیب شیره نارگیل با مرغ و سیب‌زمینی تهیه می‌شود. همچنین با موادی نظیر بادام زمینی بو داده، دارچین، سبزیجات، سس تاماریند و شکر طعم‌دار ترکیب می شود. این خوراک، گزینه مناسبی برای افرادی است که طعم ملایم را ترجیح می‌دهند. همچنین برای گیاهخواران، به جای مرغ از توفو استفاده می‌شود.

 

 

Kao Niew Ma Muang

این غذای ساده اما بسیار خوشمزه  که از کته برنج، برشه‌ای انبه تازه و شیره نارگیل تهیه می‌شود، از غذاهای معروف خیابانی در تایلند به شمار می‌آید. این غذای محبوب که در واقع یک نوع دسر است. غالبا از ماه آوریل تا می، سرو می‌شود و غرفه‌های بسیاری را در خیابان‌های تایلند به خود اختصاص می‌دهد.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های سامویی

 

 

Poo Aob Woonsen

این غذای دریایی که در شمار غذاهای معروف خیابانی در تایلند است، از ترکیب خرچنگ و یا میگو به همراه رشته فرنگی تهیه می‌شود. همچنین حاوی سس تیره است که با ادویه‌جات و ترشی‌جات، طعم بینظیری را به علاقمندان هدیه می‌دهد. به طور کلی باید گفت که غذاهای دریای در تایلند، طرفداران بیشماری داشته و در گروه غذاهای اصلی مردم این کشور قرار دارند.

 

 

Moo Ping

Moo Ping نیز یکی از غذاهای معروف خیابانی در تایلند است که جزو بهترین میان وعده‌ها به شمار می‌آید. این غذا، متشکل از گوشت خوک است که به سیخ کشیده می‌شود و روی ذغال کباب می‌شود. ماریناد آن ترکیبی از سیر، سس سویا و شکر است که طعم شیرین و لذیذی ایجاد می‌کنند. همچنین در حین پخت، با قلم روی آن خمیر نارگیل زده می‌شود تا گوشت مرطوب نگه داشته شود. البته گاهی برای تهیه این غذا به جای کباب گوشت خوک، از گوشت مرغ یا سایر گوشت‌ها استفاده می‌شود.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های شهر پوکت

 

 

و در آخر...

در نهایت توصیه می‌کنیم که در کنار لذت بردن از غذاهای معروف خیابانی در تایلند، نکاتی را هم مد نظر داشته باشید:

  • اگر عاشق غذاهای تند هستید، به شما هشدار می‌دهیم که طعم تند در تایلند با جاهای دیگر فرق دارد و واقعا مبالغه آمیز است. بهتر است که ریسک نکنید و غذاهایی بدون ادویه و سس یا با ادویه کم سفارش دهید.
  • از غذاخوردن در غذاخوری‌هایی که غذا را پنهانی درست می‌کنند خودداری کنید، زیرا ممکن است به لحاظ سلامت مواد غذایی و رعایت بهداشت در طبخ مشکل داشته باشند. اکثر غذاخوری‌ها، جلوی دیدگان مشتریان اقدام به پخت و تهیه غذا می‌کنند.
  • در همان غذاخوری‌هایی غذا بخورید که مردم محلی استفاده می‌کنند. اگر جلوی یک غذاخوری انبوهی از توریست ها را دیدید بدون اینکه در میان آنها افراد محلی به چشم بخورند، باید شک کنید. زیرا خود تایلندی‌ها می‌دانند که بهترین غرفه‌ها کدامند. توجه به این امر، مانع از مسمومیت غذایی برای شما خواهد شد.
  • اگر غرفه‌ای دارای صف طولانی از مشتریان بود، این امر نشانه این است که غذاهای آن غرفه عالی است. بنابراین، ترجیحا از غذاخوری‌هایی غذا تهیه کنید که دارای چنین صف طولانی هستند.
  • در نهایت دقت کنید که از مصرف میوه و سبزیجات خام که نیازی به پوست کندن ندارند (مانند انواع توت‌ها) اجتناب کنید. به احتمال زیاد این مواد خوراکی آلوده هستند. 

مطالب مرتبط