نکات مهم در مورد امنیت تایلند: قسمت اول

تایلند از دیرباز، مقصد کلاسیک سفر برای گردشگران و یکی از پربازدیدترین کشورها در جنوب شرقی آسیا بوده است. در سال 2014 این کشور، چهارمین کشور بازدید شده در کل آسیا بود. سالهاست که مسافران مختلف، با تور تایلند به این کشور سفر می‌کنند و دلیل آن مشخص است: سواحل خیره‌کننده تایلند، جزایر گرمسیری، غذاهای باورنکردنی، شهرهای تفریحی. همه این عوامل، از تایلند یک بهشت ​​ساخته است. با این آمار، به نظر می‌رسد که تایلند بسیار بی‌خطر باشد.

 اما این بهشت، خالی از مشکل نیست. مواردی نظیر قاچاق مواد مخدر، تروریسم، سرقت‌های کوچک و کلاهبرداری از گردشگران (مثل هر کشور دیگری)، تظاهرات غیرقابل پیش‌بینی، ویروس ایدز، خطر نوشیدن زیاد مواد الکلی، مصرف مواد مخدر و تصادف با موتورسیکلت (که بسیار رواج دارد) در این سرزمین زیبا و رویایی، به چشم می‌خورند. البته امنیت در تایلند به طور نسبی برقرار است، اما بهتر است که در هنگام سفر به این کشور هشیار باشید.

بیایید با هم به مقوله امنیت در تایلند، از جنبه‌های مختلف نگاهی بیندازیم تا بدانیم که سطح امنیت این کشور در چه حدی است. در این مقاله به بررسی مشکلات عمده‌ای که ممکن است ایمنی گردشگران را به خطر بیندازند، خواهیم پرداخت.

 

 

درگیری ها

مردمان تایلند، بسیار خونگرم و مهربان هستند. حمله و آسیب به مسافران در توریستی ترین نقاط تایلند به ندرت اتفاق می‌افتد، اما بی‌سابقه نیست. دلیل این امر اغلب، مخدوش شدن چهره یکی از ساکنان تایلندی در نتیجه تحقیر یا احساس شرمندگی و یا مصرف مواد الکلی بوده است.

 

بخوانید: معرفی بهترین هتل‌های ارزان بانکوک

 

  

مسائل سیاسی و روابط بین‌المللی

 از دلایل تنها سفر رفتن به تایلند این است که این کشور در حال حاضر، روابط دوستانه‌ای با همسایگان خود دارد و بیشتر مرزهای زمینی برای عبور و مرور مردم و کالاها امن هستند. با این حال خشونت‌های مداومی که در جنوب این کشور وجود دارد، امنیت مرز سونگای کلوک به مالزی را به خطر انداخته است. بیشتر استان هایی نظیر یالا، پاتانی، ناراتیوات و سونگلا که اکثریت ساکنان آنها مسلمان هستند، اماکنی امن برای گردشگران به شمار نمی‌آیند. برای برخورداری از امنیت در تایلند، بهتر است که قید سفر به این مناطق را بزنید.

لازم به ذکر است که در سال‌های اخیر، وضعیت سیاست داخلی تایلند بسیار ناخوشایند بوده و امنیت در تایلند را خدشه‌دار نموده است. تظاهرات اغلب به خشونت کشیده شده‌اند، زیرا گروه‌های بزرگی از تظاهرکنندگان وابسته به گروه‌های سیاسی، در خیابان با یکدیگر به زد و خورد پرداخته‌اند.

البته این مشکل، عمدتا در پایتخت تایلند یعنی بانکوک رخ می‌دهد. اما از سال 2014 که شورای ملی صلح و نظم قدرت را به دست گرفت، مسائل کمتری در این رابطه رخ داده است. به هر حال اگر بعنوان گردشگر به تایلند سفر می‌کنید، مراقب باشید که خودتان را درگیر تظاهرات نکنید.

 

 

مواد مخدر

قاچاق هر چیزی در تایلند، مجازات‌های سختی به دنبال دارد و مطرح‌ترین آنها، قاچاق مواد مخدر است. برای برقراری امنیت در تایلند، خرید، فروش یا داشتن تریاک، هروئین، آمفتامین، قارچ توهم‌زا و ماری جوانا غیرقانونی به شمار می‌آید. همراه داشتن مواد مخدر، منجر به محکومیت و زندانی شدن به مدت یک سال یا بیشتر می شود. قاچاق مواد مخدر که دیگر حکم اعدام دارد.

 

بخوانید: تفریح‌های جذاب برای خانواده‌ها در بانکوک

 

 

سرقت و کلاهبرداری

رفتار تایلندی‌ها، می‌تواند به قدری دوستانه باشد که اعتماد کامل گردشگران را جلب نماید. متاسفانه، برخی کلاهبرداران از این امر سوء استفاده کرده و امنیت در تایلند را به شکلی کاذب به گردشگران القا می‌کنند. بانکوک از دیرباز، درگیر کلاهبردارهایی است که اعتماد مسافران را جلب کرده و با آنها معامله می‌کنند. بنابراین بهتر است که پیشنهادات خرید یا کمک از سوی غریبه‌ها را نادیده بگیرید. اغلب آنها کلاهبردارانی هستند که پول مسافران را از چنگشان در می‌آورند.

در مورد وسایل شخصی خود کاملا هشیار باشید. اطمینان حاصل کنید که اتاق شما به طور ایمن قفل شده است و مهم‌ترین مدارک‌تان (گذرنامه، پول، کارت‌های اعتباری) را همیشه همراه خود داشته باشید. هنگام گذاشتن اشیاء با ارزش در گاوصندوق هتل نیز، مراقب باشید. برای جلوگیری از سرقت دارایی‌تان، تمام هزینه سفر خود را به صورت پول نقد درنیاورید، بلکه از یک کارت اعتباری نیز استفاده کنید.

جالب است بدانید که برای داشتن امنیت در تایلند، مجموعه‌ای از کمربندهای مختلف پول در بازار وجود دارد. همراه داشتن کمربند پول، باعث می‌شود که شما از سرقت مستقیم پول از جیب خود (یا کیف) جلوگیری کنید. همچنین گویای این مطلب است که اگر به طور اتفاقی کارت‌های بانکی خود را از دست دادید، پول نقد همراهتان خواهد بود.

 

بخوانید: بهترین کارهای جذاب برای گردشگران در تایلند

 

 

می‌توانید مدارک مهم خود را نیز در این کمربند جای دهید. در این صورت لازم است که کمربندی با اندازه مناسب خریداری کنید. در واقع استفاده از کمربندهای پول، صد در صد معقول است.

در این مقاله به بررسی عواملی جرم و جنایت در تایلند از قبیل درگیری‌ها، سرقت و کلاهبرداری، مسائل سیاسی و مواد مخدر پرداختیم. این مشکلات در طی سال‌ها امنیت در تایلند را با چالش‌هایی مواجه کرده است. البته با وجود این مسائل، هنوز هم می‌توانید امیدوار به داشتن سفری امن و لذت‌بخش به این کشور باشید. با این حال شرط عقل حکم می‌کند که در تمام مدت سفر، هشیاری خود را در سطح بالایی نگه دارید. در مقالات بعدی، مقوله امنیت در تایلند را از جنبه‌های دیگر بررسی خواهیم کرد. با ما باشید.

مطالب مرتبط