نکات مهم در مورد امنیت تایلند: قسمت سوم

هر چند که برخی مسائل امنیتی در تایلند وجود دارد، اما بخش عظیمی از میزان امنیت در تایلند را در طی سفر با تور تایلند، خودتان برای خود و همراهانتان رقم می‌زنید. زیرا اگر به حد کافی نکات امنیتی را رعایت کنید، لزومی ندارد که نگرانی بابت مشکلات موجود در این کشور داشته باشید و می‌توانید از سفر به این شهر رویایی و زیبا، نهایت لذت را ببرید.

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، تایلند عنوان رتبه دوم را بالا بودن میزان مرگ و میر و ترافیک جاده‌ای در جهان دارد. به طور متوسط، 66 مرگ و میر در روز گزارش شده است. بر اساس گزارشات بانکوک، هر 22 دقیقه، یک نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهد. 73 درصد از این تلفات، مربوط به موتورسواران و وسایل نقلیه سه چرخ اتفاق می‌افتد. بیایید از جنبه حمل و نقل نگاهی به وضعیت امنیت در تایلند بیندازیم.

 

بخوانید: راه‌های حمل و نقل در پاتایا؛ تایلند


رانندگی 

در تایلند می‌توانید از شرکت‌هایی که موتور و خودرو کرایه می‌دهند، این وسایل نقلیه را تهیه کنید و با آن به گشت و گذار در شهر بپردازید. اگر به فکر اجاره موتور هستید، برای داشتن امنیت در تایلند، حتما موارد ایمنی زیر را به خاطر داشته باشید:

  • موتور خود را از یک شرکت اجاره موتور معتبر تهیه کنید. به هیچ وجه ریسک نکنید و از موتورهای بی‌کیفیت استفاده نکنید.
  • قبل از بیرون آوردن موتور از شرکت، از آن عکس بگیرید تا بعد از ارجاع آن، ثابت کنید که آسیب ندیده است.
  • از کلاه ایمنی، استفاده کنید. حتی اگر بدترین اتفاق‌ها برای موتور بیفتد، شما باید به فکر سلامتی خود باشید.
  • اگر مشکلی برای موتور یا خودتان پیش آمد، به نزدیک ترین گاراژ مراجعه کنید. گاراژها به وفور در همه جا هستند.

 

 

  • از سمت چپ موتور، سوار و پیاده شوید. سوار شدن از سمت راست، پای شما را در معرض اگزوز قرار داده و دچار سوختگی می‌کند.
  • به هیچ وجه قبل از رانندگی، از نوشیدنی و مواد مخدر استفاده نکنید.
  • اگر نمی‌خواهید از موتور استفاده کنید، می توانید ماشین نیز کرایه کنید. برای این کار، باید 21 سال سن داشته و دارای مجوز رانندگی بین‌المللی باشید. در ضمن، همیشه مراقب موتور سواران باشید. آنها از هر گوشه و کنار و درزی، برای عبور استفاده می‌کنند.
  • جاده‌های تایلند، از بزرگراه‌های فوق العاده جدید آسفالته گرفته تا مسیرهای خاکی و جاده‌های در حال پیشرفت، بسیار متفاوت و متنوع هستند. بعضی از آنها به خصوص در مناطق کوهستانی، می توانند بسیار شیب‌دار و بادگیر باشند. برای برخورداری از امنیت در تایلند، بهتر است که فقط رانندگان باتجربه در چنین مکان‌هایی رانندگی کنند.

تا زمانی که هشیار بوده و مراقب محیط اطرافتان باشید همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت. البته این بدان معنا نیست که تصادفات اتفاق نمی‌افتند. اما تا می‌توانید مراقب باشید!

 

بخوانید: راهنمای استفاده از متروی BTS Skytrain بانکوک

 

 

امنیت تاکسی‌ها در تایلند

ممکن است بخواهید چمدان خود را درون صندوق عقب تاکسی قرار دهید، اما نه! این بخش دقیقا جایی است که بلندگوهای بزرگ راننده در آن قرار دارد. ممکن است درخواست تاکسی‌متر کنید، اما مطمئناً خراب خواهد بود و راننده فقط سر خود را تکان می‌دهد. برخی از تاکسی‌ها و خدمات آنها بسیار مشکل ساز هستند. بله! این یک میدان مین است.

بعضی رانندگان، کلا هیچ آشنایی با مقصد شما ندارند. بنابراین بهتر است که برنامه GPS خود را فعال کنید، زیرا ممکن است که خودتان مجبور شوید هدایت راننده را به عهده بگیرید. در مورد امنیت در تایلند نیز باید گفت که معمولا خطری از جانب رانندگان شما را تهدید نخواهد کرد، فقط ممکن است که قیمت پیشنهادی آنها منصفانه نباشد. بنابراین باید قبل از حرکت، در مورد قیمت نهایی با راننده به توافق برسید.

 

بخوانید: راهنمای حمل و نقل در کو سامویی

 

 

امنیت حمل و نقل عمومی در تایلند

وقتی صحبت از حمل و نقل عمومی در تایلند می‌شود، شما گزینه‌های بسیاری خصوصا در پایتخت یعنی شهر بانکوک خواهید داشت. در سیستم حمل و نقل عمومی بانکوک اتوبوس‌های معمولی و اتوبوس‌های VIP ، BTS (ترن هوایی)، MRT (مترو) و سه چرخه‌های tuk-tuk را می‌توانید بیابید.

بهترین خبری که می‌توانیم به شما در این رابطه بدهیم، این است که حمل و نقل عمومی در تایلند کاملاً بی‌خطر است. و خبر خوب دیگر اینکه، این وسایل نقلیه بسیار ارزان هستند! حتی نیازی نیست که نگران گرمای بیش از حد باشید، زیرا وسایل حمل و نقل عمومی از تهویه مطبوع برخوردار هستند. رانندگان نیز سالم و بی خطر هستند.

 

 

بسیار خب! در این مقاله، به بررسی امنیت در تایلند از جنبه وسایل نقلیه پرداختیم. همانطور که دیدید، امنیت شما در سفر تا حد زیادی به عملکرد خودتان بستگی دارد. درنظر داشتن موارد ایمنی، می تواند سلامت شما را در سفر تا حد زیادی تضمین کند. در مقاله بعدی به امنیت در تایلند، از نظر خوراک و مسائل بهداشتی و سلامتی خواهیم پرداخت و نکاتی نهایی برای داشتن سفری امن را با شما در میان خواهیم گذاشت. 

مطالب مرتبط