نکات مهم در مورد امنیت تایلند: قسمت چهارم

در مقالات قبلی، امنیت در تایلند را از جنبه‌های مختلفی نظیر مسایل سیاسی و اجتماعی، مواد مخدر، سرقت و کلاهبرداری، امنیت سفر انفرادی یا خانوادگی به تایلند و نیز مقوله حمل و نقل مورد بررسی قرار دادیم. اما اگر نگران مسمومیت‌های غذایی در تایلند و موارد سلامتی و بهداشتی هستید، به شما توصیه می کنیم که حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید.

 

غذا

غذاهای محبوب تایلندی زیاد هستند. این غذاها، اغلب ارزان بوده و خوردن آنها بسیار راحت است. اما به هر حال تغذیه در این کشور، کاملا امن نیست و افراد ممکن است در معرض خطر مسمومیت غذایی قرار بگیرند. برای داشتن امنیت در تایلند از جنبه مواد غذایی، موارد زیر را به یاد داشته باشید:

  • مکان‌های شلوغ، معمولا غذاهای خوب و باکیفیتی ارائه نمی‌دهند. این غذاها، ممکن است که از نظر بهداشتی نیز در سطح پایینی قرار داشته باشند.
  • می‌توانید غذاهای خیابانی در تایلند را امتحان کنید! آنها ارزان و باورنکردنی هستند و غرفه های غذا در همه جا وجود دارد. اما توصیه می‌کنیم در جایی غذا بخورید که واقعا با چشمان خودتان پخت آنرا دیده باشید.
  • آیا غذاها تمیز به نظر می‌رسند؟ اگر اینطور است از آنها استفاده کنید، اما اگر ظاهر آنها چندان تمیز به نظر نمی‌رسد به هیچ وجه آنها را نخورید.
  • بطور کلی میوه تازه خوب است. اما از آنجا که پخته نشده است، می‌تواند آلوده و مشکل‌ساز نیز باشد. حتما قبل از خوردن میوه، پوست آنرا بگیرید.
  • از به اشتراک گذاشتن ظروف غذای خود با سایر دوستان و همسفران خودداری کنید. ظروف مشترک، می‌توانند یک کانون گرم برای میکروب‌ها به شمار بیایند.
  • آلرژی دارید؟ قبل از سفر با تور تایلند حتما در مورد غذاهای تایلند و آلرژی‌زا بودن آنها تحقیق کنید، زیرا صاحبان رستوران‌ها لزوما دانشی در این مورد ندارند.

 

بخوانید: ۴ جزیره‌ی آرام در دل شلوغی‌های تایلند

 

 

آب آشامیدنی

آیا می‌توانید در تایلند، از آب آشامیدنی لوله‌کشی بنوشید؟ نه! نمی‌توانید. اگر از آن بنوشید، در معرض خطر بیماری قرار گرفته‌اید. البته ظاهرا آب بانکوک بی‌خطر است، اما ما در این مورد مطمئن نیستیم. حتی خود مردم تایلند نیز برای آشامیدن، بطری‌های آب آشامیدنی را از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها خریداری می‌کنند. پس برای داشتن امنیت در تایلند، به شدت مراقب آب آشامیدنی خود باشید.

 

 

مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی

بهداشت و درمان در تایلند، در سطحی بسیار خوب قرار دارد. بیمارستان‌های دولتی خدمات پزشکی مناسبی ارائه می‌دهند، اما غالباً شلوغ هستند (یعنی باید مدتی طولانی در انتظار باشید). همچنین ممکن است که امکانات آنها به اندازه سازمان‌های بهداشت و درمان خصوصی، مناسب نباشد. امکانات پزشکی مراکز خصوصی، بسیار عالی هستند و از پرسنل بسیار خوبی برخوردارند. از لحاظ قیمت نیز، مقرون به صرفه هستند. بنابراین امنیت در تایلند، به لحاظ سلامتی در حد قابل قبولی قرار دارد.

 

بخوانید:‌ بهترین رستوران‌های محلی پاتای

 

 

نکاتی برای داشتن سفری امن به تایلند

مسافرت شما به تایلند می تواند کاملا بی‌خطر باشد، اما به هر حال نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که آیا مشکلی برایتان پیش خواهد آمد یا خیر. توصیه می‌کنیم برای کاهش خطرات و مشکلات سفر و بهره‌مندی از امنیت در تایلند، این نکات را به یاد داشته باشید:

  • از واکسیناسیون به موقع و به روز خود مطمئن شوید. در این صورت می‌توانید خودتان را از یک سردرد بزرگ (به معنای واقعی کلمه) نجات دهید!
  • به پادشاه تایلندی یا خانواده سلطنتی توهین نکنید. این اشتباه، زندان را برای شما به همراه دارد.
  • تصاویر بودا را خریداری نکنید. برای صادرات آنها، به مجوز ویژه نیاز خواهید داشت.
  • از مدارک مهم‌تان کپی تهیه کنید. لازم نیست که این کپی‌ها را به همراه داشته باشید. اما اگر مدارکتان را گم کردید، این کپی ها به دادتان خواهند رسید.
  • نسبت به نوشیدن مواد الکلی و هم نشینی با افراد غریبه، احتیاط کنید. بسیاری از تجاوزها به گردشگران، به همین روش به ویژه در جزایر تایلند رخ می‌دهند. قاچاق انسان نیز، یک مسئله واقعی در تایلند است.
  • هنگام بیرون رفتن مقدار کمی پول نقد همراه داشته باشید تا اگر اتفاقی افتاد و پولتان به سرقت رفت، کمتر متضرر شوید.
  • اگر آلوده به آسم هستید، از آلودگی هوا آگاه باشید. کیفیت هوا را در چیانگ مای یا بانکوک، به خصوص در ماه مارس و آوریل بررسی کنید.
  • به هیچ وجه درگیر تظاهرات نشوید، زیرا ممکن است مجروح، دستگیر و یا تبعید شوید یا حتی بلایی بدتر بر سرتان بیاید.
  • توصیه می‌کنیم که با میمون ها دوست نشوید. ممکن است که برخی از آنها دوست داشتنی و بامزه به نظر برسند، اما خطرناک و دزد هستند!

 

بخوانید: معرفی فستیوال‌های تایلند برای کسب تجارب فرهنگی

 

 

  • مراقب آنچه در فیس بوک یا شبکه های اجتماعی آنلاین به اشتراک می‌گذارید، باشید. مطالبی که تصویری منفی از تایلند را انتشار دهند، پیگرد قانونی دارند و منجر به دستگیری شما خواهند شد.
  • به هیچ وجه هیچ کدام از مدارک خود به خصوص گذرنامه تان را، بعنوان وثیقه و ضمانت نزد کسی نسپرید. هیچ تضمینی وجود ندارد که حتی با پرداخت بدهی و پول، طرف مقابل آنرا به شما پس بدهد.
  • فقط از مرزهای رسمی استفاده کنید.عبور از برمه، کامبوج، لائوس یا مالزی به طور غیر رسمی نه تنها قانونی نیست بلکه بسیار هم خطرناک است.
  • سوار فیل‌ها نشوید. این امر بسیار خطرناک است.
  • حتما آدرس و شماره تلفن هتل خود را روی کاغذ داشته باشید و به راننده ارائه دهید تا دقیقا جلوی درب اقامتگاه خود پیاده شوید. به خصوص اگر اصلا زبان تایلندی بلد نیستید.

اگر این نکات ایمنی را رعایت کنید، مطمئن باشید که می‌توانید از شگفتی تایلند نهایت لذت را ببرید و سفری خاطره‌انگیز را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

 

 

کلام آخر

تایلند واقعا محبوب‌ترین کشور در جنوب شرقی آسیا است و این امر به هیچ وجه تعجب‌آور نیست. فرهنگ مردم تایلند، تاریخ، غذاهای خیابانی، مردم بسیار خوب، مذهب و جزایر گرمسیری تایلند خیره‌کننده باعث می‌شود که این کشور تقریباً برای هر قشری مناسب باشد. البته مانند هر جای دیگری در دنیا، خطراتی در این کشور وجود دارد. اما با رعایت نکات ایمنی، می‌توانید از امنیت در تایلند برخوردار شوید.

 

مطالب مرتبط