جدیدترین مسیرهای کاوش و صعود در دنیا

در دنیایی که سرعت در بالاترین حد خود قرار گرفته، پیاده‌روی احتمالاً برای تجربه سفر روشی کند و آهسته است. ولی یک پیاده روی طولانی برای طی کردن مسیری در قالب مسافرت، بهترین راه برای ارتباط برقرار کردن با طبیعت، غرق شدن در مناظر نفس‌گیر و ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی است. در سه سال گذشته، تعدادی از مسیرهای پیاده روی در اقصی نقاط مختلف جهان افتتاح شده که مناظر متنوعی را برای کاوشگرهای مشتاق برای کشف کردن ارائه می‌دهند. در اینجا برخی از مسیرهایی که به تازگی افتتاح شده‌اند را برای دوستداران ماجراجویی معرفی می‌کنیم.

 

نیوزلند، جاده روح قدیمی

جاده Old Ghost یکی از جاده‌های معدن‌چیان طلای فراموش شده در نوک شمال غربی جزیره نیوزلند است. شما در طول مسیر، از چهار شهر ارواح عبور می‌کنید، که به همین علت این نام را برای جاده برگزیدند. این مسیر ۵۳ مایلی در دهه ۱۸۷۰ ساخته شده و در سال 2015 به عنوان یک مسیر پیاده روی و کوهنوردی کوهستان احیا شد و تبدیل به طولانی‌ترین مسیر تک آهنگی نیوزلند شد. این منطقه با ارتفاع کمتری در منطقه تاریخی Lyell، یک شهرک معدنچی سابق شروع شده و از شمال ادامه می‌یابد و از میان جنگل‌های بومی، دره‌های سبز، دره‌های جذاب، رودخانه‌ها و قله‌های تند عبور می‌کند. به دلیل صعودهای چالش برانگیز و مسیرهای باریک پر پیچ و تاب، تنها دوچرخه سواران با تجربه کوهستانی باید مسیر را روی دو چرخ امتحان کنند.

 

بخوانید: خطرناک‌ترین نقاط پیاده‌روی و صعود دنیا

 

 

انگلیس، مسیر Chalkup21

مسیر "Chalkup21" که در سپتامبر 2017 افتتاح شد، یکی از جدیدترین مسیرهای پیاده‌روی در انگلستان است. این مسیر برای شما تفریحی آمیخته با لذت بردن از آثار هنری را به ارمغان می‌آورد. مسیر ساحلی به طول 17 مایل از "Deal"  شروع می‌شود و در "Capel-Le-Ferne" در نزدیکی فلک‌استون می‌گذرد و از بالای صخره‌های سفید معروف دُور و از میان دهکده‌های ساحلی مانند خلیج سنت مارگارت و کینگزداون عبور می‌کند. این مسیر که برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری طراحی شده، دارای آثار هنری و مجسمه‌های عمومی و همچنین نمونه‌هایی از معماری معاصر قرن بیست و یکم، مانند مرکز بازدیدکنندگان از صخره‌های سفید، که سقف چمنی و دیواره‌های چوبی آن یکپارچه در محیط طبیعی قرار گرفته اند، است.

 

بخوانید: پربازدید ترین جزیره های آسیایی

 

 

استرالیا، مسیر بیابان جزیره کانگورو

دوستداران طبیعت که در جستجوی مسیر پیاده‌روی ناهموار در یک منطقه دور افتاده هستند، قطعا باید به سراغ مسیر بیابانی جزیره کانگورو بروند که یکی از جذاب‌ترین جزایر دنیا است. این مسیر در اواخر سال 2016 افتتاح شد. جزیره کانگورو با یک پرواز 30 دقیقه‌ای از شهر آدلاید قابل دسترسی است و حداقل پنج روز برای طی کردن کل مسیر لازم است. سفر از راکی ریور در پارک ملی Flinders Chase شروع می‌شود، از مناظر ساحلی و نمادین مانند تخته سنگ‌های گرانیتی فرسوده "Remarkable Rocks" و "Admirals Arch"، که قوس‌های سنگی طبیعی هستند، عبور می‌کند و به یکی از مناظر چشمگیر طبیعی جهان ختم می‌شود. در حقیقت، یکی از دلایل طی شدن این مسیر در انتهای آن منتظر شماست، پارک حفاظت شده Kelly Hill و شبکه غارهای باورنکردنی زیرزمینی آن، به علاوه 52 گونه گیاهی و جانوری. کانگوروها جاذبه اصلی این پارک هستند ولی شما می‌توانید از کوالاها و دلفین‌ها و خیلی از موجودات جذاب دیگر نیز لذت ببرید. مشتاقان برای پیاده‌روی در این مسیر باید قبل از شروع این سفر 38 مایلی، به صورت آنلاین ثبت نام کنند. اردوگاه‌های مشخصی وجود دارد که در طول مسیر پراکنده هستند و همچنین گزینه‌های اقامتی خصوصی وجود دارد.

 

 

مصر، مسیر سینای

این مسیر اولین مسیر پیاده‌روی در مسافت طولانی مصر است که در اواخر سال 2015 افتتاح شد. با طول 125 مایل، مسیر سینای در شهر ساحلی نوویبا در خلیج عقبه شروع می‌شود و به ارتفاعات سنت کاترین و صومعه آن، واقع در پای کوه سینای می‌انجامد. طی کردن این مسیر 12 روز طول می‌کشد و مشتاقان پیاده روی در این مسیر از مناظر بیابانی خشک، قله‌های صخره‌ای، تپه‌های شنی و دره‌های تندرو دیدن می‌کنند. اما تجربه این مسیر فقط به جاذبه‌های خیره کننده جغرافیایی ختم نمی‌شود. این مسیر همچنین از سرزمین‌هایی که توسط 3 قبیله مختلف ساکن هستند عبور می‌کند. دره‌هایی که به سمت دریای سرخ می‌روند، خانه قبیله تارابین است. به علاوه دشت‌های سبز موجود در وسط بیابان جایی است که قبایل موزینا زندگی می‌کنند. سرانجام، کوه‌ها جایی هستند که قبیله جبلعه را می‌توان یافت. تماشای این قبایل نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری این جاده هستند.

 

بخوانید: بهترین جزیره‌های دنیا برای سفر رمانتیک

 

 

ارمنستان و گرجستان، مسیر Transcaucasian

این مسیر که به جاده فرعی قفقاز ترجمه می‌شود هنوز در حال توسعه بوده و قرار است پس از اتمام ساخت تبدیل به تنها مسیر پیاده روی طولانی شود که تا بعد از کوه‌های قفقاز ادامه می‌یابد. ساخت این جاده در سال 2015 در گرجستان و ارمنستان آغاز شد، اما برنامه‌هایی در حال انجام است تا سرانجام به آذربایجان نیز گسترش یابد. هنگامی که این پروژه جاه طلبانه به هدف خود برسد، این مسیر 1،864 مایلی کوه‌های بزرگ و کوچک قفقاز را در بر می‌گیرد و چندین پارک ملی را به هم متصل می‌کند. دو بخش از این جاده تکمیل شده‌اند که طی کردن یکی از این بخش‌ها که در پارک ملی دلیجان ارمنستان واقع شده شش روز به طول می‌انجامد و طی کردن بخش دیگر شامل یک پیاده روی 10 روزه در سوانتی فوقانی، منطقه‌ای در شمال غربی گرجستان می‌شود که از دهکده‌های قرون وسطایی و مناطق دیدنی کوهستانی خیره کننده می‌گذرد.

 

بخوانید: ۶ غار شگفت‌انگیز جهان برای پیاده‌روی

 

مطالب مرتبط