بهترین رستوران‌های ستاره میشلین آسیا

در دنیا برای درجه‌بندی کیفیت محصولات از عنوان‌ها و نشان‌های مختلفی استفاده می‌شود. ستاره میشلین بالاترین سطح کیفی توصیف رستوران‌هاست که از کتابی با همین عنوان آمده است. این کتاب توسط دو برادر ادوارد و آندره نوشته شده است. آن‌ها با کتاب‌شان برای بیش از یک قرن سرنوشت رستوران‌ها و سرآشپزها را رقم زده‌اند. جالب این که این دو برادر صاحب کارخانه تایرسازی بوده‌اند. ستاره میشلین به سه سطح یک ستاره یعنی بسیار خوب، دو ستاره یعنی عالی و سه ستاره یعنی فوق‌العاده تقسیم می‌شود. گرفتن این ستاره‌ها راحت نیست و سرآشپزها عمرشان را وقف آن می‌کنند. با گرفتن حتی یک ستاره هم شما یک سلیبریتی خواهید بود.

 

تایوان، Le Palais

این اولین و بهترین رستوران ستاره میشلین در آسیاست که دارای محیطی لوکس، سرآشپزی فوق‌العاده و سرویس‌دهی پر زرق و برقی است. در واقع وقتی وارد رستوران می‌شوید حس می‌کنید وارد یکی از فیلم‌های جیمز باند شده‌اید. این رستوران گران قیمت به خاطر سطح بالای کیفی غذاهای کارتونی‌اش مثل کباب اردک و کاستارد تخم مرغ شهرت پیدا کرده است و یکی از مدرن‌ترین رستوران‌های آسیا نیز به شمار می‌رود. اگر از بابت قیمت‌ها مشکلی ندارید می‌توانید با یک وعده شام در اینجا خاطره‌ای همیشگی در زندگی‌تان ثبت خواهید کرد.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های ژاپنی در شرق آسیا

 

 

شانگهای، Ultraviolet

هدف Ultraviolet که به عنوان رستورانی خلاق هم شناخته می‌شود اینست که یک تجربه ناهارخوری متفاوتی را به مهمانان خود ارائه دهد. منوی آن‌ها از 20 کورس غذای سبک اروپایی تشکیل شده که همگی به سبک خلاقانه و منحصر به فردی تغییر داده شده‌اند. به علاوه آن‌ها آنقدر در کار خود دقیق و منظم هستند که هر شب فقط از 50 نفر مهمان پذیرایی می‌کنند . این رستوران جز گران‌ترین رستوران‌های ستاره میشلین در دنیا است. هر کورس غذایی که سرو می‌شود تصاویر متفاوتی بر روی دیوارهای بدون پنجره نقش می‌بندد تا مهمانان با توجه به حس و حال غذا در همان محیط شبیه‌سازی شده غذایشان را بخورند.

 

 

سئول، Gaon

اگرچه این رستوران هیچ چیز استثنایی و خارق‌العاده‌ای ارائه نمی‌دهد، اما سرآشپزان و تیمی که در آن کار می‌کنند بهترین تیم غذای کره‌ای در کل این کشور هستند و همچنین از بهترین سرآشپزان دنیا هستند. شما در اینجا می‌توانید از خوردن غذاهای خلاقانه‌ای که با انواع طعم‌های فوق‌العاده تلفیق می‌شوند لذت ببرید و در دنیایی از طعم‌ها غرق شوید. چیدن غذاها و مزه‌های رنگی در ظرف‌های کوچک جدا از هم هر کسی را به اشتها می‌آورد.

 

 

ماکائو، The Eight

رستوران The Eight در گراند لیسبو جالب‌ترین ساختمان ماکائو واقع شده است. شما می‌توانید بهترین غذاهای چینی را با بالاترین امتیاز 3 ستاره میشلین در این رستوران نوش جان کنید. منوی این رستوران به شدت پیچیده بوده و شامل 400 نوع غذای محبوب و معتبر چینی می‌شود. در واقع شما با چنین منویی عملا نمی‌دانید چه چیزی سفارش دهید. چیزی که اینجا بیش از هم به رخ کشیده می‌شود شکوهی است که در جای دیگر نمی‌توانید مثالش را پیدا کنید.

 

بخوانید: اینستاگرامی‌ترین رستوران‌های دنیا

 

 

سنگاپور، Joël Robuchon

این رستوران جذاب که در جزیره سنتوزا واقع شده، مظهر یک سالن غذاخوری فانتزی و فوق‌العاده است. در واقع این تنها رستوران 3 ستاره سنگاپور است. دکوراسیون داخلی این رستوران را سرآشپز فرانسوی Joël Robuchon طراحی کرده و خودش هم در آن فعالیت می‌کند. اگر طرفدار غذاهای فرانسوی اصیل هستید می‌توانید از بوفه رستوران گزینه‌های فوق‌العاده‌ای انتخاب کنید و بخورید.

 

 

توکیو، Tsuta

همه می‌دانند که توکیو در صدر فهرست غذاهای معتبر قرار دارد. با این همه رستوران تسوتا اولین غذاخوری است که ستاره میشلین دریافت کرده است. شما در اینجا می‌توانید از غذاهای فوق‌العاده‌ای نوش جان کنید و تجربه‌ای به یادماندنی کسب نمایید. این رستوران کوچک با 9 میز، یک سیستم فروش بلیط برای رزرو راه اندازی کرده است. این رستوران طرفداران زیادی دارند که از این طریق به آن‌ها رسیدگی می‌کنند.

 

بخوانید: ۸ رستوران‌ زیبا و عجیب در دنیا

 

 

بانکوک، Paste

رفتن به این رستوران در بانکوک یکی از ضروریاتی است که گردشگران باید در تور تایلند انجام دهند. جالب این که اکثر رستوران‌های میشلین لوکس و گران قیمت هستند اما این یکی مقرون به صرفه و بی‌نظیر است. چه کسی گفته که رستوران‌های میشلین باید حتما گران باشند؟ منوی آن‌ها از مجموعه‌ای از غذاهای مدرن و خلاقانه تایلندی تشکیل شده که روزها پس از چشیدن آن‌ها مزه‌شان را حس خواهید کرد.

 

 

هنگ کنگ، Tim Ho Wan

این رستوران با غذاهای خوشمزه‌اش جایی‌ است که مردم ساعت‌ها جلوی آن صف می‌کشند تا نوبت‌شان شود. در حال حاضر آن‌ها بهترین دامبلینگ‌ها و نان گوشت فوق‌العاده خوشمزه را سرو می‌کنند. بعد از اولین گازی که به غذا بزنید تازه متوجه می‌شوید که چرا این رستوران هرگز خالی از مشتری نمی‌شود. آن‌ها در سراسر دنیا شعبه‌هایی دارند اما اگر فرصتی برای بازدید از شعبه اصلی در هنگ کنگ دارید، حتما این کار را انجام دهید.

 

بخوانید: بهترین هتل و رستوران‌های درختی

 

مطالب مرتبط