خطرناک‌ترین نقاط پیاده‌روی و صعود دنیا

پیاده‌روی و صعود به تپه‌ها، ارتفاعات و کوهستان‌ها همیشه مناظر زیبای طبیعی و افقی چشمگیر و بی‌نهایت را مقابل چشمان‌مان می‌آورد. با وجود این که اغلب این پیاده‌روی‌ها به خاطر تماشای مناظر رویایی، ورزش و طبیعت‌گردی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند اما مسیرهایی هم هستند که نه تنها بکرترین بخش‌های طبیعت را به نمایش می‌گذارند بلکه شدیدا هم خطرناکند. ما در اینجا تصمیم داریم خطرناک‌ترین مسیرهای صعود که آدرنالین خون‌تان را به سقف می‌چسبانند معرفی کنیم. بنابراین اگر طرفدار پیاده‌روی‌های جنگلی هستید این نقاط مناسب شما نیستند.

 

چین، کوه هوآشان

کوه هوآشان چین قرن‌هاست که مردم ماجراجو و گردشگر را با تور چین به خود می‌بیند منتها تنها عده‌ای از شجاع‌ترین‌ها توانسته‌اند پاداش صبوری و استقامت‌شان را با ورود به معبد باستانی روی کوه پاداش بگیرند. از آنجایی که بخش اعظم مسیر "پیاده‌روی روی سطح قائم" است که با پله‌های چوبی به بالا می‌رسد، کوهنوردان خیلی دقیق روی آن‌ها قدم می‌گذارند و در تمام مدت با دست به زنجیرهای زنگ زده نگه‌دارنده می‌چسبند. حتی در بعضی جاها، تخته‌ها از بین رفته و تنها برجستگی‌های نگه‌داره کوچکی که کم‌تر از اندازه پا هستند باقی مانده‌اند. اگر جراتش را ندارید و مخصوصا با ارتفاع مشکل دارید رفتن به این مسیر را که از نقاط صعود در آسیا است توصیه نمی‌کنیم.

 

 

اسپانیا، El Caminito del Rey

این مسیر که بیش از یک قرن قدمت دارد برای دسترسی که به سد تولید انرژی برق ساخته شد اما دیری نپایید که به قطب جذب گردشگران ماجراجو تبدیل شد. مسیر بتونی و فولادی ساخته شده به دلیل از بین رفتن بخش‌های زیادی بر روی کوهنوردان بسته بود. اما بعد از یک دوره بازسازی گسترده این مسیر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. این مسیر که در ارتفاع 350 متری از سطح زمین قرار دارد با وجود ایمنی مناسب اما هنوز هم هیجان‌انگیز و دیوانه‌وار است. به همین دلیل هم هست که در فهرست ما جای گرفته.

 

بخوانید: سفرهای هیجان انگیز برای تغییر زندگی

 

 

آمریکا، یوتا، انجلز لندینگ

انجلز لندینگ در پارک ملی زیون واقع شده که یکی از محبوب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی هم هست. بخش اعظم این مسیر به طول 4 کیلومتر خطرناک نیست. اما اگر به دنبال هیجان بیشتر هستید می‌توانید بعد از 800 متر پیاده‌روی به سمت مسیر پیشاهنگان بپیچید. مسیری که پیاده‌روی با خط الراسی شیب‌دار و باریک با قطره‌های خطرناک از هر طرف شما را به چالش می‌کشد. البته در برخی نقاط زنجیرهای محافظ برای ایجاد کم‌ترین ایمنی وجود دارد اما حتی تکیه به آن‌ها نیز وحشتناک است. اما در نهایت کسانی که از این مسیر می‌روند برخی از تماشایی‌ترین مناظر زمین را شاهد خواهند بود.

 

 

آفریقای جنوبی، Drakensberg Grand Traverse

این مسیر که در پارک ملی ناتال آفریقای جنوبی قرار گرفته مسیری 64 کیلومتری‌ست که به خاطر مناظر شگفت‌انگیز تماشایی‌اش در دنیا شناخته شده است. این مسیر در برخی از پیچ‌ها، پشت تپه‌ها و نواحی مختلف گاه گاه خطرناک و چالش برانگیز باشد. اما خطرناک‌ترین بخش درست در همان آغاز اتفاق می‌افتد، جایی که فقط به واسط زنجیری نردبان مانند خودتان را بالا بکشید. اما مناظری که در طول مسیر خواهید دید را هرگز از یاد نخواهید برد.

 

بخوانید: مقاصد گردشگری در حال رشد سریع اروپا

 

 

هاوایی، مسیر کالالائو

مسیر Kalalau در امتداد ساحل Nā Pali در هاوایی قرار دارد که وقتی شرایط مناسب باشد، تبدیل به مسیر پیاده‌روی کاملاً تماشایی می‌شود. رفت و برگشت این مسیر 35 کیلومتر است که یکی از زیباترین مناظر ساحلی زمین را در دسترس قرار می‌دهد. البته به دلیل بارندگی‌های مکرر احتمال لغزندگی مسیر بسیار است. به همین دلیل ممکن است پیاده‌روی در آن به شرط بارش باران خطرناک و چالش برانگیز باشد.

 

 

آمریکا، یوتا، هزارتو

باز هم مسیر خطرناک دیگری در یوتا؟ بله درست است همانطور که از نام این مسیر خطرناک پیداست همچون هزارتویی پیچ در پیچ از مسیرهای تو در تو تشکیل شده که گم شدن بین آن‌ها به شدت ساده است. 2 هزار گردشگر سالانه از این هزارتو دیدن می‌کنند که تعداد زیادی از آن‌ها بین مسیرها گم می‌شوند، به بن بست می‌خورند و به دردسر می‌افتند. با این که هزارتو حقیقتا در محلی فوق‌العاده زیبا قرار دارد اما به طور مرتب بازدیدکنندگان باید از میان مسیرها نجات داده شوند.

 

بخوانید: ارزان‌ترین شهرهای اروپا برای سفرهای پاییزی

 

 

پرو، Huayna Picchu

گویاترین توصیفی که می‌توانیم از این مسیر بدهیم در قلب آن یعنی "مسیر مرگ" است. به این خاطر که سالانه چندین گردشگر به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی و پوشیدن کفش مناسب جان خود را در این مسیر از دست می‌دهند. مخصوصا در طول بارندگی سطح آن صاف و صیغلی شده و بیش از پیش کشنده می‌شود. به همین دلیل در طول فصل بارش در بیشتر مواقع از دسترس خارج است. این مسیر به چالش کشیدن کوهنوردان را به نهایت رسانده و با سست بودن در برخی نواحی و احتمال ریزش درجه سخی را به بالاترین حد رسانده است.

 

مطالب مرتبط