۷ قلعه افسانه‌ای و زیبا در آسیا

یافتن قلعه‌های زیبا در اروپا اصلا کار سختی نیست. به طور معمول در هر سفر اروپایی شما امکان بازدید از قلعه‌های قرون وسطایی را دارید اما با این همه آسیا و خاومیانه به واسطه سال‌های استعماری بقایایی از قلعه‌های قرون وسطایی را به یادگار نگه داشته‌اند. برخی از این قلعه‌ها جایی عالی برای بازدید هستند و برخی‌های دیگر به اقامتگاه‌های باشکوه تبدیل شده‌اند. بیشتر از این صبر نکنید و به جای رفتن به اروپا، آماده بازدید از قلعه‌های افسانه‌ای آسیا شوید.

 

کره جنوبی، سئول، Gyeongbokgung Palace

این قلعه که در سال 1935 ساخته شده یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی سئول محسوب می‌شود و از باشکوه‌ترین قلعه‌های دنیا است. این قلعه از لحاظ تاریخی و فرهنگی برای کشور اهمیت بالایی داشته و از همین‌رو بسیار مورد توجه قرار دارد. این قلعه که در دوره Joseon ساخته شده به عنوان محل زندگی پادشگاه و استقرار دولت فعالیت می‌کرده است. البته در طی قرن‌ها این قلعه خرابی‌هایی را به خود دیده که تلاش شده تا به بهترین نحو مرمت و بازسازی شود تا به یکی از دیدنی‌ترین نقاط قاره تبدیل شود.

 

 

ژاپن، شیمانه، قلعه ماتسو

قلعه ماتسو یکی از برترین دیدنی‌های ژاپن است که منظره‌ای فوق‌العاده دیدنی و زیبا دارد. دیوارهای شگفت‌انگیز سیاه رنگش باعث شده تا این قلعه را به "قلعه سیاه" هم بشناسند. محوطه این قلعه نه تنها زیباست بلکه به شدت آرامشبخش و دل‌انگیز است. به طوری که تنها قدم زدن در آن یکی از محبوب‌ترین کارهایی‌ست که می‌توانید انجام دهید. اگر می‌خواهید یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از این قلعه هنگام شکفتن شکوفه‌های گیلاس است. بنابراین ماه مارس و آوریل زمان خوبی برای دیدن قلعه فرو رفته در شکوفه‌های صورتی خواهد بود.

 

بخوانید: معرفی بهترین خانه‌های ساحلی آسیا

 

 

هند، سلمنلی، قلعه مهرانگهر

این قلعه که روی صخره و بالای شهر قرار گرفته نمایی دیدنی به منطقه داشته و از قلعه‌های معروف آسیا است. وقتی وارد قلعه می‌شوید باید از 7 دروازه بزرگ و مستحکم عبور کرده و بعد وارد کاخی شوید که قطعا نظیرش را هرگز ندیده‌اید. تزئینات ظریف و زیبای به کار رفته روی در و دیوارها در همان ابتدا نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. بازدید از کاخ مرواریدِ این قلعه برای تخت سلطنتی، یا گالری‌ها و معابد بی‌نظیر حتما دیدن کنید.

 

 

ژاپن، اوساکا، قلعه هیمجی

قلعه هیمجی در اوساکا کاملا با قلعه ماتسو در شیمانه در تضاد است. این قلعه با نمای زیبای سفید رنگش بر روی تپه‌ای بر فراز شهر و با نمایی دیدنی قرار گرفته است. در واقع این قلعه برعکس ماتسو از تمام بمباران‌ها و اتفاقات ناخوشایند جان سالم به در برده و مثل اول باقی مانده است. ولی برای دادن بهترین چهره و شکوه، آن را مورد بازسازی و مرمت قرار داده‌اند. هیمجی نه تنها در رده قلعه‌های برجسته و شناخته شده قرار دارد بلکه بزرگ‌ترین قلعه ژاپن و معجزه معماری هم محسوب می‌شود.

 

بخوانید: جذاب‌ترین کتاب‌خانه‌های دنیا را بشناسید

 

 

ویتنام، هوئی، قلعه هوئی

هیچ شکی نیست که بازدید از ارگ شگفت‌انگیز موئی امروزه یکی از کارهای الهام‌بخشی است که می‌توانید با تور ویتنام انجام دهید. این ارگ که در گذشته شهر سلطنتی شهرت داشته در گذشته پر از بتکده‌ها و باغات بزرگ و باشکوه بوده است. اما متاسفانه در طول سال‌ها جنگ و غارت این مجموعه نیز از آسیب‌های جدی دور نماند. البته این قلعه بعدها مورد بازسازی قرار گرفت و بخش زیادی از زیبایی‌های خود را باز پس گرفت. شما می‌توانید با بازدید از این مجموعه در شکوه و زیبایی آن غرق شوید.

 

 

ترکیه، مرسین، قلعه مرمره

شاید قرار دادن ترکیه در این فهرست تا حدودی تقلب به نظر برسد اما وجود این قلعه شگفت‌انگیز در منطقه اوراسیا ما را متقاعد کرد که آن را در این قسمت جای دهیم. این قلعه که در قرن 13ام ساخته شده به خوبی تا امروز محافظت شده و دوام آورده است. به علاوه نمای شگفت‌انگیز حاشیه دریا ارزش آن را دوچندان کرده است. این قلعه ساحلی که بر حاشیه دریا نشسته دارای یک قلعه داخلی و مسجد است و همان‌طور که انتظار می‌رود شکل و ظاهر آن مشابه قعله‌های قرون وسطایی‌ست که در سفر با تور ترکیه میتوانید از آن بازدید کنید.

 

 

 

تبت، کاخ پوتالا

این کاخ زمانی اقامتگاه زمستانی دالای لاما بود اما بعد به دلیل اهمیت زیبایی و معماری آن به موزه تبدیل شد. این کاخ بلندترین سازه تاریخی در تمام دنیاست که روی تپه‌ای بر دامنه کوه قرار گرفته است. این کاخ که تنها با استفاده از چوب و سنگ ساخته شده از دو بخش بزرگ کاخ قرمز و کاخ سفید تشکیل شده که هر دو به شدت دیدنی و زیبا هستند. گرچه تبت بین نقاط گردشی پر زرق و برق آسیا گم شده اما هرگز نباید از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی‌اش غافل ماند.

 

بخوانید: معرفی شعبه‌های هتل شرایتون در آسیا

 

مطالب مرتبط