مقاصد گردشگری در حال رشد سریع اروپا

تور کشورهای اروپایی به دلیل داشتن فرهنگ‌های غنی، متنوع و منحصر به فرد و هم‌چنین داشتن گنجینه‌ای از اماکن تاریخی و طبیعت بکر مشهور و پرطرفدار هستند. با این حال، همه کشورهای این قاره در توسعه صنعت گردشگری، موفق نبوده‌اند.

در حالی که کشورهای اروپای غربی بخش عمده گردشگران را به اروپا جذب کرده‌اند، اکثر کشورهای جنوب شرقی و شرق اروپا برای جذب گردشگران جهانی ناموفق هستند. این عدم توفیق، ناشی از کمبود جاذبه‌های گردشگری نیست، بلکه نبود زیرساخت‌های مناسب گردشگری، مانع اصلی رشد این صنعت در این کشورهای اروپایی است.

با این حال، کشورهایی مانند ترکیه، گرجستان و ارمنستان هم‌چنان از مقاصد گردشگری هستند که رشد سریعی را تجربه می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید تور خارجی تابستان 98 برای سفر خود انتخاب کنید، این مطلب را بخوانید تا با مطلوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا آشنا شوید.

 

رتبه هشتم- ارمنستان

ارمنستان هشتمین مقصد گردشگری اروپا است که با سرعت چشمگیری در این زمینه رشد کرده است و موفق شده روز به روز محبوبیت خود را افزایش دهد. گنجینه‌های تاریخی غنی، بناها و آثار باستانی ارزشمند، مناظر شگفت انگیز طبیعی، آب و هوای جذاب و مهمان‌نوازی مردم بومی ارمنستان آن را به یک مقصد ایده‌آل گردشگری تبدیل کرده است. تور ارمنستان انتخاب جذابی برای سفر چند روزه است. 

 

ارمنستان

 

سه هتل محبوب در جنوب شرقی آسیا

رتبه هفتم- بوسنی و هرزگوین

بوسنی و هرزگوین همه ویژگی‌های مورد نیاز برای برانگیختن کنجکاوی گردشگران را در خود جای داده است. بخش زیادی از طبیعت دست نخورده بوسنی و هرزگوین، هنوز هم خالی از سکنه است، هرچند که در همین بخش‌ها مجموعه‌ای عجیب از اماکن تاریخی و فرهنگی وجود دارد. معماری عثمانی، مساجد به جای مانده از قرن شانزدهم، صحنه‌های پر جنب و جوش هنر خیابانی، آبشارهای طبیعی دیدنی، روستاهای کوهستانی و علاوه بر این ارزان بودن گردشگری در این کشور، آن را به هفتمین مقصد توریستی در حال رشد اروپا تبدیل کرده است.

 

بوسنی و هرزگوین

 

رتبه ششم- جمهوری مولداوی

جهانگردی در مولداوی، یک صنعت تازه متولد شده است، اما هر ساله رشد سریعی را تجربه می‌کند. برای سال‌های زیادی مولداوی به عنوان ناشناخته‌ترین کشورهای اروپایی، در سکوت و تنهایی مانده بود اما این شرایط در حال تغییر است.
احیای فرهنگ مولداوی ، زیبایی طبیعی و بکر مناطق روستایی، صنعت در حال رشد و پرطرفدار نوشیدنی‌ها سبب شده است که این سرزمین این ملت کوچک محاصر شده در میان کشورهای اروپای شرقی، هر روز محبوبیت بیشتری در میان گردشگران جهان کسب کند.

 

moldova

 

رتبه پنجم- مقدونیه

فراوانی جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و طبیعی، مقدونیه را به کشوری با قابلیت بسیار بالا برای جذب گردشگر تبدیل کرده است. با این حال مقدونیه برای سال‌های طولانی گردشگران بسیار اندکی را به خود جذب می‌کرد.
اما پس از سال ۲۰۱۷ میلادی، با تغییر سیاست‌های داخلی و سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، این وضعیت تغییر کرد و اکنون مقدونیه پنجمین مقصد توریستی اروپا است که رشد سریعی را تجربه می‌کند. بناها و مکان‌های تاریخی در پایتخت این کشور، سواحل بهشتی دریاچه اوهورستان، سه پارک ملی مقدونیه و سی و سه گنجینه طبیعی حفاظت شده، تنها برخی از جاذبه‌های گردشگری این کشور هستند.

 

مقدونیه

 

سفری به شهرهای هوشمند و توریستی آسیا

رتبه چهارم- ایسلند

ایسلند، سرزمین مناظر چشمگیر با دریاچه‌های مرتفع کوهستانی، آبشارهای شگفت انگیز و چشمه‌های آب زیرزمینی توانسته خود را در میان مقصدهای گردشگری محبوب اروپا جای دهد.
جالب است بدانید که آمار ورود گردشگران به ایسلند از سال  ۲۰۱۰ میلادی تاکنون ۴۵۰ درصد افزایش یافته است. صنعت گردشگری هم سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری برای ایجاد زیرساخت‌های لوکس و در سطح جهانی از جمله هتل‌های پنج ستاره، رستوران‌های بین‌المللی، کافه‌های مدرن، استخرها انجام داده است.
علاوه بر این تورهای گردشگری در ایسلند تجربه‌های عجیب و غریبی برای گردشگران دارند مانند یوگای سلامتی در بالای آتشفشان یا مدیتیشن در غارهای یخبندان!

 

ایسلند

 

رتبه سوم- ترکیه

اگرچه صنعت گردشگری ترکیه به دلیل آشفتگی‌های سیاسی و مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده، اما برآیند رشد این کشور در گردشگری مثبت و پر رونق است.
در سال ۲۰۱۸ میلادی، صنعت گردشگری این کشور با رشد ۲۴ درصدی روبرو شد و ترکیه را به یکی از سریعترین کشورهای در حال رشد جهان در زمینه گردشگری تبدیل کرد.
استانبول، پایتخت گردشگری ترکیه قرن‌ها محل امپراتوری بیزانس و عثمانی بوده و داستان‌های زیادی برای جذب گردشگران دارد. تور استانبول دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی بی‌شماری مانند کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه، کاخ دولمه‌باغچه، بازار ادویه مصری‌ها، بازار بزرگ شهر و موارد بسیار دیگری است.
هم‌چنین غذاهای ترکی شهرت خوبی در سراسر جهان دارند. علاوه بر این آنتالیا هم به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب و ارزان برای مردم اروپا و آمریکا گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

 

ترکیه

 

رتبه دوم- گرجستان

گرجستان واقع در چهارراه آسیای غربی و اروپای شرقی در منطقه قفقاز، دومین مقصد گردشگری اروپایی است که رشد بالایی را به خود اختصاص داده است.
گرجستان مجموعه‌ای از مکان‌های تاریخی پر زرق و برق را در خود جای داده و البته به خاطر طبیعت جادویی و غذاهای بی‌نظیرش معروف است. زیرساخت‌های گردشگری هم در سال‌های اخیر روز به روز توسعه یافته‌اند و اکنون این کشور دارای هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری فراوانی در تفلیس پایتخت این کشور است.
کلیساهای جامع، صومعه‌ها، قلعه‌ها، موزه‌ها، باغ‌ها و پارک‌های گرجستان از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور گرجستان دو شهر تفلیس و باتومی هستند. جالب است بدانید که ۴۰ درصد از قلمرو کشور گرجستان به عنوان جنگل‌ها و ۲۵ درصد آن تحت عنوان پارک‌های ملی محافظت می‌شود.

 

گرجستان

 

رتبه نخست- سان مارینو

سان مارینو با نشانه‌ها و میراث ارزشمند قرون وسطایی‌اش بر روی رشته کوه‌هایی در نزدیکی ایتالیا واقع شده است. در سال ۲۰۱۷ میلادی، صنعت گردشگری این کشور میزانی از رشد را تجربه کرد که سبب شد آمار بازدید کنندگان از تعداد افراد محلی و بومی ساکن در آن بیشتر شود. سن مارینو یک مقصد مورد علاقه برای کسانی است که عاشق جمع آوری تمبر و سکه هستند.
با وجود مساحت اندک این منطقه، سان مارینو میزبان میراث جهانی یونسکو، مراکز تاریخی و کوه معروف تیتانو است. برج‌های مستحکم، دروازه‌ها و زیرزمین‌های جالب توجهی هم در این منطقه وجود دارد.

 

سان مارینو

مطالب مرتبط