توریستی‌ترین کشورهای منطقه اوراسیا

منطقه اوراسیا شامل 13 کشور می‌شود که جایی بین اروپا و آسیا قرار گرفته‌اند و به واسطه این پدید آمده که این دو قاره مرز طبیعی خاصی نداشته و بیشتر به واسطه مرزبندی‌های تاریخی، بخش‌هایی اروپا نام گرفته و بخش‌هایی آسیا. اما این کشورها کدام‌ها هستند و کدام‌ها بیشترین گردشگر را به خود جذب می‌کنند سوالاتی است که قصد داریم در این نوشته به جواب آن‌ها بپردازیم.

 

اوراسیا شامل چه کشورهایی می‌شود؟

کشورهای منطقه اوراسیا شامل افغانستان، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، جمهوری مولداوی، تاجیکستان، اکراین و ازبکستان می‌شود. بخشی از این کشورها در گذشته زیر سلطه شوروی بودند که بعد از فروپاشی آن حکومت، به کشورهای کوچک‌تری تقسیم شدند، اما در بیشتر موارد، این زبان روسی هست که پیوندی در میان بیشتر این کشورها به حساب می‌آید.

 

eurasia

 

کدام کشورها در زمینه گردشگری سرآمد هستند؟

اکراین را می‌شد در گذشته کشوری پیشتاز در زمینه گردشگری به حساب آورد، اما حالا اوضاع بسیار تغییر کرده است و با توجه به درگیری‌های رخ داده در این کشور و البته سرمایه‌گذاری‌های کلان در آذربایجان، گرجستان و ارمنستان باعث شده تا این کشورها حالا بیشترین گردشگر را به خود ببینند.
کشورهای منطقه اوراسیا به واسطه داشتن مناطق تاریخی و همچنین مناطق طبیعی زیبا و گسترده، کشورهایی بسیار دیدنی هستند که در سال‌های اخیر مورد توجه مردم دنیا قرار گرفته و روز به روز به تعداد گردشگرانشان اضافه می‌شود.

 

eurasia

 

زیباترین کشورهای منطقه اوراسیا که بهتر است به آن‌ها سفر کنید

گرجستان

هر گوشه از تور گرجستان شما را شگفت‌زده می‌کند. این کشور زیبا و کوچک مملو از زیبایی‌های طبیعی و مناطق تاریخی است و مردم مهربانی دارد که از جمله مهمان‌نواز‌تین مردم جهان به حساب می‌آیند. این کشور از طرفی به آسیای غربی و از طرفی به اروپا و دریای سیاه می‌رسد و با ترکیه و روسیه نیز مرز مشترک دارد.
تفلیس پایتخت این کشور اصلی‌ترین مقصد گردشگران برای بازدید از گرجستان است، اما شهرهایی همچون باتومی که شهری ساحلی هستند و همچنین مناطق کوهستانی گرجستان، زیبایی‌های خاصی دارند که گردشگران از سراسر جهان برای دیدنشان به این کشور می‌آیند.

 

گرجستان

 

حقایقی‌ جالب و ارزشمند در مورد آسیا

اکراین

اکران کشوری بسیار زیباست که بیشتر از تمامی موارد لیست به یک کشور اروپایی شباهت دارد. اگر چه درگیری‌های این چند ساله به طرز قابل توجهی از تعداد گردشگران این کشور کاسته است، با این حال هنوز تعداد زیادی از مردم اروپا و دیگر مناطق جهان برای دیدن نقاط تاریخی متعدد این کشور، به شهرهای مختلف از جمله کریمه یا لوهانسک سفر می‌کنند.

 

اکراین

 

آذربایجان

آذربایجان با توجه به اینکه از دیگر کشورهای منطقه به ایران نزدیک‌تر است به همین دلیل تور باکو انتخاب خوبی است، مقصدی ایده‌آل برای سفرهای ایرانیان به حساب می‌آید. سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی در آذربایجان مخوصا باکو انجام شد تا پایتخت زیبای این کشور، به یکی از قطب‌های گردشگری در منطقه بدل شود.
طبیعت آذربایجان بکر و زیباست، سواحل دریای خزر پیش روی باکو است و غذاهای خوشمزه بخشی از جذابیت این کشور برای مسافران محسوب می‌شود.
یکی دیگر از مزیت‌های سفر به آذربایجان تنوع آب و هوایی در فصول مختلف است که جز زمستان، سفر به این کشور را در هر زمانی از سال ممکن و لذت‌بخش می‌کند.

 

آذربایجان

 

بهترین نقاط اروپا برای ماه عسلی رویایی

ارمنستان

کشور سرزمین‌های کوهستانی و کلیساهای، دیدنی‌های بی‌شماری دارد. این کشور فوق‌العاده زیبا از نظر مناطق طبیعی دارای جاهای متعدد است. کوهستان‌های سرسبز، رودخانه‌ها، جنگل‌ها و بسیاری جاهایی دیگر هستند که می‌توانید به سراغشان بروید.
بسیاری از سفرها با تور ارمنستان، به مقصد ایروان انجام می‌پذیرد، اما به هیچ وجه نباید تنها به بودن در این شهر بسنده کنید و حتما باید از شهرها و مناطق مختلف ارمنستان در جاهای مختلف بروید و زیبایی‌های این کشور کوچک را از نزدیک ببینید.

 

ارمنستان

 

بلاروس

بلاروس از بسیاری جهات شبیه به اکراین است و اگر چه کشوری زیبا و مدرن محسوب می‌شود، اما به واسطه سال‌ها زیر یوق کومونیست بودن، هنوز آنقدر که باید به سمت خود گردشگر جذب نمی‌کند. این کشور را به نوعی می‌توان مرز اوراسیا دانست جایی که با لهستان، لیتوانی و روسیه هم مرز بوده و با زیبایی‌های طبیعی در کنار معماری بسیار جذاب خود، تجربه‌ای کم‌نظیر برایتان می‌سازد.

 

بلاروس

 

با این حال سفر به مناطق مختلف اوراسیا حتی در افغانستان یا تاجیکستان نیز، جذابیت‌های خود را دارد و می‌تواند سفری مفرح و در عین حال خاطره‌انگیز را برایتان رقم بزند.

مطالب مرتبط