بهترین مقاصد دنیا برای سفر در سال 2020

تعیین کنید که در سفر، دقیقا به دنبال چه هستید و می‌خواهید چه چیزی را تجربه کنید؟ چه زمانی قصد سفر دارید؟ آیا برای برنامه‌ریزی سفرتان نیاز به منبعی الهام بخش دارید؟ بدون شک دنیا سرشار از جاذبه‌های بی‌بدیل است، اما آنچه برای شما جذابیت دارد ممکن است برای مسافری دیگر در اولویت نباشد. ما به شما کمک می‌کنیم و بهترین مقاصد دنیا برای سفر در سال 2020 را با دلایل قانع‌کننده به شما معرفی خواهیم کرد. پس منتظر چه هستید؟ درنگ جایز نیست! بیایید سفر مجازی‌مان را از همین لحظه آغاز کنیم.

 

ژانویه

این فصل، یک فصل خشک در اوگاندا به شمار می‌آید و این بدان معنی است که شرایط خوبی برای دیدن گوریل‌های کوهستانی در معرض خطر انقراض مهیاست. تخمین زده می‌شود که تقریباً 700 نفر از این موجودات با شکوه، هنوز زنده هستند و نیمی از آنها در جنگل‌های ملی Bwindi پراکنده‌اند.

یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در ژانویه برای هواداران اسکی نیز می‌توانند با توجه به شرایط مناسب اسکی مقرون به صرفه، به بلغارستان و بریتیش کلمبیا سفر کنند. گفتنی است که در این فصل در سیدنی، جشنواره‌ای  به مدت سه هفته برگزار می‌شود و بهترین‌های موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی، آثار خود ر ا به عموم مردم ارزانی می‌کنند.

 

 

فوریه

در فوریه، ایسلند از زیبایی جادویی برخوردار خواهد شد. بعلاوه این زمان، کارناوال‌های بسیاری در ریو برگزار می‌شوند و می‌توان شاهد جشن‌های باشکوهی بود . پارک ملی Hemis در هند، مثال زدنی و بی‌نظیر می‌شود و در ونیز نیز می‌توانید رژه‌ها، آتش بازی‌ها و مراسم محلی خارق‌العاده ای را به نظاره بنشینید. در نهایت باید گفت که مندوزا پیش از برداشت انگور در فوریه، دارای فضاهای تفریحی جالب توجهی است و گردشگران علاقمند به طبیعت را به سوی خود فرا می‌خواند.

 

بخوانید: مقصد‌های آسیایی که می‌توان همراه بچه‌ها سفر کرد

 

 

مارس

آبشارهای قدرتمند Iguazú که از شگفت‌انگیزترین آبشارهای دنیا هستند در ماه مارس، با شکوه هرچه تمامتر در جریان هستند. رعد و برق در دره‌ای که جنوب برزیل و آرژانتین را از هم جدا می‌کند، تصاویر زیبایی را خلق می‌نماید. شرایط در ویتنام متغیر است اما در ماه مارس، معمولا می توان فضا و آب و هوایی بی‌نظیر در سراسر کشور را تجربه کرد. اگر از جمله علاقمندان به پیاده‌روی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در این ماه به شهر Sapa در ویتنام بروید و از گشت و گذار در سواحل Mui Ne یا Phu Quoc لذت ببرید و یا به پیاده‌روی در شهر تاریخی Hoi An بپردازید.

از طرفی درختان گلابی در سیچوان چین در ماه مارس در حال شکوفایی کامل هستند و نیز زمان خوبی برای تماشای پاندا در Ya'an Bifengxia Panda Base است. در مادیا پرادش هندوستان نیز ماه مارس، یک فصل خشک به معنی چمن کمتر اما دید بیشتر را رقم می‌زند و این بهترین فرصت را در کل سال فراهم می‌کند تا شانس خود را در پیدا کردن و دیدن یک ببر بنگال امتحان کنید.

 

 

آوریل

آوریل، فصل ساکورا در ژاپن است و این به معنای شکفتن شکوفه‌های گیلاس است. این شکوفه‌ها عمدتا از شمال این کشور شروع به باز شدن می‌کنند و در اواخر مارس و آوریل در کیوتو، توکیو و هیروشیما ظاهر می‌شوند. در این فصا ژاپن یه یکی از بهترین مقاصد آسیایی برای سفر از طرفی اوایل آوریل، فصل بیس بال در شهر ورزشی بوستون است که همچنین میزبان قدیمی‌ترین ماراتن شهری جهان در این ماه به شمار می‌آید. بعلاوه در جاده Haute، برگزاری یک تور اسکی 75 مایلی از طریق کوه‌های آلپ تجربه‌ای بسیار عالی به شمار می‌آید.

 در نهایت باید گفت که در سفر با تور تایلند در فصل آوریل، فرصت‌های طبیعی بی‌نظیری در انتظار شما خواهد بود اما بازدید از نیلوفرهای آبی، نقطه عطفی در این سفر است. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله سفر بهاری به تایلند؛ بهترین فرصت برای بازدید از نیلوفرهای صورتی را مطالعه کنید.

 

 

ماه می

مونته نگرو، مکانی برای گذراندن تعطیلاتی چند منظوره است. ماه مه شروع فصل قایقرانی است، شرایط برای پیاده‌روی مناسب است و نقاط ساحلی هنوز با بازدیدکنندگان پر نشده است. ایتالیا نیز در آن طرف دریای آدریاتیک، از گل‌های وحشی و پروانه‌ها سرشار می‌شود. این ماه، شروع فصل جفت‌گیری اژدهای کومودو است. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید، می‌توانید شاهد یک جدال چشمگیر بین نرها در جزایر رینکا یا کومودوی اندونزی باشید. ماه می همچنین، زمان خوبی برای سفر به پراگ و تجربه نان و کالباس تند در پایتخت جمهوری چک است.

 

بخوانید: بهترین جزیره‌های دنیا برای سفر رمانتیک

 

 

ژوئن

این ماه، زمان برگزاری جشنواره شب‌های سفید در سن پترزبورگ است، جایی که خورشید غروب نمی‌کند و شهر با باله‌، اپرا، موسیقی و سایر برنامه‌های فرهنگی پر می‌شود. بعلاوه می‌توانید به گرینلند سفر کنید و شاهد نهنگ‌های سفید خلیج دیسکو باشید و یا با سبک زندگی اقوام Inuit آشنا شوید. پیشنهاد دیگر ما برای شما، سفر به زامبیا در ماه می است. این کشور، زادگاه اولین سافاری پیاده‌روی است. در ابتدای ماه، به سمت پارک ملی لوانگوا بروید و از دیدن فیل‌ها، زرافه‌ها و انواع پرندگان لذت ببرید.

 

 

جولای

جولای، زمان بسیار خوبی برای تماشای حیوانات وحشی است. این ماه، بهترین فرصت برای دیدن جگوار در تالاب پانتانال برزیل است. همچنین گریزلی‌ها در حال ماهیگیری برای یافتن ماهی سالمون در پارک ملی Katmai در آلاسکا هستند. اگر به دیدن کانگرو علاقمندید، می‌توانید صحنه زیبایی از کانگروهای تازه متولد شده را در استرالیا داشته باشید. سایر فعالیت‌های جالب توجه در این ماه، پیاده‌روی در کوهستان فوجی و یا تماشای رقابت کشتی در جشنواره نادام مغولستان است.

 

بخوانید: در سفر‌ از زیباترین کاخ‌های دنیا بازدید کنید

 

 

آگوست

این ماه، یک ماه بزرگ و باشکوه برای طبیعت به شمار می‌آید. مهاجرت حیات وحش در رودخانه مارا در کنیا در حال انجام است و نهنگ‌های عظیم از قطب جنوب به تونگا سفر می‌کنند. بعلاوه، شما در این ماه می‌توانید یک پیاده‌روی بسیار هیجان‌انگیز در کوه‌های پیرنه داشته باشید که آدرنالین شما را به شدت افزایش می‌دهد. همچنین شرایط اسکی در کوه‌های برفی استرالیا نیز بسیار مناسب خواهد بود. در ماه آگوست، جریان آبشار ویکتوریا کاهش می‌یابد که این امر رفتینگ جالب توجهی را در رودخانه زامبزی برای ماجراجویان رقم می‌زند.

 

 

سپتامبر

در این فصل، خرچنگ‌های بسیاری را در ساحل Bohuslän درغرب سوئد خواهید یافت و می‌توانید یک غذای دریایی لذیذ را در سفرتان تجربه کنید. سپتامبر یکی از آفتابی‌ترین ماه‌های سال در دوبلین است، بنابراین بهتر است این شهر پر جنب و جوش تاریخی را بگردید و از دیدن آثار هنری در جشنواره Fringe لذت ببرید. هوا در در شهرهای باستانی ازبکستان و بیابان‌های ترکمنستان خیلی گرم نیست و دریاچه‌های قرقیزستان نیز یخزده نیستند، بنابراین اگر به سفر در امتداد جاده ابریشم علاقمندید، سپتامبر بهترین زمان برای تحقق این سفر است.

 

بخوانید: سفری رمانتیک به زیباترین کشورهای دنیا

 

 

اکتبر

اکتبر، زمان برداشت محصول انگور قرمز و نمونه‌های خاص دیگر فصلی در پیدمونت است. همچنین دمای هوا در اردن، در حدود 27 درجه سانتیگراد است و این امر سفری یاد ماندنی را از شهر عرفانی پترا و پیاده‌روی در مسیرهای قدیمی برایتان رقم خواهد زد. در اکتبر، شبه جزیره کروماندل در نیوزیلند طرفداران بسیاری دارد و می‌توان یک حمام آفتاب بی‌نظیر در سواحلش را تجربه کرد.

 

 

نوامبر

نوامبر در اتیوپی یک ماه بدون بارش محسوب می‌شود، اما مناظر طبیعی هنوز از باران‌های اخیر در ماه قبل سرسبز هستند. بنابراین اکنون زمان برنامه‌ریزی یک سفر به کوهستان‌های سمین است. از طرفی باید گفت که اول و دوم نوامبر، به روز مردگان در مکزیک شهرت دارد و می‌توانید پوشش‌هایی با طرح اسکلت و جمجمه را در سراسر این کشور شاهد باشید و در یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های جهان شرکت کنید. یک جشن کمی متفاوت نیز، در جزایر کیمن و کارائیب برگزار می‌شود. در ضمن، برخی طرفداران آفتاب گردی علاقمندند که در این ماه عازم مالت شوند که درجه حرارت آن 21 درجه سانتیگراد است. 

 

 

دسامبر

روانیمی در لاپلند فنلاند، زادگاه رسمی بابانوئل به شمار می‌آید. بنابراین در ماه دسامبر از شکوه بیشتری برخوردار است و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. در این ماه همچنین، در سفر با تور تایلند می‌توانید از غواصی در جزایر سیمیلان در ساحل آندامان لذت فراوان ببرید.  گشت و گذار در حیات وحش تامبوپاتا در پرو نیز، از جاذبه‌های قابل‌توجه در ماه دسامبر است.

 

بخوانید: سفرهای هیجان انگیز برای تغییر زندگی

 

 

تعیین بهترین مقاصد دنیا برای سفر در سال 2020 ، بیش از هر چیز به سلیقه و علایق گردشگارن برمی‌گردد. برخی افراد فستیوال‌ها را در اولویت سفر دارند، برخی به مناظر طبیعی و دیدن حیات‌وحش علاقمندند، گروهی بناها و آثار باستانی را در لیست فعالیت‌های سفر خود دارند و برخی دیگر به دنبال مکانی مناسب برای تفریحاتی خاص نظیر تفریحات آبی و یا اسکی هستند. ما در این مقاله سعی کردیم تا به معرفی مقاصدی پرطرفدار برای گروه‌های مختلف گردشگران بپردازیم. اما بی‌شک، جاذبه‌های توریستی به این موارد محدود نمی‌شوند و خودتان می‌توانید در این کره خاکی، انبوه امکانات و تفریحات را برای سفر به دور دنیا بیابید.

مطالب مرتبط