مسیرهای پیاده‌روی‌ طولانی در سال 2020، بخش دوم

انواع مسیرهای پیاده‌روی در سراسر دنیا گسترده هستند تا علاقمندان به سفر مطابق با میلشان اعم از یک روزه، یک هفته‌ای و یا ماهیانه و حتی بیشتر اقدام کنند. باید گفت هر چند که هزاران نفر در مسیرهای طولانی قدم می‌گذارند، اما فقط تعداد معدودی از آنها موفق می‌شوند آن را تا انتها طی کنند. به هر حال بیایید در ادامه مقاله قبل، برخی دیگر از بهترین مسیرها برای پیاده‌روی‌های طولانی در سال 2020 را از نظر بگذرانیم.

 

Via Dinarica

این مسیر، طولی معادل 1،930 کیلومتر دارد و از اسلوونی آغاز می‌شود و به سمت جنوب شرقی اروپا پیش می رود. با پیاده‌روی در این مسیر بسیاری از مکان‌های شگفت‌انگیز اروپایی برای سفر را مشاهده خواهید کرد. در واقع این مسیر در طی 8 کشور از جمله کرواسی، بوسنی و هرزگوین، صربستان، مونته نگرو، کوزوو، آلبانی و مقدونیه امتداد می‌یابد. شما می‌توانید برای طی کردن این راه، از مسیری کوهستانی عبور کنید، یا مسیری سرسبز و یا خط ساحلی را پیگیری نمایید.

 

 

Jordan

مسیر جردن از 52 روستا و شهر در هشت منطقه اردن عبور می‌کند و650 کیلومتر طول دارد. از مکان‌های باستانی مانند پترا گرفته تا مناظر چشمگیر را می‌توانید در طول مسیر تجربه کنید. گفتنی است که در میانه راه، مسیر پیاده‌روی از دره‌های دریای مرده نیز عبور می‌کند. اینجا محل زندگی یکی از شخصیت‌های معروف این منطقه یعنی  Jahalin Bedouins بوده است.

 

بخوانید: بهترین شهرها برای خرید ملک در اروپا

 

 

Te Araroa

این مسیر 3،000 کیلومتری که از جزایر شمالی در نیوزیلند آغاز می‌شود، تا انتهای جزیره جنوبی امتداد می‌یابد. بهترین زمان برای پیاده‌روی در این مسیر طولانی، ماه‌های سپتامبر تا دسامبر است که از یخچال‌ها به سمت مراتع سرسبز و وسیع راهی می‌شوید. گفته می‌شود که طی کردن این راه، به 5 ماه زمان نیاز دارد.

 

بخوانید: سفری رمانتیک به زیباترین کشورهای دنیا

 

 

Transcaucasian

این مسیر 3،000 کیلومتری نیز که در سال 2015 راه‌اندازی شد، از ارمنستان و منطقه قفقاز گرجستان عبور می‌کند و همچنان نیز در حال توسعه است. اگر با تور گرجستان سفر کردید، یکی از جالب‌ترین جاذبه‌هایی که در این مسیر خواهید دید، شهری است که به "سوئیس کوچک ارمنستان" شهرت دارد. این شهر، توسط جنگل ملی احاطه شده و دارای آبگرمی است که طرفداران بسیاری دارد. در ادامه، کوهنوردان از باغ‌های سیب و گلابی، هنر قرون وسطی ارامنه و زیرساخت‌های دوران اتحاد جماهیر شوروی نیز عبور می‌کنند.

 

 

Kungsleden

در لاپلند سوئد، مسیری از پارک ملی Abisko به Hemavan، مدار قطب شمال را طی می‌کند. بهترین زمان برای عبور از این مسیر طولانی، بین آوریل و اوایل ماه می است. در این راه با مناظر و کلبه‌های کوهستانی زیبایی مواجه خواهید شد.

 

بخوانید: ارزان‌ترین برنامه سفر برای چند مقصد

 

 

Camino de Santiago

Camino de Santiago، به عنوان شبکه‌ای از مسیرهای زیارتی باستانی به کلیسای جامع Santiago de Compostela در گالیسیا معروف است. این مسیر 789 کیلومتری نه تنها بسیار مناسب پیاده‌روی‌های طولانی است، بلکه حتی دوچرخه سواران و سوارکاران نیز می‌توانند از طی کردن آن لذت ببرند. جالب است بدانید که در سال 2016، بیش از 278،000 نفر در این مسیر قدم گذاشتند و آنرا طی کردند.

 

 

Drakensberg Grand

البته باید گفت که این مسیر 220 – 240 متری طول زیادی ندارد و آنچه زمان عبور از آنرا طولانی می‌کند، ارتفاع بسیار زیاد آن است. در واقع این مسیر پیاده‌روی، دارای 6 قله است که 4 مورد از آنها ارتفاعی بالای 3000 متر دارند. این مسیر از آفریقای جنوبی و لسوتو عبور می‌کند و چشم‌انداز بی‌نظیری از پانورامای کوهها را به مخاطبان هدیه می‌دهد.

 

بخوانید: ۶ غار شگفت‌انگیز جهان برای پیاده‌روی

 

 

Shikoku Pilgrimage

این مسیر 1200 کیلومتری که در شیکاگوی ژاپن قرار دارد، عمدتا برای سفری روحانی و تامل شخصی مورد استقبال قرار می‌گیرد. سفر در این مسیر قدمتی طولانی دارد و در طول آن می‌توان از 80 معبد بازدید کرد. البته طی کردن برخی از قسمت‌های راه، بسیار مشکل و چالش‌برانگیز است و مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد. بنابراین مسافران اغلب در اقامت‌گاه‌های این بخش‌ها، به تجدید قوا و استراحت می‌پردازند.

 

 

بهترین مسیرها برای پیاده‌روی‌های طولانی در سال 2020 را از نظر گذراندیم. در انتها باید گفت اگر به ورزش علاقمندید اما در این حیطه تازه‌کار هستید، لازم است که نکاتی را در این رابطه در نظر داشته باشید:

اعتماد به نفس خود را تقویت کنید: شما می‌توانید اینکار را به سرانجام برسانید. نیازی به انرژی بسیار بالا و یا قدرت خارق العاده نیست. کافی است که پیش از آن به طور منظم ورزش کنید و آمادگی جسمانی خود را تا حدودی تقویت نمایید.

مسیر پیاده‌روی را متناسب با علایق خود انتخاب کنید و نقشه‌ای مشخص از مسیر داشته باشید: در این رابطه بهتر است که با افراد با تجربه نیز مشورت کنید و نیز از منابع آنلاین بهره ببرید.

سبکبار باشید: نیازی نیست وسایل اضافی در کوله پشتی خود حمل کنید. سبکبار بودن به شما امکان می‌دهد تا بیشتر، از طی کردن مسیر و دیدن زیبایی‌ها لذت ببرید.

 

 

یک جفت صندل پلاستیکی سبک وزن همراه داشته باشید: پوشیدن کفش‌های پیاده‌روی برای طی مسافت طولانی الزامی است، زیرا در نهایت پاها را از آسیب‌های مسیر حفظ می‌کند و نیز اعتماد به نفس و توانایی شما را افزایش می‌دهد. اما ممکن است پاها در کفش بعد از ساعت‌ها، خیس عرق شوند و این باعث تاول خواهد شد. در این گونه موارد، صندل‌های پلاستیکی سبک، بسیار کارآمد هستند.

از قبل یاد بگیرید چگونه چادر بزنید: ممکن است در طول مسیر نیاز به اردوزدن داشته باشید بنابراین بهتر است قبل از سفر، نحوه چادرزدن را از افراد با تجربه فرا بگیرید.

در نهایت بهتر است کاپشن و شلوار ضد آب بپوشید: ممکن است در طول مسیر در معرض بارش برف و باران قرار بگیرید. در این صورت لباسهای ضد آب بسیار فوق العاده هستند. 

 

بخوانید: خطرناک‌ترین نقاط پیاده‌روی و صعود دنیا

 

مطالب مرتبط