مسیرهای پیاده‌روی‌ طولانی در سال 2020، بخش اول

مسیرهای پیاده‌روی طولانی متعددی در سراسر دنیا وجود دارند که به بازدید کنندگان، وعده دسترسی به مناطق بکر و یا جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی منحصر به فرد به همراه طبیعتی بی‌نظیر را می‌دهند.  برخی از این مسیرها، از دل تمدن و زندگی شهری سربرآورده‌اند و برخی دیگر نیز در دل دره‌ها و یخچال‌ها و طبیعت کوهستانی و یا بیابانی حک شده‌اند. اگر از جمله عاشقان پیاده‌ر‌وی هستید، برای آشنایی با بهترین مسیرها برای پیاده‌روی‌های طولانی در سال 2020 در این مقاله ما را همراهی کنید.

 

Juliana

منطقه کوهستانی بالکان اسلوونی در اکتبر سال 2019 با هدف جلب بازدیدکنندگان علاقمند به پیاده‌روی‌های طولانی، مسیر پیاده‌روی جولیانا را معرفی کرد. این مسیر 270 کیلومتری، از مرکز تفریحی (و پیست اسکی محبوب) Kranjska Gora در نزدیکی مرز ایتالیا آغاز می‌شود و تا رودخانه‌های فیروزه‌ای و دریاچه‌های حوالی یخچال های طبیعی امتداد می‌یابد. پیاده‌روی در این مسیر، به 16 مرحله تقسیم می‌شود. بنابراین می‌توانید یک ماجراجویی کوتاه‌تر را انتخاب کنید، یا کل مسیر را طی نمایید. اما در هر صورت، در طول مسیر از روستاهای جذاب کوهستانی عبور خواهید کرد.

 

بخوانید: سفر به مهربان‌ترین شهرهای اروپا

 

 

Red Sea

این مسیر، اولین مسیر برای پیاده ‌روی‌های طولانی در مصر است که در ژانویه سال 2019 رسما برای عموم افتتاح شد. کوهستان دریای سرخ، مجموعه‌ای از مسیرهای تجاری باستانی را به یک مدار واحد 170 کیلومتری پیوند می‌دهد. باید گفت به طور متوسط، طی کردن آن 10 روز طول می‌کشد. قدم گذاشتن در این مسیر وسیع، به اشخاص جسور و ماجراجو و همچنین راهنما نیاز دارد.

در بین راه، با آثار به جا مانده از شهرهای باستانی و هنرهای سنگی ماقبل تاریخ مواجه خواهید شد. در ضمن، مسیرهای کوتاهتر پیاده‌روی نیز در 6 جهت از این مسیر اصلی منشعب می‌شوند که می‌توانید آنها را طی کنید.

 

بخوانید: خطرناک‌ترین نقاط پیاده‌روی و صعود دنیا

 

 

Liechtenstein

لیختن اشتاین با ارائه یک مسیر پیاده‌روی 75 کیلومتری، تولد 300 سالگی خود در سال 2019 را به شکلی با شکوه جشن گرفت. این مسیر، از بخش‌های مختلفی بین اتریش و سوئیس می‌گذرد و طی کردن مسیر صعب العبور شمالی و جنوبی آن  حدود سه روز طول می‌کشد. سرانجام این مسیر به صعودهایی که 2000 متر بالاتر از سطح زمین است، ختم می‌شود.

 

بخوانید: سرزمین‌های گرمسیری محبوب گردشگران

 

 

Paparoa

برای اولین بار در طی 25 سال گذشته، وزارت حفاظت در نیوزلند، که یکی از زیبا‌ترین کشورها برای عاشق پیاده‌روی در طبیعت است، مسیر پیاده‌روی جدید Paparoa را به لیست مسیرهای پیاده‌روی طولانی این کشور اضافه کرده است. طی کردن این مسیر یک طرفه 55 کیلومتری کوهستانی، به طور معمول به 3 روز پیاده‌روی یا 2 روز دوچرخه سواری نیاز دارد. در این مسیر، از جنگل‌ها و کلبه‌های کوهستانی زیبایی خواهید گذشت، دره رودخانه‌ا‌ی پوشیده از خزه را خواهید دید و به تپه‌های وسیع با چشم اندازهای گسترده‌ای به دریای آسمان دست پیدا خواهید کرد.

 

 

Coast to Coast

در سمت سبز شهر پرجمعیت سنگاپور، مسیری به طول 36 کیلومتری در آوریل 2019 برای پیاده‌روی افتتاح شد. در طی این مسیر، جاذبه‌های گردشگری بسیاری از جمله پارک طبیعت Bukit Batok، باغ‌های گیاه‌شناسی سنگاپور و آب انبار MacRitchie را خواهید دید. توصیه می‌کنیم که برای آسودگی در پیاده‌روی، حتما برنامه تلفن همراه این مسیر را دانلود کنید.

 

بخوانید: گرم‌ترین مقاصد آسیا برای سفر در بهار 99

 

 

Omalo-Shatili

این مسیر پیاده‌روی بسیار زیبا و طولانی که بین روستاهای اومالو و شاتیلی گرجستان واقع شده است، از مناظر بی‌بدیل، قلعه‌های سنگی باستانی و فضایی کوهستانی برخوردار است. اگر با تور گرجستان سفر کردید و در این مسیر 70 کیلومتری قدم گذاشتید، بدانید که تا 5 روز در راه خواهید بود. برای آشنایی بیشتر با سایر مسیرهای پیاده‌روی، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله گرجستان، مکانی برای عاشقان پیاده‌روی‌ طولانی را نیز مطالعه کنید.

 

 

Great

این مسیر طولانی 24000 کیلومتری، پس از اتمام در سال 2017 به بزرگ‌ترین مسیر تفریحی جهان تبدیل شد. این مسیر از 13 استان، از نووا اسکوشیا تا مناطق پرجمعیت یوکان عبور می‌کند. جالب است بدانید اگر حتی فقط  قصد عبور از شرق کانادا (سنت جان) به غرب (ویکتوریا) را داشته باشید و به طور میانگین 30 کیلومتردر روز به پیاده‌روی بپردازید، در نهایت پس از دو سال، دو ماه و یک هفته این مسیر را به پایان خواهید رساند.

 

 

The Appalachian

این مسیر پیاده‌روی کوهستانی که طولی معادل 3،510 کیلومتر دارد، در آمریکای شمالی واقع شده است. این محدوده زمانی مستعمره قبایل بومی قدرتمند آمریکایی نظیر Iroquois و Cherokee بود، اما امروزه رفت و آمد در آن برای عموم آزاد است. در طی این مسیر، شما شاهد جاذبه‌های طبیعی از جمله مسیرهای بکر و پارک ملی Great Smokey Mountains در کارولینای شمالی خواهید بود که متنوع‌ترین جنگل آمریکای شمالی محسوب می‌شود.

 

بخوانید: معرفی زیباترین مسیرهای ریلی دنیا

 

 

South West Coast

این مسیر ساحلی، طولانی‌ترین مسیر ملی پیاده‌روی در انگلستان است که از مناطقی نظیر ماین هد، سامرست، بندرگاه Poole و ارتفاعات کورن وال عبور می‌کند. در ساحل ژوراسیک، با سازندهای سنگی دیدنی و جذابی مواجه خواهید شد که قدمتی 240 میلیون ساله دارند.

 

 

Pacific Crest

مسیر 4،265 کیلومتری Pacific Crest از واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا و هر نوع منظره در غرب آمریکا عبور می‌کند. چشم‌اندازی بی‌نظیر از بیابان‌ها، یخچال‌های طبیعی و جنگل‌های انبوه، پاداش کسانی است که در این مسیر طولانی و زیبا به پیاده‌روی می‌پردازند.

 

بخوانید: معرفی بهترین پارک‌های ملی آسیا

 

 

مسیرهای طولانی، الهام‌بخش داستان‌های متناقضی از تنهایی و رفاقت، دره‌های متروک و ارتفاعات کوهستان، لذت و درد هستند. ایده طی کردن هزاران مایل با پای پیاده، به خودی خود باورنکردنی است و شاید این همان چیزی باشد که این ماجرا را به یادماندنی می‌کند. در این مقاله به معرفی برخی از بهترین مسیرهای دنیا برای پیاده‌روی های طولانی در سال 2020 پرداختیم و در ادامه نیز قصد داریم که در سایر مسیرهای خاطره‌انگیز گردش کنیم.

مطالب مرتبط