سفری خانوادگی به بهترین نقاط زمستانی

آیا تا به حال به سفرهای خانوادگی زمستانی فکر کرده‌اید؟ حتما فکر می‌کنید برای خانواده‌های دارای محصل رفتن به تعطیلات زمستانی دشوار است. با این همه در طول فصل تعطیلی‌هایی پیش می‌آید که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. احتمالا برای خانواده‌هایی که فرزند دانشجو دارند ترتیب دادن سفری جذاب و زمستانی بین دو ترم بهترین زمانی باشد که به دست می‌آورند. ماه‌های سرد مثل دی و بهمن همیشه پر از پیشنهادات  زمستانی وسوسه‌انگیز و متنوع‌اند که باید با دیدن عمیق‌تی به آن‌ها نگاه کرد. ما در اینجا شما را برای تعطیلاتی زمستانی و خانوادگی راهنمایی می‌کنیم.

 

ژاپن، اوتارو

اوتارو شهری بندری و از نقاط شگفت‌انگیز زمستانی در ژاپن است که با معماری زیبا و کانال بلندی که امتداد آن با لامپ‌های شیشه‌ای سبک ویکتوریایی زینت داده شده و از بازدیدکنندگان دلبری می‌کند. این کانال که قبلا محل تجمع ماهی‌گیران بود امروزه میزبان جمعیت توریست‌های خارجی و بازدیدکنندگان است. شما یکی از زیباترین جلوه‌های این کانال را می‌توانید هنگام جشنواره اوتارو اسنو لایت پس، یا همان راه نور برفی اوتارو ببینید. رویدادی محلی که در آن با شمع‌های شناور سطح آب نورانی شده و با حدود 1500 چراغ و فانوس تزئین می‌شود. با این که شهر از نظر ظاهری به طرزی غیرمعمول بیشتر روسی‌ست تا ژاپنی و حالت صنعتی آن بر روستایی غلبه دارد اما هنوز مقصدی عالی برای سفرهای خانوادگی محسوب می‌شود.

 

بخوانید: بهترین نقاط در اروپا برای اسکی با بودجه محدود

 

 

ایسلند، ریکیاویک

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید وقتی زمین در یخبندان فرو رفته از ایسلند دیدن کنید؟ شاید بگویید آب و هوای ایسلند در زمستان سخت‌تر و سردتر از همیشه است. بله حق با شماست و قطعا وضع جاده‌ها هم خیلی مساعد نیست اما ریکیاویک را باید به عنوان مقصدی برجسته در نظر گرفت. مخصوصا اگر در سفری خانوادگی با فرزندان بزرگسال باشید، شبی زمستانی و زیبا همراه با کتاب می‌تواند به شدت جذاب و خاطره‌انگیز باشد. اما از آن مهم‌تر شانس تماشای شفق قطبی، از بهترین شگفتی‌های زمستانی سراسر دنیا که هر کسی باید در طول عمرش یکبار آن را ببیند است.

 

 

هند، شیملا

شیملا مقصدی شگفت‌انگیز در طبیعت با مناظر کوهستانی بی‌نظیر است. در سفر با تور هند شما می‌توانید همراه خانواده در دل طبیعت سفری دنج و به دور از شلوغی را تجربه کنید. این شهر به لطف عرض شمالی آن، از زمستان‌های برفی برخوردار است که آن را به مکانی ایده‌آل برای فرار از گرمای شدیدی که بسیاری از شهرهای دیگر هند را می‌پوشاند، تبدیل می‌کند. در نزدیکی وایلدفلورهال پناهگاهی برای علاقه‌مندان به اسکی خواهید یافت که از استراحتگاه‌های شلوغ و کاملاً تجاری برخوردار است. رفتن به این اقامتگاه کوهستانی مجلل و پر زرق و برق که با مناظر شگفت‌انگیز کوهستانی احاطه شده حس بودن در یکی از داستان‌های افسانه‌ای دیزنی را منتقل می‌کند.

 

بخوانید: معرفی بزرگ‌ترین هتل‌های دنیا

 

 

آلمان، نومبرگ

در غرب فصل سرما و برف مصادف می‌شود با ایام حراجی‌های کریسمس و تعطیلات سال نو. اگر صادقانه بگوییم سراسر اروپا در این ایام جذاب است اما نومبرگ با بازارهای حراجی جذاب و چراغانی‌های فوق‌العاده زیبا چیز دیگری‌ست. در این شهر اروپایی بازارهای کریسمسی متعددی برپا می‌شود که شما را برای ساعت‌ها سرگرم می‌کند. مخصوصا قدم زدن بین قلعه‌های قرون وسطایی سنگی و پیاده‌روی در بین دستفروشان شما را به یاد فیلم‌های خانوادگی کریسمسی خواهد انداخت. خیابان‌های چراغانی شده و قدم‌زنی در بین غرفه‌ها برای تمامی اعضای خانواده جذاب خواهد بود.

 

بخوانید: ۷ پارک‌ ملی منحصر به فرد در قاره آسیا

 

 

چین، هاربین

هاربین از شهرهای زمستانی چین است که به خاطر برگزاری بزرگ‌ترین جشنواره یخ و برف دنیا شهرت جهانی دارد. این جشنواره بین ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار می‌شود که در طی آن از 1500 مجسمه و سازه بزرگ برفی و یخی رونمایی می‌شود. استفاده از نورپردازی نئو در شب، نمای این جشنواره را خیره‌کننده‌تر هم می‌کند. این جشنواره هر سال با در نظر گرفتن تم‌های مختلف از حیوانات اسطوره‌ای تا جاذبه‌های برجسته دنیا، هر بار با موضوعی بازدیدکنندگان را غافلگیر می‌کند. این سفر خانوادگی فرصتی بی‌نظیر برای انجام جذاب‌ترین فعالیت‌های گردشی و ورزشی خواهد بود زیرا از بهترین مقاصد دنیا برای عاشقان ورزش است.

 

 

کانادا، کبک

کبک با جشنواره معروف مجسمه‌های یخی و برفی در فهرست مقاصد محبوب و برجسته دنیا قرار دارد. اگر از خانواده‌های ماجراجویی هستید و دوست دارید تجارب مختلفی کسب نمایید می‌توانید شبی را در هتل یخی شهر بگذرانید تا تجربه‌ای کاملاً بی‌نظیر و به یادماندنی از سفر خود به یادگار داشته باشید. برای بچه‌ها ماندن در اتاق‌های برفی و درک زندگی اسکیمویی به شدت هیجان‌انگیز و فراموش نشدنی خواهد بود. البته برای اقامت در شبی یخی باید خودتان را مجهز به لباس گرم و لوازم مورد نیاز ضروری کنید.

 

بخوانید:‌ خیره‌ کننده‌ترین هتل‌ها از لحاظ هنر و طراحی

 

 

کره جنوبی، پارک ملی دئوگیوسان

دونگیوسان ریزورت که قبلاً با نام موجو ریوزورت شناخته می‌شد در پارک ملی دئوگیوسان واقع شده است و بیشتر به خاطر جشنواره سالانه Firefly که در تابستان برگزار می‌شود شناخته شده است. اما با رسیدن فصل بارش برف، بازدیدکنندگان برای لذت بردن از طبیعت به روش دیگری عازم منطقه می‌شوند. این اقامتگاه که از اصلی‌ترین نقاط اسکی کشور است با 3 ساعت رانندگی از سدول به راحتی در دسترس قرار دارد. در اینجا تمامی افراد از مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند به ورزش، تفریح و یادگیری مشغول شوند.

 

مطالب مرتبط