بهترین شگفتی‌های زمستانی سراسر دنیا برای زیبا‌ترین سفر زمستانه

جشن‌های زمستانی در سراسر دنیا حتی تاریک‌ترین ماه‌های سال را هم روشن می‌کنند. در حالی که زمین دوره سردی را تجربه می‌کند و بیشتر نقاط دنیا در یخبندان و برف فرو می‌رود ماجراجویی‌های عده‌ای از گردشگران مشتاق سمت و سویی جدید می‌گیرد. بدون تردید زمستان در برخی نقاط شگفتی‌های پر زرق و برقی را پدید می‌آورد که ارزش بازدید و تحمل مسیرهای برفی را دارد.

 

 

آلمان، مونیخ

 

 

munich-winter

 

 

مرکز ایالت باراویا یکی از نقاط آلمان است که در تمام طول چهار فصل دلیلی برای گردش و بازدید به گردشگران سراسر دنیا ارائه می‌دهد. اما زمستان در مونیخ جایی که برای قرن‌ها، سنت‌ها را حفظ کرده چیز دیگریست. معروف‌ترین بخش زمستانی در مونیخ مربوط به بازار Christkrindle است که در آن می‌توانید نوشیدنی‌های مختلفی را در لیوان‌های چوبی دست‌ساز امتحان کنید.

 

 

ژاپن، شیراکاوا

 

 

ژاپن، شیراکاوا

 

 

روستای شیراکاوا در استان گیفو ژاپن، به خاطر سبک معماری خانه‌های چوبی‌اش به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. این منطقه از ژاپن که همیشه و در طول فصل سرما بارش‌های مداوم برف را متحمل می‌شود به همین خاطر در ساختن خانه‌ها و ساختمان‌ها از سقف‌های شیروانی معروف مینکا استفاده می‌کنند. این روستا به خانه‌های مینکایی‌اش شهرت فراوانی دارد. شیراکاوا به بارش‌های سنگین در سال که به حدود ۱۰ متر می‌رسد، در دنیا شناخته می‌شود.

 

 

روشی عجیب برای آغاز زندگی، ازدواج در زیر آب

 

 

روسیه، سنت پترزبورگ

 

 

روسیه، سنت پترزبورگ

 

 

سنت پترزبورگ یکی از شهرهای دیدنی و بسیار زیبای روسیه است که جاهای دیدنی فراوانی از کلیساها، پل‌ها، پارک‌ها و نقاطی مثل سالن تاتر مارینسکی را ارائه می‌دهد. در فصل زمستان اما حال و هوای شهر حس و حال دیگری به خود می‌گیرد. خیابان‌های یخ‌زده چراغ‌های زرد درخشان و رودخانه‌های یخ بسته همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا این شهر یکی از محبوب‌ترین مقاصد زمستانی در دنیا باشد. علاقه‌مندان به پاتیناژ، اسکی روی یخ و ورزش‌هایی همچون اسکی در دامنه‌های پر برف این شهر را در صدر فهرست خود قرار می‌دهند. ارتدوکس‌ها کریسمس را ۶ام ژانویه جشن می‌گیرند. این روز در مسکو زمان گردهمایی خانواده‌ها و دوستان است.

 

 

زیباترین شهرهای روسیه برای تماشای طبیعت باورنکردنی آن

 

 

اتریش، Kitzbuhel

 

 

اتریش، Kitzbuhel

 

 

Kitzbuhel یکی از شهرهای قرون وسطایی اتریش است که به دامنه‌های پر برف مناسب اسکی در اطراف خود شهرت بسیاری دارد. فقط در فاصله بیش از یک ساعت از اینسبروک، پایتخت ایالت تیرول، Kitzbuhel میعادگاه عاشقان سرعت و ارتفاعات برفی قرار گرفته است. این شهر زیبا در زمستان به خاطر جشن‌های مفصل کریسمس و خیابان‌های برفی طرفداران زیادی دارد. به علاوه دامنه‌های پر برف اطراف شهر هم در این رابطه بی‌تاثیر نیستند.

 

 

آمریکا، پارک ملی یوسمیتی

 

 

آمریکا، پارک ملی یوسمیتی

 

 

اگر می‌خواهیم تغییر فصل را حس کنید حتما سری به این پارک ملی بزنید. این پارک ملی نقطه‌ای عالی برای اسکی روی برف و یخ است. شما می‌توانید در دره یوسمیتی یا در کلبه‌هایی که در اثر بارش برف سراسری در پارک هنوز قابل استفاده هستند بمانید. بیش از آن که تغییرات آب و هوایی در بازدید گردشگران موثر باشد تغییرات زیستی و زیبایی‌های پارک مردم را به این منطقه می‌کشاند.

 

 

ایتالیا، میلان

 

 

ایتالیا، میلان

 

 

میلان شهر برجسته ایتالیایی میزبان گالری‌های هنری؛ خانه اپرا، رستوران‌های مشهور و موزه‌هاست. در این زمان خانه اپرا میزبان چندین اجراست و رویدادهای فصلی در گوشه و کنار شهر برپا می‌شود. وقتی هم که برف شروع به بارش می‌کند کلیسای جامع شهر منظره بسیار زیبا و حیرت‌انگیزی را به وجود می‌آورد که به زحمت بتوان از آن چشم برداشت.

 

 

اسلونی، بلد

 

 

اسلونی، بلد

 

 

پیاده‌روی و گردش در حاشیه شهر بلد شما را به سمت دریاچه یخ بسته‌ای می‌برد که جزیره‌ای کوچک در وسط آن قرار دارد. در وسط این جزیره کلیسایی قرن ۱۷امی وجود دارد که تمام فضای آن با نقاشی‌های دیدنی و جذاب سبک گوتیک پر شده است. در یک طرف دریاچه، قلعه بلد، سازه‌ای قرون وسطایی که از قدیمی‌ترین قلعه‌های کل کشور هم شناخته می‌شود وجود دارد. در زمستان‌‌ها این قلعه زیبایی دوچندانی از خود نشان می‌دهد، مخصوصا زمانی که دانه‌های ریز و درشت برف ظاهر سنگی آن را تغییر می‌دهد. اگر اهل عکاسی هستید یکی از فتوژنیک‌ترین مناظر سفرتان را می‌توانید در همین نقطه پیدا کنید.

 

 

ارزان‌ترین کشورهایی که در سال ۲۰۱۸ می‌توانید مسافرشان شوید

 

 

 

آلمان، آخن

 

 

آلمان، آخن

 

 

آخن سال‌هاست که به خاطر وجود چشمه‌های آب معدنی داغ از شهرتی جهانی برخوردار است اما در فصل سرما و با نزدیک شدن ایام کریسمس حال و هوای آن هم تغییر می‌کند. در گوشه و کنار شهر بازارهای کریسمسی ارائه می‌شود که خیلی‌های آن‌ها اجناس ارزان و مقرون به صرفه‌ای عرضه می‌کنند. اما بازارها تنها جاذبه این شهر نیستند. ساختمان‌های چشمگیر قدیمی، خیابان‌های سنگ‌فرش شده پوشیده از برف و انواع کافه‌ها و رستوران‌ها دلایل محکمی به گردشگران برای سفری زمستانی به این شهر می‌دهند.

مطالب مرتبط