رمانتیک‌ترین سواحل زیبای پوکت

اگر فکر کرده‌اید سواحل پوکت بسیار شلوغ هستند و با جزایری به سبک رابینسون کروزو احاطه شده‌اند سخت در اشتباه هستید. پوکت با 35 ساحل زیبا محاصره شده که برخی از آن‌ها خالی از جمعیت هستند. اگر می‌خواهید از شلوغی‌ها فرار کنید و در محیطی خصوصی وقت بگذرانید فقط باید بدانید در تور تایلند کجا لازم است بروید. در بین تمامی سواحل پوکت مرواریدهای درخشانی هم وجود دارد که برخی از آن‌ها پنهان هستند. در حالی که برخی دیگر در تصرف هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مسافران هستند. در اینجا عاشقانه‌ترین سواحل پوکت را معرفی می‌کنیم.

 

ساحل کاتا نوی

ساحل کاتا نوی در پوکت مکانی عالی برای استراحت کردن و آفتاب گرفتن است. با داشتن تنها 700 متر طول اینجا کوچک‌ترین ساحل پوکت شناخته می‌شود و به شدت هم محبوب است. وجود شن و ماسه‌های نرم، آب‌های زلال آبی و پس زمینه سبز و زیبای جنگلی باعث شده تا این ساحل بین مردم محبوب شده و بازدیدکنندگان را به سمت خود بکشاند. تنها نکته‌ای که در مورد این ساحل وجود دارد اینست که در انتهای جاده‌ایی بن بست قرار دارد و تنها ترافیک موجود در آن رقابت ماشین‌ها برای جای پارک است. بین ماه‌های دسامبر تا آوریل دریا آرام و به شدت روح‌نواز همچون دریاچه است. اما از می تا اکتبر این ساحل با موج‌های بلندش محل دیدار موج سواران ماجراجو می‌شود. شما می‌توانید همراه همسرتان به این این ساحل بروید و از جو آرام و زیبایی رویایی‌اش لذت ببرید.

 

 

ساحل پان‌سی (Pansea)

ساحل پان‌سی در شمال ساحل زیبا و دیدنی سورین و در ساحل غربی پوکت واقع شده است. این ساحل نیز با 400 متر طول یکی از سواحل کوچک و تقریبا زیباترین آن‌هاست. این ساحل درختان نارگیل و سایر درختان و گیاهان عجیب و غریب، آب‌های فیروزه‌ای آندمان و ماسه‌ درخشان و نرم را در دسترس قرار داده است. به علاوه هر دو سمت این ساحل جان می‌دهد برای اسنورکلینگ و غواصی و در بیشتر عصرها غروبی به غایت تماشایی را به نمایش می‌گذارد. پان‌سی با تشکیلاتی صخره‌ای از ساحل سورین جدا شده است.

 

بخوانید: خوش‌گذرانی‌های ساحل جومتین در پاتایا

 

 

ساحل نایتون

ساحل نیتون یکی از زیباترین سواحل پوکت است که به دلایل نامعلومی از نگاه توسعه دهندگان اقامتگاه‌ها به دور مانده است. همین ویژگی باعث شده تا به مکانی ایده‌آل برای شنایی آرام و به دور از جمعیت تبدیل شود. در حوالی قسمت جنوبی نایتون مسیری باریک وجود دارد که از برخی از آخرین جنگل‌های دست نخورده باقی مانده این جزیره عبور می‌کند و در امتداد ساحلی با زیبایی خیره‌کننده گسترش می‌یابد. اگر از سمت شمال به نایتون بروید از جاده‌ای گذر خواهید کرد که از یک دهکده و دره‌ای سرسبز عبور می‌کند. مسیر به شدت زیبا و دیدنی است پس دوربین‌تان را آماده نگه دارید.

 

 

ساحل نای یانگ

انتهای شمالی ساحل نای یانگ بخشی از پارک ملی سیرینات قرار دارد که باعث شده اینجا خیلی توسعه یافته نباشد. این قسمت بیشتر مورد علاقه مردم محلی است و مثل پاتونگ و یا کارن حالت تجاری ندارد. اگر آخر هفته را به اینجا بیایید خانواده‌ها و زوج‌هایی را می‌بینید که روی ساحل و در سایه‌ها پیکنیک کرده‌اند و مهمانی گرفته‌اند. این زمان‌ها دستفروشان مواد غذایی بین مردم بساط می‌کنند تا غذاهای محبوب تایلندی، شیرینی، نوشیدنی و میوه‌های محلی بفروشند.

 

بخوانید: تفریح و خوش‌گذرانی در کلاب‌های ساحلی پوکت

 

 

ساحل مای خائو

ساحل مای خائو در قسمت شمال غربی پوکت واقع شده است. این ساحل 11 کیلومتری نیز بخشی از پارک سیرینات را تشکیل می‌دهد که خوشبختانه از همین رو دست نخورده باقی مانده است. تنها ساختمان‌های قابل توجه در کنار آن، هتل JW Marriott Phuket Resort و فرودگاه بین‌المللی پوکت در نزدیکی ساحل نای یانگ هستند. ساحل مای خائو که به چوب سفید ترجمه می‌شود احتمالا درشت‌ترین ماسه پوکت را دارد. با وجود تمام زیبایی‌های این ساحل دارد، در بیشتر مواقع خالی از جمعیت باقی می‌ماند. این ساحل به شما موهبت پیاده‌روی طولانی دونفره را بدون حضور هیچ کسی فراهم می‌آورد.

 

بخوانید: معرفی بهترین اقامتگاه‌های ساحلی پاتایا

 

 

ساحل کامالا

کامالا ساحلی فوق‌العاده زیباست که اغلب قایق‌های چوبی دم بلند در قسمت جنوبی، کافه‌های باکلاس در سمت شمال و هتل‌ها و رستوران‌های ساحلی در میانه آن قرار دارند. با این که خیلی رمانتیک و دنج نیست اما برای عکس‌های دو نفره و آلبوم عروسی از طرف زوج‌ها مورد استقبال زیادی قرار دارد. هر روز می‌توانید به طور متوسط 15 زوج را ببینید که در فاصله‌های کمی از هم عکس‌ها و ویدئوهای پیش از عروسی‌شان را می‌گیرند. شما می‌توانید در اقامتگاه‌‌های خانوادگی در ساحل کامالا مستقر شوید،عکاسی کنید، در امتداد ساحل قدم بزنید و در صورت تمایل در یکی از رستوران‌های ساحلی خوش منظر چیزی بخورید.

 

مطالب مرتبط