خاطره‌سازترین کارها در کامالا، تایلند

کامالا ساحل نسبتا ساکت در ساحل غربی پوکت است که میان کوه‌های پوشیده از جنگل‌های بارانی و دریای آندامان واقع شده است. این روستای ماهیگیری از پایین به ساحل پاتونگ و از شمال به ساحل سورین می‌رسد. برای افرادی که در تور تایلند به دنبال جایی آرام و صلح‌آمیز می‌گردنند، کامالا مقصدی بسیار مناسب است. ساحل کامالا توریستی بوده و امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در اینجا فعالیت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید که در اینجا بررسی می‌کنیم.

 

ساحل لائم سینگ

ساحل لائم سینگ در سواحل غربی پوکت بین سواحل کامالا و سورین پنهان شده است و یکی از سواحل محبوب تایلند میان گردشگران است. این ساحل با درختان نخل و تخته سنگ‌های بزرگ محاصره شده و جایی بسیار زیبا و دنج را فراهم آورده است. قسمت شمالی این ساحل صخره‌ای تر بوده و مناسب بدن‌سازان است، در حالی که شنا و اسنورکلینگ را می‌توانید در قسمت جنوبی ساحل دنبال کنید. برخلاف سواحل اصلی و محبوب که در اوج گردشگری میزبان مردم هستند، لائم سینگ در فصل بارانی بسیار محبوب است.

آدرس: Kamala, Kathu, Phuket 83120, Thailand

 

بخوانید: مهم‌ترین دلایلی که چرا باید به پوکت سفر کنیم

 

 

جمعه بازار کامالا

بازدید از بازار جمعه کامالا نگاهی اجمالی به فرهنگ محلی جذاب تایلند جنوبی می‌دهد. به علاوه کامالا بخش بزرگی از فرهنگ و سنت مسلمان خود را حفظ کرده است، که شاید در جایی دیگر در پوکت نتوانید آن را پیدا کنید. این بازار دارای سبزیجات تازه، میوه، گوشت و غذاهای دریایی و همچنین فرصتی برای لذت بردن از غذاهای معتبر تایلندی است. در یک بخش از بازار غرفه‌هایی برای فروش لباس و لوازم جانبی با قیمت مناسب نیز وجود دارد. البته شاید اجناس آنقدر گسترده نباشند که بتوانید سوغاتی یا چیزهایی از این قبیل بخرید، اما همچنان نمی‌توان ارزش فرهنگی این بازار را نادیده گرفت. شما می‌توانید در بازار بگردید و از میوه‌های تازه برای مصرف روزانه‌تان خریداری کنید.

آدرس: Kamala, Kathu, Phuket 83120, Thailand

 

 

معبد وات بان

وات بان یک معبد کلاسیک بودایی است که در حاشیه ساحلی کامالا، به سمت انتهای جنوبی آن واقع شده است. این معبد در سونامی مرگبار سال 2004 خسارات گسترده‌ای متحمل شد که پس از آن مورد بازسازی و نوسازی کاملی قرار گرفت. این معبد با یک تالار تشریفات، برج ناقوس، خوابگاه راهبان، باغ زیبا و محیط زیبا یکی از جاذبه‌های کامالا است، که هر زمان گذرتان افتاد بد نیست از آن دیدن کنید. بهترین زمان برای بازدید از این معبد عصر هنگام درست وقتی که پرتوی طلایی خورشید بر روی آن می‌تابد است.

آدرس: 16/32 Rim Hat Rd, Kamala, Kathu, Phuket 83120, Thailand

 

بخوانید: ۶ اقامتگاه‌ خانوادگی در ساحل کامالا، پوکت

 

 

سورفینگ در کامالا

کامالا قطعا یکی از بهترین نقاط آسیا برای موج سواری است. این قسمت از پوکت به سه بخش شناخته شده و واضح تقسیم شده که فرصت‌های عالی برای سورفینگ در اختیار شما می‌گذارند. قسمت جنوبی از وات بان کامالا تا روستای کامالا – برجستگی ملایمی دارد، که آن مکان را برای مبتدیان با موج متوسط و زیاد کرده است. با ایجاد موج‌های 3 متری و بلندتر، منطقه مرکزی کامالا - بین دهکده و پوکت فانتاسی- بیشتر برای موج سواری پیشرفته شناخته می‌شود. در نهایت انتهای شمالی ساحل به تجربه موج سواری نیاز دارد، زیرا این بخش از ساحل دارای یک نقطه کوچک از صخره‌ای است که باعث ایجاد برجستگی زیرکانه‌ای شده است.

 

 

کلاب بولینگ کاملا لاون

این یک باشگاه ورزشی جذاب و محبوب است که بعضی از خانواده‌های بومی به طور منظم عصرشان را در آن سپری می‌کنند. در اینجا کفش و حوله داده می‌شود و کافه‌ای با طیف گسترده‌ای از غذاها و نوشیدنی‌ها نیز در دسترس قرار دارد. به جز بولینگ در اینجا اتاق‌های کارائوکه هم وجود دارد که می‌توانید با دوستان آن را امتحان کرده و ساعات شادی را سپری کنید. به علاوه شاتل با هزینه اندکی در دسترس قرار دارد که می‌توانید از قبل هماهنگ کنید تا دنبال‌تان بیاید.

آدرس: 71/26 Moo 5, Kamala, Kathu, Phuket 83120, Thailand

 

بخوانید: عاشقانه‌ترین هتل‌های پوکت با کافه‌های روی سقف

 

 

کلاس آشپزی تایلندی

عضویت در کلاس آشپزی تایلندی در کامالا یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری فرهنگ محلی است. شما در طی آموزش متوجه می‌شوید که پخت و پز غذای تایلندی نسبتا ساده، و سرگرم کننده است و به نسبت آماده کردن غذاهای دیگر این غذاها از شما وقت کم‌تری می‌برند. در این کلاس‌ها یاد می‌گیرید که چگونه پاد معروف تایلندی، رولت‌های بهاری سرخ شده و مرغ سرخ شده را با مغز بادام زمینی، سس صدف و سبزیجات درست کنید. از همه بهتر در پایان کلاس می‌توانید از خوردن غذایی که درست کرده‌اید لذت ببرید. به علاوه این کلاس‌ها دستاورد بی‌نظیری در بازگشت به منزل هستند که تا همیشه همراه شما می‌ماند.

 

مطالب مرتبط