۸ پارک‌ ملی و منظره طبیعی در پوکت

پارک‌های ملی پوکت با طیف گسترده‌ای از گیاهان و جانوران عجیب و غریب، آبشارهای چشمگیر و غارهای طبیعی ترسیم می‌شوند. پوکت، همچنین دارای پارک‌های ساحلی بسیاری است که از هوای خنک کننده دریا سرشارند. با برخی از این سواحل می توانید در مقاله رمانتیک‌ترین سواحل زیبای پوکت آشنا شوید. البته از چشم‌اندازهای حیرت‌انگیزی که امکانات تفریحات وسیعی را در فضای باز فراهم می‌کنند نیز، نمی‌توان غافل شد. حال اگر موافقید، با هم در بهترین پارک‌های ملی و مناظر طبیعی پوکت گردش کنیم.

 

Khao Phra Thaeo

این پارک ملی در قسمت شمالی پوکت واقع شده و در شمار آخرین جنگل‌های بکر این محدوده است. می‌توانید یک صبح را با پیاده‌روی در کنار آبشار Ton Sai سپری کنید. همچنین یک مسیر 8 کیلومتری از آبشار Bang Pae تا Ton Sai وجود دارد. در ضمن یک موزه و مرکز اطلاعات کوچک در نزدیکی آبشار قرار دارند. جالب است بدانید که مرکز توانبخشی گیبون‌ها نیز، در این پارک واقع شده است.

آدرس: Thep Krasattri, Phuket 83110, Thailand

 

بخوانید: مهم‌ترین دلایلی که چرا باید به پوکت سفر کنیم

 

 

Khao Rang Hill

اینجا یک منطقه سایه‌دار عالی و یکی از بهترین جاذبه‌های تفریحی پوکت است. در این پارک می‌توانید از یک پیاده‌روی سریع، دوی آهسته یا استراحت در زیر درختان بزرگ و قدیمی لذت ببرید. این تپه دارای مجسمه‌ای برنزی از Phraya Ratsada Nupradit، اولین فرماندار پوکت است. یک پارکینگ نسبتا کوچک نیز در نزدیکی رستوران Phuket View واقع شده است. فضاها و صندلی‌های سرپوشیده و سر باز بسیاری را در اینجا خواهید یافت.

این مکان جذاب منظره‌ای بی‌نظیر از جنوب و از سراسر شهر اصلی جزیره تا مسیر بودای بزرگ، در بالای تپه‌ها ارائه می‌دهد. برخی از جزایر کوچک حاشیه ساحل شرقی پوکت نیز، از اینجا قابل مشاهده هستند. کل منطقه توسط باغ‌های خوش منظره و درختان بالغ احاطه شده که آن را به مکانی بسیار آرام و طبیعی تبدیل کرده‌اند. همچنین کافه‌هایی در همین نزدیکی وجود دارند که از چشم انداز بی‌نظیری به اطراف برخوردارند.  

آدرس: Talat Yai, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

 

Loma Park

این پارک، در انتهای شمالی ساحل پاتونگ واقع شده و مکانی آرام برای افرادی است که به دنبال استراحت در سایه هستند. این محوطه عمومی باز، حدود 14000 متر مربع مساحت دارد. پارک دارای غرفه‌های غذای محلی تایلند است و نیز بسیاری از رویدادهای جشنواره در طول سال در اینجا برگزار می‌شوند. این جا، یک پارک بسیار محبوب برای خانواده‌های محلی جهت گذراندن بعد از ظهرها به شمار می‌آید، زیرا از یک محوطه تفریحی عالی برای کودکان برخوردار است.

آدرس: 186/15 Thawewong Rd, Patong, Kathu, Phuket 83150, Thailand

 

بخوانید: جذاب‌ترین تفریح‌ها در جزایر فی فی و کرابی؛ پوکت

 

 

Phang Nga Bay

خلیج Phang Nga، به دلیل سازندهای صخره‌ای آهکی خود که به طور عمودی از آب سبز زمردین سربرآورده‌اند شهرت دارد. جزیره جیمز باند و Koh Panyee، تنها 2 نقطه از مشهورترین بخش‌های این خلیج هستند. بهترین وسیله برای لذت بردن از مناظر دیدنی و جذاب، قایق‌سواری در بخش انتهای شمالی پوکت است. جالب است بدانید که خلیج Phang Nga با مساحت 400 کیلومتر مربع، دارای 100 جزیره است که بسیاری از آنها شکل‌های عجیب و غریب دارند.

آدرس: Phang-nga, Phuket, Thailand

 

 

Saphan Hin

اینجا یک پارک بزرگ و چند منظوره است که دارای مراکز تناسب اندام، استادیوم، مسیرهای پیاده روی، یک مرکز توسعه نرم‌افزار، رستوران‌ها و غرفه‌های مواد غذایی است. همچنین انواع سبدغذایی در این جا وجود دارند که میوه‌های گرمسیری، شیرینی‌های تایلندی، انواع سالادهای ادویه‌دار و وسایل باربیکیو می‌فروشند. این پارک در انتهای جنوبی جاده پوکت واقع شده و در طول سال، میزبان جشنواره‌ها و نمایشگاه های متعدد است. مسابقات موی تای، عصرهای جمعه در ورزشگاه این پارک برگزار می‌شود.

همچنین در تعطیلات آخرهفته، اغلب خانواده‌هایی را می‌بینید که از پیک نیک ساحلی لذت می‌برند. اینجا مناسب افراد در هر سن و سالی است. در ضمن این پارک، یک جنگل حرا حفاظت شده را شامل می‌شود که با یک راهروی زیبا به ساحل منتهی می‌شود.

در پارک، 2 معبد، یکی معبد چینی Kiew Tien Keng درست کنار دریا و معبد یادبود سربازان پرنس Chumphon وجود دارند که در تمام طول سال بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کنند. در نهایت باید گفت که برای رسیدن به این پارک ملی از شهر پوکت، به سادگی می‌توانید به سمت شرق جاده پوکت بروید.

آدرس: Wichit, Muang, Phuket 83000, Thailand.

 

بخوانید: معرفی بهترین هتل‌های ارزان در ساحل پاتونگ

 

 

جزایر Similan

Koh Similan، یکی از شناخته شده‌ترین شبه جزایر دریای آندامان است که در حدود 84 کیلومتری شمال غربی پوکت قرار دارد. این منطقه همچنین، یکی از مقاصد محبوب برای غواصی در تایلند، قایق بادبانی و تورقایق‌ است. جالب است بدانید که بیش از 200 گونه مرجان در این ناحیه شناسایی شده‌اند. یک روش محبوب برای بازدید از جزایر سیمیلان، پیوستن به یک سفر قایقی از پوکت است که معمولا به مدت 4 روز انجام می‌شود. در نهایت باید گفت که این شبه جزیره، سرشار از سازندهای صخره‌ای کم ارتفاع  و نیز جنگل‌های انبوه است.

آدرس: Lam Kaen, Thai Mueang District, Phang-nga, Thailand

 

 

Sirinat

این پارک ملی با مساحت 90 کیلومتر مربع‌، از جنوب فرودگاه بین‌المللی پوکت تا نوک شمالی جزیره را دربر می‌گیرد. سواحل Nai Yang، Nai Thon و Mai Khao بخشی از این پارک ملی هستند. در انتهای شمالی آن، یک جنگل حرا وجود دارد که دارای مرداب نمکی است و از اکوسیستم‌های منحصر به فردی پشتیبانی می‌کند. یک مسیر طبیعی و یک مسیر پیاده‌روی چوبی 800 متری دارای علائم را نیز در اینجا خواهید یافت که در مورد گونه‌های مختلف گیاهان و حیوانات موجود در پارک توضیح می‌دهند.

آدرس: 89/1 Moo 1, Sakhu, Thalang, Phuket 83140, Thailand

 

بخوانید: راهنمای کشف بهترین و زیباترین سواحل پوکت

 

 

Suan Luang Park

این پارک ملی، با داشتن درختان بزرگ، حوضچه‌های نیلوفر آبی و مسیرهای پیاده‌روی، یک پارک سبز دوست داشتنی در شهر پوکت به شمار می‌آید. اغلب صبح‌های زود، افرادی را در اینجا شاهد خواهید بود که مشغول تمرین تای چی هستند. در اواخر بعدازظهرها نیز اگر در اینجا باشید، با زوج‌هایی که قدم می‌زنند و نیز تیم‌هایی که به والیبال مشغولند مواجه خواهید شد.  

آدرس: Wirat Hong Yok Rd, Talat Nuea, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

 

امیدواریم که از گردش در بهترین پارک‌های ملی و مناظر طبیعی پوکت لذت برده باشید. اگر با تور تایلند سفر می‌کنید، یادتان باشد که در هنگام بازدید از یک پارک ملی در تایلند، نیاز به پرداخت هزینه ورودی است که عمدتا مربوط به استفاده از پارکینگ و نیز امکانات تفریحی و رفاهی پارک مورد نظر است. معمولا برای توریست‌ها، این نرخ حدود 200 بات برای بزرگسالان و 100 بات برای بچه‌ها است، هر چند که این مبلغ می‌تواند از یک پارک به پارک دیگر متفاوت باشد.

 

مطالب مرتبط