بهترین سواحل پوکت برای اسنورکلینگ

بهترین نقاط اسنورکلینگ در پوکت خیلی از سواحل شناخته شده و پر زرق و برق آن به دور نیستند و به راحتی در دسترس قرار دارند. اما صرفا آب‌های شفاف و آرام و سواحل مناسب شرط تجربه‌ای عالی نیستند، زیرا در همه سواحل که ماهی‌های رنگی اقیانوسی زندگی نمی‌کنند. بهترین نقاط اسنورکلینگ جایی است که می‌توانید با گرفتن نفس عمیق و تنها چند متر پایین رفتن در زیر آب، دنیای از ماهی‌های رنگی را تماشا کنید. در تور تایلند شما فرصت کاوش در دنیای زیر آب را خواهید داشت.

 

Ao Sane

Ao Sane ساحل 200 متری در کنار ساحل نای هارن در قسمت جنوبی پوکت است. این ساحل دارای دو نقطه مناسب برای اسنورکلینگ است. در یکی از آن‌ها که عمق بیشتری دارد شما می‌توانید طوطی ماهی‌ها، دلقک ماهی‌ها، و مارماهی‌ها را پیدا کنید. یکی دیگر از مناطق برجسته غواصی در Ao Sane در سمت راست رستوران ساحلی واقع شده که تنها در حالت مد دریا در دسترس قرار می‌گیرد. این آب‌ها در تمام طول سال شفاف و بی‌خطر هستند.

آدرس: Rawai, Muang, Phuket 83100, Thailand

 

بخوانید: ۴ جزیره‌ی آرام در دل شلوغی‌های تایلند

 

 

Kata Noi

کاتا نوی یکی از زیباترین سواحل پوکت است که آب‌های شفاف و فیروزه‌ای روشن دارد. مخصوصا در انتهای هر دو طرف این ساحل 850 متری شما زیباترین مناظر این ساحل را پیدا خواهید کرد. بهترین زمان برای اسنورکلینگ در اینجا حوالی ظهر درست وقتی که آب بیشتر شعاع دید را دارد، است. در طول ماه‌‌های بارانی (می تا اکتبر) این ساحل تبدیل به مقصد علاقه‌مندان می‌شود.

آدرس: Karon, Muang, Phuket 83100, Thailand

 

 

ساحل پارادایس

ساحل پارادایس در حدود 5 کیلومتری جنوب غربی پاتونگ واقع و میزبان یک صخره مرجانی در حدود 100 متر دریایی است. این ساحل 150 متری توسط Paradise Beach Phuket Club مدیریت می‌شود که امکان فعالیت‌های آبی مثل اسنورکلینگ، کایاک سواری، تخته سواری، و غواصی را فراهم می‌آورد. از آنجایی که جت اسکی اجازه نزدیک شدن به ساحل را ندارد، به نظر می‌رسد بهترین گزینه انجام اسنورکلینگ باشد. اگر در یکی از بهترین هتل‌های ارزان در ساحل پاتونگ اقامت داشته باشید، شما با رفتن به این ساحل نه تنها می‌توانید اسنورکلینگ را تجربه کنید بلکه شانس امتحان کردن تفریحات دیگر را هم دارید.

آدرس: 109, Muen-Ngern Road, Patong, Kathu, Phuket 83150, Thailand

 

 

Ya Nui

ساحل Ya Nui که در قسمت جنوبی پوکت واقع شده، دارای یک دماغه سنگی با مرجان‌های زیادی در اطراف آن است. هرچه بیشتر از ساحل فاصله بگیرید فرصت‌های زیباتری برای تماشا با اسنورکلینگ به دست می‌آورید. اگر قایق دارید به سمت جزیرک بیرون ساحل بروید و در جایی که ماهی‌های گرمسیری شنا می‌کنند شنا کنید.

آدرس: Rawai, Muang, Phuket, Thailand

 

بخوانید: جذاب‌ترین تفریح‌ها در جزایر فی فی و کرابی

 

 

Laem Ka

لائم کا تنها ساحل شرقی در جنوب پوکت است که شرایط شنای خوبی را ارائه می‌دهد. انتهای جنوبی این ساحل پناهگاهی به طول 150 متر وجود دارد که صخره‌ای است اما شنا و اسنورکلینگ در آن وقتی که مد اتفاق می‌افتد امکان‌پذیر است. قسمت میانی ساحل توسط تخته سنگ‌های گرانیتی بزرگ تبدیل به زیستگاه بسیاری از گونه‌های خرچنگ شده است. ساحل لائم کا به خاطر آب‌های کم خطر و درختان سایه‌دار برای تفریح و گردش با کودکان در پوکت است. شما می‌توانید قبل از ظهر بساط پیک‌نیک به این ساحل ببرید و روزی خانوادگی را با بچه‌ها در این ساحل فوق‌العاده زیبا سپری کنید.

آدرس: Rawai, Muang, Phuket, Thailand

 

بخوانید: بازدید از جزایر برتر در اولین سفر به تایلند

 

 

ساحل Laem Singh

ساحل لائم سینگ در ساحل غربی بین سواحل کامالا و سورین در پوکت قرار دارد. این ساحل 150 متری درست زیر یک محوطه شیب دار قرار دارد، که درختان نخلستان و تخته سنگ‌های غول پیکر از آن یک شکاف شنی درست کرده‌اند. قسمت جنوبی این ساحل یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در تایلند است و ماهی‌های زیادی برای دیدن آن در اطراف تپه‌های سنگی وجود دارد. این ساحل درختان سرسبز، ماسه‌ها پودری، تخته سنگ‌های منحصر به فرد و فرصت شنا را یک جا برای شما فراهم می‌آورد.

آدرس: Kamala, Kathu, Phuket 83120, Thailand

 

 

شنا در جزایر نزدیک اطراف

جزیره فی‌فی با وجود انواع ماهی‌های گرمسیری رنگی و مرجان‌های رنگ روشن جایی عالی برای شنا و غواصی است. شما می‌توانید در تور روزانه شرکت کنید و یا خودتان قایق بگیرید و برای بازدید و گردش اقدام کنید. جزایر کورال، راچا و خای نوک هر کدام با آب‌های شفاف و زندگی زیر آب رنگی برای شنای عمیق و اسنورکلینگ فوق‌العاده هستند. اگر برای اسنورکلینگ به شرکتی ملحق می‌شوید، مطمئن شوید که خدمات استاندارد و باکیفیتی ارائه می‌دهند. بیشتر این شرکت‌ها در فصل اوج گردشگری فعالیت می‌کنند و مردم را به سواحل شلوغ پوکت می‌کشانند، که خیلی جالب و رضایت بخش نیست. برای تجربه بهتر، گرفتن قایق و پیش‌روی در آب ایده بهتری است.

 

بخوانید: اینستاگرامی‌ترین جزایر زیبا و معروف در تایلند

 

مطالب مرتبط