بهترین تفریحات فضای باز در پوکت

پوکت به برکت داشتن سواحل ماسه پودری و طلایی، آب و هوای گرمسیری و آفتاب دائمی برای انجام فعالیت‌های فضای باز و ماجراجویی انتخابی عالی در تور تایلند است. به علاوه پوکت معروف به مروارید دریای آندامان، بزرگ‌ترین جزیره تایلند و پر از فرصت‌های فوق‌العاده است. این جزیره جذاب و زیبا در قسمت سواحل جنوب غربی کشور واقع شده و بین ماجراجویانی که به دنبال تجربه آدرنالین در خون‌شان هستند محبوبیت زیادی دارد. در اینجا بهترین فعالیت‌های فضای باز و بهترین فصل برای انجام‌شان را بررسی می‌کنیم.

 

از غذاهای دریایی در قایق لذت ببرید

فیجیتارا (Phijittra) قایق افسانه‌ای 3 طبقه‌ای است که با اژدها و هنر نفیس چینی تزئین شده است. با این کروز 3 ساعته شما می‌توانید از غروب آفتاب لذت ببرید و مناظر زیبایی را تماشا کنید که نظیرش را ندیده‌اید. فیجیتارا قایقی است که در پوکت محال است لنگه‌اش را پیدا کنید؛ برای خیلی از مهمانان این تجربه‌ای است که دوباره در زندگی‌شان فرصت انجام دوباره‌اش را پیدا نمی‌کنند. شما ضمن تماشای عصر صورتی و غروبی رویایی، از بوفه غذاها همراه با بهترین غذاهای دریایی کبابی و نوشیدنی‌ها لذت خواهید برد. این کشتی در تمام طول سال فعالیت می‌کند، با این همه ممکن برخی از لغوی‌ها در ماه‌های بارانی پیش بیاید. قایق فیجیتارا هر سه‌شنبه، پنجشنبه و شنبه ساعت 5 عصر از بندر آرام چالونگ بایون در سواحل جنوبی پوکت حرکت می‌کند. بلیط برای بزرگسالان 54 پوند، برای کودکان ارزان‌تر و برای افراد زیر 6 سال رایگان است.

 

بخوانید: مهم‌ترین دلایلی که چرا باید به پوکت سفر کنیم

 

 

از پناهگاه فیل‌ها بازدید کنید

اینجا اولین پناهگاه حمایتی بود که در پوکت توسعه یافت و یکی از پناهگاهای معروف فیل‌ها در تایلند است. این پناهگاه در 12 هکتار از جنگل‌های گرمسیری بارانی پنهان شده و محل نگه‌داری و بازپروری فیل‌هاست. یکی از اهداف اصلی پناهگاه نجات فیل‌های بیمار، زخمی و آزاردیده و توان‌بخشی آن‌ها است. شما می‌توانید در کنار این حیوانات غول‌پیکر و آرام وقت بگذرانید و از بودن در کنارشان لذت ببرید. بهترین کار اینست که از صبح تا عصر را در اینجا بگذرانید. تور سه ساعته این پناهگاه به شما فرصت این را می‌دهد تا به فیل‌ها غذا دهید و در پناهگاه با آن‌ها قدم بزنید. لازم به ذکر است که رفاه و محافظت از فیل‌ها اولویت اصلی پناهگاه است، بنابراین خبری از سواری یا چیزهایی از این قبیل نیست. پناهگاه فیل‌ها در پوکت همه روز سال باز است. بلیط برای کودکان نیم‌بها و برای افراد زیر 6 سال رایگان است.

آدرس: 100, Moo 2,, Paklok, Thalang, 83110, Thailand

 

 

سفر روزانه به جزیره کوه فی‌فی بروید

فی‌فی گروهی از 6 جزیره خیره‌کننده است که در جنوب غربی پوکت واقع شده است. سواحل ماسه سفید و آب‌های فیروزه‌ای کارت پستالی برای فرار یک روز ایده‌آل انتخابی عالی هستند. جذاب‌ترین تفریح‌ها در جزایر فی فی بسیار زیاد هستند. شما می‌توانید با قایق سریع ظرف 45 دقیقه و یا با کشتی‌های بزرگ بعد از 2 ساعت سفر دریایی به بزرگ‌ترین جزیره فی‌فی یعنی کوه فی‌فی دون برسید. احتمالا فیلم‌بازان به خاطر ساحل مایا به کوه فی‌فی بروند. این ساحل در فیلم The Beach با بازی لئونارد دی کاپریو در سال 1999 به شهرت رسید. البته به خاطر فشار زیاد گردشگران و تخریب محیط زیست، این ساحل تا سال 2021 بسته خواهد بود. با این همه تجریباب جذاب دیگری مثل غار وایکینگ، ساحل میمون، و جزیره بامبو وجود دارد که انجام دهید. بهترین زمان برای سفر ماه‌های نوامبر تا آوریل هستند که فصل گرشگری تایلند است. در حالی که در این ماه‌ها دریا آرام و زیباست از آوریل تا نوامبر دریا می‌تواند مواج و پرآشوب باشد. شما می‌توانید با قایق‌های سریع به پوکت برگردید. این قایق‌ها هر 1:30 ساعت حرکت می‌کنند و قیمت بلیط‌شان از حدود 25 پوند شروع می‌شود.

 

بخوانید:‌ راهنمای کشف بهترین و زیباترین سواحل پوکت

 

 

با بانجی جامپینگ خودتان را به چالش بکشید

بانجی جامپینگ در پوکت تجربه‌ای چالش برانگیز و فراموش نشدنی است. شما در این تجربه از ارتفاع 50 متری بالای دریاچه‌ای محاصره شده در جنگل‌های گرمسیری آویزان خواهید شد و می‌توانید منظره‌ای فوق‌العاده از کل جزیره را شاهد باشید. تنها حدود 15 دقیقه از تفرجگاه‌های خط ساحلی پاتونگ شما می‌توانید این بانجی جامپینگ جنگلی را پیدا کنید که توسط یک تیم حرفه‌ای از نیوزلند اداره می‌شود. در اینجا 5 نوع سبک مختلف جامپینگ شامل: جامپینگ کلاسیک، پرش از پشت، و مدل‌های دیگری می‌شود. این فعالیت مناسب فصل خشک یعنی از ماه نوامبر تا آوریل است. قیمت بلیط از 54 یورو شروع می‌شود و افراد باید بالای 18 سال داشته باشند. در این زمینه پینشهاد میکنیم اگر اهل هیجان زیاد هستید مقاله بلندترین بانجی جامپینگ‌های آسیا را مطالعه فرمایید.

آدرس: Kathu, Kathu District, Phuket 83120, Thailand

 

مطالب مرتبط