راهنمای فرار از شلوغی توریستی پوکت

پوکت، واقع در جنوب تایلند، بزرگ‌ترین جزیره این کشور است که در نتیجه آن میلیون‌ها مسافر هر سال همراه تور تایلند به سواحلش سرازیر می‌شوند. با چنین جمعیت شلوغی، دشوار است در فرهنگ تایلند غوطه ور شوید یا از محیط اطراف به همان اندازه که دوست دارید لذت ببرید. البته منظور ما این نیست که باید بی‌خیال سفر به این جزیره دیدنی شوید. برعکس بازدید از پوکت باید در فهرست برنامه‌های شما باشد. اگر طرفدار شلوغی و همهمه هستید که هیچ، اما اگر می‌خواهید تجربه فرهنگی عمیق‌تری به دست بیاورید راهنمای ما به شما کمک خواهد کرد.

 

در اوج فصل گردشگری سفر نکنید

پوکت یک منطقه گردشگری پرطرفدار در تمام طول سال است، اما برخی اوقات سال به طور قابل توجهی شلوغ‌تر از دیگر مواقع می‌شود. زمانی که زمستان فرا می‌رسد، یعنی بین ماه‌های نوامبر تا مارس، نواحی مختلف دنیا سرما و یخبندان را تجربه می‌کند، اما در پوکت هوای عالی و آفتاب گرمسیری در جریان است، خیلی از مسافران تصمیم می‌گیرند تابستان را به زمستان‌شان ببرند. در نتیجه این دوره پوکت شلوغ و گران‌تر می‌شود. با این حساب، اگر می‌خواهید از جمعیت توریستی دوری کنید، بهترین زمان بازدید از این جزیره بین ماه مه تا اکتبر خواهد بود. این دوره از سال، فصل کم بازدید پوکت است به رغم این که درجه هوا تا حدودی کاهش می‌یابد. توجه داشته باشید که در این ماه‌ها بارش باران بیشتر می‌شود، اما آنطور نیست که کل برنامه سفرتان به هم بخورد. خارج از فصل گردشگری رستوران‌ها قیمت‌هایشان را پایین می‌آورند و هتل‌ها و اقامتگاه‌ها پکیج‌های تخفیفی مختلفی برای گروه‌های گردشگری همچون پیکج‌های خانوادگی، ماه عسل در پوکت و پکیج‌های درمانی در نظر می‌گیرند. شما بسته به شرایط سفرتان می‌توانید سفر به پوکت را با هزینه کم‌تری تجربه کنید.

 

بخوانید: عاشقانه‌ترین هتل‌های پوکت

 

 

سحرخیز باشید

یکی از بهترین راه‌ها سحرخیزی است. اگر صبح را زود شروع کرده و به جای مدنظرتان بروید کسی نیست که مزاحم شما شود و برای نمونه، عکس‌هایتان را خراب کند. قطعا این روش در پوکت هم جواب می‌دهد. نقاط مهم گردشگری مانند: مجسمه بزرگ بودا در طول روز شلوغ می‌شوند و هرچه ساعت بگذرد بر تعداد بازدیدکنندگان افزوده می‌شود، اما اگر صبح زود برای بازدید بروید احتمالا تنها بازدیدکننده مجسمه و اطراف آن شما خواهید بود. به علاوه یکی از موهبت‌های سحرخیزی، خنکی نسبی هوا نسبت به ساعات نیم‌روزی است. این روش را برای بازدید از سواحل و جزایر محبوب هم به کار ببرید. صبح زود سوار قایق شوید و به یکی از سواحل زیبا بروید و از آرامش محیط استفاده کنید و هر زمان که بر جمعیت افزوده شد خیلی راحت برگردید.

آدرس: Big Buddha, Karon, Mueang Phuket District, Phuket 83100, Thailand

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های شهر پوکت

 

 

در دام سواحل توریستی نیافتید

پاتونگ یکی از محبوب‌ترین بخش‌های پوکت برای اقامت، و ساحل آن نیز یکی از پرطرفدارترین‌ها سواحل تایلند برای تفریح و بازدید است. پیدا کردن جایی دنج و راحت در این ساحل دشوار است و حتی لذت بردن از آن با وجود جمعیت زیاد و صداهای موسیقی‌های مختلف واقعا سخت است. شما می‌توانید سواحل زیبا و راحت دیگری را در پوکت پیدا کنید که این شرایط پاتونگ را ندارند. یکی از زیباترین، آرام‌ترین و رمانتیک‌ترین سواحل پوکت، Freedom است. با وجود دور بودن از ساحل پاتونگ، دشواری دسترسی به آن با پای پیاده و قیمت قایق‌سواری برای تنها 10 دقیقه باعث می‌شود، تا گردشگران کمی به این ساحل بیایند. تعداد معدودی به این ساحل می‌روند که قطعا از بازدید خود پشیمان نخواهند شد. این خلیج زیبا با سواحل ماسه سفید، آب‌های لاجوردی و پس زمینه‌ای سرسبز و جنگلی همچون کارت پستال مقابل چشمان شما خواهد درخشید. اگر به دنبال ساحلی با دسترسی آسان‌تر هستید، سواحل زیبای دیگری وجود دارد که بسیار ساکت‌تر و کم جمعیت‌تر از پاتونگ هستند، مانند ساحل لیان و ساحل بانانا.

 

 

ماجراجویی‌تان را از ساحل به دریا ببرید

پوکت با داشتن تعداد زیاد مدارس غواصی و موسسات آموزشی جایی عالی برای یادگیری شنا و غواصی در تایلند است. شما با شرکت در این دوره‌ها می‌توانید گواهینامه غواصی بگیرید و واقعا از جمعیت گردشگران دور شوید. شما می‌توانید صلح و آرامش را با وجود به دنیای زیر آب و بین موج‌های آبی اقیانوسی پیدا کرده و از خشکی و شلوغی‌هایش دور شوید. با وجود کوسه‌ها، مرجان‌ها و لاک پشت‌ها، نقاط زیادی برای غواصی و ماجراجویی در اطراف پوکت وجود دارد که فقط منتظر اکتشاف هستند. شما می‌توانید با پیوستن به این موسسات با دنیای رنگی‌تری آشنا شوید و در عین حال تجارب منحصر به فردی کسب کنید که دیدگاه شما را نسبت به خلقت و هستی برای همیشه تغییر دهند.

با توجه به نکات بالا شما می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید که چه زمان و چه شیوه‌ای مناسب سفر شما و فرار از شلوغی پوکت است، در فصل گردشگری به نقاط دنج فرار کنید و یا خارج از فصل اوج گردشگری در نقاط اصلی این جزیره پرسه بزنید.

 

بخوانید: بهترین جاذبه‌های دیدنی پوکت

 

مطالب مرتبط