معرفی بهترین معابد چینی در پوکت

پوکت دارای جمعیت زیادی از مهاجران چینی است که چند قرن قبل‌تر برای کار در معدن و تجارت به این جزیره آمده بودند و ساکن شدند. نفوذ فرهنگ چینی و تعداد زیاد مهاجران را می‌توان در معابد چینی و جشنواره سالانه گیاه‌خواری به خوبی مشاهده کرد. دین آن‌ها عمدتا ترکیبی از بودیسم، چینی و تائوئیسم بوده و تور تایلند نیز فرصتی طلایی برای مشاهده و کاوش در این ترکیب شگفت‌انگیز فرهنگی و مذهبی خواهد بود. قرمز و زرد رنگ‌های خوش شانس به حساب می‌آیند، در حالی که حیواناتی مانند اژدها، شیرها و میمون‌ها نمادهای مهمی هستند. اگر می‌خواهید فرهنگ محلی را تجربه کنید زیارتگاه‌ها و معابد چینی پوکت را بازدید کنید.

 

معبد Bang Neow

این معبد که در سال 1904 یکی از مکان‌های زیبای مذهبی در پوکت است و قبلا به عنوان بخشی از معبد Soi Romanee فعالیت می‌کرد و در حال حاضر یکی از جالب‌ترین معابد تایلند شناخته می‌شود. این معبد از طراحی داخلی بسیار زیبایی برخوردار است که چاپ‌های بسیاری روی دیوارها دارد و داستان‌های ادبیات چینی را بازگو می‌کنند. شما می‌توانید به وضوح تصاویر اژدها، این موجود افسانه‌ای مهم چینی را در ستون‌های اصلی معبد به صورت برجسته ببینید.

آدرس: Phuket Road, Baan Bang Neow, Talad Yai, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

 

معبد Boon Kaw Kong

این معبد کوچک چینی اما بسیار مورد احترام و معتبر در سال 1980 ساخته شده و با فانوس‌های کاغذی و مجسمه‌های اژدها، میمون‌ها و شیرها تزئین شده است. عموما وقتی مردم به خواسته خود می‌رسند برای ادای نذرشان به معبد برمی‌گردند و شمع روشن می‌کنند. این معبد یکی از نقاط مهم مذهبی در پوکت است، بنابراین اگر قصد بازدید از معبدی را دارید، معبد Boon Kaw Kong را در فهرست کارهای خود قرار دهید. البته عکاسی داخل این معبد مجاز نیست.

آدرس: Patong, Kathu, Phuket 83150, Thailand

 

بخوانید: رمانتیک‌ترین سواحل زیبای پوکت

 

 

معبد Hok Nguan Kung

از تاسیس این معبد بیش از 80 سال می‌گذرد و از دیرباز مرکز مذهبی بسیاری از خانواده‌های محلی پوکت بوده است. شما می‌توانید این معبد را در جاده پوکت و در Surin Clock Circle در شهر پوکت پیدا کنید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های موجود در این معبد تصویر قدی Ju Su Kong است که با چوب صندل و در رنگ سیاه درست شده است. این معبد هم بزرگ نیست، اما برای محلی‌ها دارای ارزش و احترام زیادی است.

آدرس: Phuket Road, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

 

معبد Jui Tui

این معبد محبوب چینی نقش مهمی در جشنواره سالانه گیاهان دارویی در پوکت ایفا می‌کند. ساختمان اصلی دارای 3 محراب بزرگ است، که مجسمه‌ای از خدایان چینی را به نمایش می‌گذارند. در واقع این معبد جایی است که افراد محلی به مناسبت‌های خاص (جشن تولدها، مراسم عذا، عروسی‌ها، نوزادان تازه متولد شده و شفابخشی) جشن می‌گیرند و غم و اندوه خود را به اشتراک می‌گذارند. یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز معنوی جزیره، معبد Jui Tui است و برای افراد تازه وارد به پوکت بازدید از آن ضروری است.

آدرس: 283 Soi Phutorn, Talat Nuea, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

بخوانید: معرفی اقامتگاه‌های لوکس تور پوکت

 

 

معبد Kathu

قدمت این معبد با جشنواره سالانه گیاه‌خواری در پوکت عجین شده است، به طوری که اعتقاد بر این است که منشا جشنواره از این معبد آمده است. معبد نسبتا کوچک است و فضای صلح‌آمیز و آرامی دارد. شما در بازدید از این معبد می‌توانید اقلام تاریخی و مذهبی متعددی مثل: مجسمه دست‌ساز چوبی خدایان و لوازم ریاضت جشنواره گیاه‌خواری را ببینید. محراب اصلی مجسمه‌ای از گوان یین (الهه رحمت) به همراه مجسمه‌های چوبی بودا را به نمایش گذاشته است.

آدرس: 4020 Kathu, Phuket 83120, Thailand

 

بخوانید: معرفی موزه تریک آی در پوکت

 

 

معبد Kio Thian Keng Saphan Hin

در اینجا شما می‌توانید شمایل خدایان را در اندازه‌های مختلف و در تمام جاهای آن ببینید. این معبد که در پارک سافان هین واقع شده تنها معبد پوکت است که در نزدیکی ساحل واقع شده است. معبد Kio Thian Keng Saphan Hin محل عزیمت همه خدایان در پایان جشن گیاه‌خواری به بهشت است. اگر زمان جشنواره در پوکت باشید می‌بینید که تمامی رژه‌های رنگارنگ معابد در پوکت، به این معبد ختم می‌شود.

آدرس: Soi Bang Yai, Wichit, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

بخوانید: تجربه به یادماندنی با کودکان در تور پوکت

 

 

معبد the Serene Light

معبد سرن لایت در اواخر قرن نوزدهم توسط فرزندان خانواده تان لوان جائه تأسیس شد. از نظر ابعاد معبدی متوسط است ولی به وضوح توانسته میراث چینی هوکین (Hokkien) را با ساختار یک طبقه و کاشی‌کاری مایل به زرد به نمایش بگذارد. توجه داشته باشید که عکاسی در قسمت اصلی معبد به هیچ وجه مجاز نیست. معبد سرن لایت در قسمت غرب و در فاصله چند دقیقه‌ای از نمادهای اصلی پوکت از جمله The Memory در On On Hotel و Thavorn Hotel Museum واقع شده است.

آدرس: 72/1 Yaowarat Rd, Talat Yai, Muang, Phuket 83000, Thailand

 

مطالب مرتبط