نوروز 99 در سامویی، برای گردشگران تایلند

کوه سامویی، بزرگترین جزیره خلیج تایلند است که در کنار دو خواهر کوچکترش یعنی کوه فنگان و کوه تائو واقع شده است. غواصی، شنا، آفتاب گرفتن در سواحل و پیاده روی در جنگل‌های انبوه این جزیره‌ها، از جذاب‌ترین کارهایی هستند که می‌توانید در کوه سامویی انجام دهید. علاوه بر این، می‌توانید روی ماجراجویی با تورهای قایقرانی در اطراف منظره زیبای پارک ملی جزیره و امکانات رفاهی و تفریحی دیگر این جزیره زیبا، حساب باز کنید.

از آن‌جایی که فرودگاه کوه سامویی، اصلی‌ترین مسیری است که گردشگران از آن‌جا وارد این مجمع‌الجزایر می‌شوند، شما نیز اگر بخواهید از بانکوک به این بهشت پنهان سفر کنید، بهتر است همین راه مطمئن را انتخاب کنید زیرا قدم در یکی از بهترین فرودگاه‌های تایلند می‌گذارید. پس از فرود در این جزیره می‌توانید با کشتی‌ها بین جزایر سامویی، کوه فنگان و کوه تائو سفر کنید و از این مقصد گردشگری رویایی در تورهای نوروزی99 تایلند لذت ببرید.

اگر شما نیز با تور تایلند راهی کوه سامویی یا بانکوک و جزایر اطراف آن شده‌اید، این مطلب را بخوانید تا ایده‌های خوبی برای خوشگذرانی در بهار کوه سامویی به دست آورید. این پیشنهادها بهترین کارهایی هستند که می‌توانید در فصل بهار، در کوه سامویی و جزایر اطراف آن انجام بدهید.

 

آفتاب گرفتن و شنا در سواحل کوه سامویی

سواحل کوه سامویی، آن‌قدر اعجاب انگیز است که هم می‌توانید برای ماجراجویی و هیجان و هم برای کسب آرامش و ریلکس کردن در آن‌جا برنامه‌ریزی کنید. تفریح در ساحل چاونگ سامویی یکی از محبوب‌ترین مکان‌های نزدیک به کوه سامویی است که استراحتگاه‌های لوکس و جذابی را در خود جای داده است. در این محدوده می‌توانید مکان‌های مناسبی را برای آفتاب گرفتن و شنا پیدا کنید که از امکانات خوبی برخوردار هستند.

هم‌چنین در محدوده جنوب شرقی کوه سامویی سواحل Lamai Beach را خواهید دید، که اگرچه امکانات کمتری دارند اما طبیعت خوب و منحصر به فردی دارد و هتل‌های ساحل لامای در سامویی شهرت زیادی دارند. این بخش از سامویی، یک محدوده آرام است که نخل‌های فراوانی دارد. علاوه بر این یک باغ مرجانی زیبا با سازه‌های سنگی عجیب و غریب در این سواحل وجود دارد که محل مناسبی برای یک تفریح خانوادگی بهاری در تور نوروزی تایلند است.

 

 

سفر به کوه فنگان با قایق‌های محلی

کوه فنگان، دومین جزیره بزرگ پس از کوه سامویی و یکی از محبوب‌ترین جزایر تایلند برای افرادی است که می‌خواهند یک سفر کوتاه دریایی را تجربه کنند. سواحل کوه فنگان نسبت به کوه سامویی ناهمواری بیشتری دارند. این محدوده از صخره‌های گرانیتی عظیم و کوه‌های پوشیده از جنگل‌های که در پشت سواحل هستند، تشکیل شده است.

بر خلاف کوه سامویی که طیف گسترده‌ای از سواحل مسطح را در خود جای داده است، در خط ساحلی کوه فنگان، فضای کمتری برای شنا خواهید داشت، چرا که بیشتر آن محدوده، در محاصره صخره‌های گرانیتی قرار گرفته است. صخره‌هایی که در پشت آن‌ها تپه‌های سرسبز با آغوش باز از شما استقبال خواهند کرد. اگر به دنبال آرامش و ریلکس کردن هستید، در ساحل شرقی کوه فنگان، یک محدوده آرام و ساحل بسیار تمیز قرار دارد که می‌تواند مکان خوبی برای استراحت شما باشد. اگر قصد دارید در این ساحل اقامت کنید، گزینه‌های اقامتی زیادی برای شما وجود دارد؛ از استراحتگاه‌های به صرفه و اقتصادی گرفته تا ویلاهای اختصاصی بسیار لوکس و هتل‌های پنج ستاره.

بهرحال، پیشنهاد آویسا به شما این است که در صورت سفر به کوه سامویی، حتما یک سفر یک روزه با قایق‌های محلی به کوه فنگان هم داشته باشید تا از زیبایی‌های این بهشت پنهان بهره مند شوید.

 

بخوانید: جاذبه‌های دیدنی کوه سامویی

 

 

بازدید از پارک ملی دریایی آنگ تونگ (Ang Thong National Marine Park)

کوه سامویی و کوه فنگان بخشی از مجمع الجزایر خیره کننده تایلند هستند که در مجموع شامل 42 جزیره کوچک و بزرگ می‌شود. اگر برای تعطیلات نوروزی خود به تایلند سفر کرده و از این منطقه دیدن می‌کنید، حتما با یکی از ده‌ها تور یک روزه سری به یکی از بهترین پارک‌های ملی تایلند، پارک دریایی آنگ تونگ بزنید. در بسیاری از هتل‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری کوه سامویی می‌توانید به نمایندگان یا اطلاعات این تورها دسترسی داشته باشید.

بیشتر این تورها، مجموعه‌ای از برنامه‌های گردشگری، شامل یک تور دریایی با قایق، همراه با توقف در یک جزیره شگفت انگیز برای غواصی و هم‌چنین پیاده روی برای بازدید از این جزیره تحسین برانگیز را به شما ارایه خواهند داد. امکان اقامت محدود در این پارک ملی فراهم شده است اما بهتر است برای دسترسی به امکانات بیشتر، پس از بازدید از این پارک ملی دریایی، شب هنگام به کوه سامویی بازگردید. به خاطر داشته باشید که حتما دوربین عکاسی یا موبایل خود را برای عکاسی در این بهشت ناشناخته به همراه داشه باشید.

 

بخوانید: بهترین هتل‌های کوه سامویی را ببینید

 

 

غواصی در جزیره کوه تائو

کوه تائو، کوچک‌ترین جزیره این محدوده است که از تپه‌های سنگی گرانیتی که به رنگ سبز پوشیده شده‌اند، تشکیل شده است. هنگامی که از دریا به این جزیره نگاه می‌کنید، درست مانند این است که یک نگین سبز یشمی برای‌تان خودنمایی می‌کند. با نزدیک‌ شدن به کوه تائو، سواحل ماسه‌های سفید هم به شما سلام خواهند کرد که زیباتر از هر جواهری از شما دلبربایی خواهند کرد.

غواصی یکی از بهترین کارها در جزیره کوه تائو است کاری است. صخره‌های مرجانی رنگارنگ، آب‌های شفاف و زلال و مربی‌های حرفه‌ای و امکانات خوب همه چیز را برای تبدیل کوه تائو به یکی از بهترین مناطق غواصی در جنوب شرقی آسیا تبدیل کرده است. دسته‌های گسترده ماهی‌های رنگارنگ، شقایق‌های دریایی با رنگ روشن و حتی کوسه ها و نهنگ‌های تایلندی موجودات دریایی هستند که احتمالا حین غواصی در این منطقه خواهید دید.

 

 

کشف باغ مخفی بودا در ارتفاعات کوه سامویی

باغ جادویی بودا یکی از دیدنی‌هایی کوه سامویی است که بر روی بلندترین تپه این جزیره واقع شده است. این مجموعه، یک پارک مجسمه‌ای است که بدون تردید بازدید از آن در تور نوروزی تایلند می‌تواند خاطرات خوبی برای شما برجای بگذارد. البته رسیدن به این باغ بودا، کار ساده‌ای نیست و برای رسیدن به این قله باید از آمادگی بدنی نسبتا خوبی برخوردار باشید. علاوه بر این، اگر با خانواده و فرزندان کوچک خود به تایلند سفر کرده‌اید، بهتر است قید بازدید از این باغ جادویی را بزنید.

جالب است بدانید که این باغ، حاصل تلاش یک کشاور بازنشسته بود که از زمان بازنشستگی تا 14 سال پس از آن، یعنی زمانی که در 91 سالگی در گذشت، روی آن کار کرده بود. او در ابتدا این مکان را به عنوان محلی برای مدیتیشن و استراحت در تنهایی طراحی کرده بود اما با گذشت سال‌ها، او خانه‌های کوچکی را با سقف‌های پوشیده از پوشش گیاهی منطقه به این مجموعه اضافه کرد که به محلی برای مسافران، گردشگران و راهب‌ها تبدیل شد.

نتیجه نهایی این پروژه، یک مکان جادویی جذاب و دیدنی است که از چشمه‌های آرامش‌بخش و مجسمه‌های بسیاری از بودا در رنگ‌های مختلف، مجسمه فرشتگان و نوازندگان تشکیل شده است. یک پیاده‌روی کوتاه، در یک مسیر راه پله مانند شما را به باغ شکوفه سبز می‌رساند که در آن‌جا می‌توانید به حد نهایت آرامش و ریلکسی دست پیدا کنید.

 

بخوانید: ۶ ساحل با منظره‌های رویایی در ساموئی

 

مطالب مرتبط