مکان‌های غیرتوریستی در کوه سامویی

کوه سامویی به دلیل سواحل گسترده و قله‌های جنگلی متراکم از مدت‌ها قبل به عنوان مقصد مورد علاقه گردشگران شناخته می‌شد. با توجه به دسترسی آسان به این جزیره، سالانه حدود 2 میلیون گردشگر راهی این جزیره می‌شوند. به همین دلیل عموما در تمام طول سال سامویی شاهد چرخه بی‌پایانی از گردشگران است که هرگز تمامی ندارند. این موضوع باعث می‌شود که در بیشتر مواقع سال مخصوصا فصل خشکی نقاط دیدنی اصلی آن مملو از جمعیت باشد. شما می‌توانید در تور تایلند زیبایی جزیره را در نواحی کم‌تر دیده شده و غیرتوریستی آن ببینید.

 

در فرعی‌ها برانید

دور تا دور کوه سامویی با جاده‌ای اصلی احاطه شده که باعث به وجود آمدن بعضی نکات منفی مثل ایجاد ترافیک و بلند شدن گرد و خاک می‌شود. اما فضای داخلی جزیره با تراکم جنگلی، دارای مسیرهای بهتری است که با امکانات کم در دسترس قرار دارند. مثلا میانبر بین مائه نام و لامای یکی از آن‌هاست. این جاده‌ گاها باریک و گاهی شن و ماسه‌ای می‌شود و در موارد نادری با ماشین‌های 4×4 قابل عبور است. البته با توجه توسعه‌های جدید حالا رفت و آمد و گردش‌های یک‌روزه در اطراف سامویی در خیلی از نقاط راحت‌تر و ساده‌تر شده است.

 

بخوانید: بهترین ویلاهای خصوصی سامویی

 

 

آبشار Khun Si

در حالی که در میان جنگل‌های نخل و در امتداد میانبر از ورودی مائه نام عبور می‌کنید، به جاده‌‌ای باریک و خمیده از جاده مرتفع خواهید رسید که با چشم اندازهای گسترده و پانوراما از سواحل غربی به سمت دریا امتداد یافته است. بعد از آن شما علامت‌های آبشار خون سی را خواهید دید که از زیباترین آبشار‌های کشور تایلند است. البته برای رسیدن به آبشار باید در دامنه شیب‌دار کمی پیاده‌روی کنید. سپس به ورودی آبشار می‌رسید. در ابتدای آبشار کافه‌ای برای عرضه ضروریات وجود دارد که می‌توانید چیزهای مورد نیازتان را از آنجا تهیه کنید.

 

 

با سگ‌های نجات بازی کنید

تخمین زده می‌شود حدود 8.5 میلیون سگ خیابانی در تایلند وجود دارد که به دلیل بد سرپستی و یا عدم عقیم‌سازی مناسب در محلات و به صورت رها بین مردم زندگی می‌کنند. بعد از ماجرای فروش گوشت سگ در در بازارهای چین، تایلند تصمیم گرفت سیاست‌های محکمی برای سامان دادن به زندگی سگ‌ها اتخاذ کند. بنیاد نجات سگ و گربه سامویی یکی از مراکز عملیاتی بزرگ است که از 350 سگ و 100 گربه نگه داری می‌کند. این مرکز به گردشگری وابسته بوده و باعث ایجاد تعامل بین مردم و حیوانات می‌شود. شما می‌توانید به این مرکز بروید با آن‌ها وقت بگذرانید و نوازش‌شان کنید و در صورت تمایل کمکشان کنید. برای هماهنگی‌های بیشتر می‌توانید از شماره‌های زیر استفاده کنید:

تلفن: +66 077 413 490 و +66 01 893 94 43

 

بخوانید: ۶ مکان تفریحی جذاب برای کودکان در سامویی

 

 

تقویم جشن‌ها را بررسی کنید

کوه سامویی به دلیل جمعیت چند فرهنگی تشکیل شده از مردم نواحی مختلف دنیا دارای تقویمی متنوع و جالب است. آن‌ها رویدادهای مهم جزیره را همراه با برخی از جشن‌های غیربومی گاه و بی‌گاه برگزار می‌کنند. مسابقات گلف و جشن سال نو از این دسته هستند.

 

 

گلف بازی کنید

زمین گلفی با 18 سوراخ گل در خلیج، منظره‌ای شگفت‌انگیز از غروب آفتاب سواحل کوه سامویی ارائه می‌دهد. این باشگاه خدمات مختلفی شامل ماشین گشت‌زنی، توپ و کفش‌های اجاره‌ای ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در این زمین بازی کرده و اگر احساس گرسنگی و یا تشنگی کردید به رستوران مجموعه بروید و چیزی سرپایی نوش جان کنید.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های سامویی

 

 

کایت‌برد سواری یاد بگیرید

در حالی که بیشتر مسافران سامویی به غواصی، اسنورکلینگ، اسکوبا، کایات سواری، یا قایق موزی می‌پردازند، زمان‌هایی از سال وجود دارد که می‌توان به دلیل رها شدن نیروی باد ماجراجویی دیگری انجام داد. Kiteboarding Asia کلاس‌های خصوصی با مربیان کارکشته برگزار می‌کند. این کلاس‌ها از نوامبر تا مارچ در ساحل شرقی لامای و از می تا آگوست در نزدیکی بانگ راک در دسترس هستند. این دو دوره بهترین زمان برای یادگرفتن این ورزش جذاب و قدرتی است.

 

بخوانید: هتل‌های ارزان‌ در سامویی

 

 

در باغ جادویی بودا کاوش کنید

در دامنه پنهان کوه سامویی یک کشاورز محلی برای دهه‌ها مشغول به ساخت مجسمه خدایان تایلندی و موجودات اسطوره‌ای بودایی بوده و تا پایان عمر خود در سن 91 سالگی به این کار مشغول بوده است. حالا جنگل بر روی این مجسمه‌ها پیش روی کرده و آن منطقه را شبیه به جنگل‌های باستانی درآورده است. به علاوه در نزدیکی آنجا آبشاری به اسم Nim Thongsuk وجود دارد که می‌توانید بعد از دیدن این باغ برای بازدیدش بروید و روزی را در دامان طبیعت بگذرانید. کوله باری سبک ببندید، کفش راحت و مناسب به پا کنید و برای ماجراجویی به دل جنگل بزنید.

 

مطالب مرتبط