بهترین رستوران‌های ارزان‌قیمت محلی در سامویی

در بهترین رستوران‌های ارزان‌قیمت تایلندی شما می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای را با بهترین قیمت نوش جان کنید. به طور کلی قیمت مواد خوراکی در  تور تایلند خیلی مناسب است. با این وجود به خاطر توسعه گردشگری در تایلند کمی قیمت‌ها در سامویی و جنوب کشور بالا رفته است. خوشبختانه هنوز هم جاهایی وجود دارد که پاتوق محلی‌هاست و غذاهای اصیل تایلندی خوشمزه‌ای را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهند. در واقع شما می‌توانید در چنین رستوران‌هایی بدون این که هزینه‌های آنچنانی بپردازید از بهترین غذاهای تایلندی لذت ببرید.

 

Green Bird

با این که اسم رستوران پرنده سبز است اما در واقع تخصص اصلی آن در غذاهای دریایی تایلندی با قیمت‌های مقرون به صرفه است. این رستوران دنج و کوچک درست در جاده اصلی در مرکز چاونگ واقع شده است. علی رغم ظاهر بسیار ساده، رستوران تمیز و شیک است و همیشه نظرات مثبتی برای آن می‌نویسند. برخورد کارکنان بسیار دوستانه است و اگر چیزی بخواهید سریعا رسیدگی می‌شود. مخصوصا گردشگران کوله‌گرد و مقرون به صرفه عاشق این رستوران هستند.

 

Green Bird

 

آدرس: 157/17 Moo 2, Chaweng Beach Road, Chaweng

 

Noodle Soup & Food

اسم آن یعنی سوپ نودل همه چیز را به راحتی توضیح می‌دهد. شما در اینجا می‌توانید بهترین سوپ نودل شهر را پیدا کنید. این رستوران کوچک بین مردم محلی و گردشگران به یک اندازه محبوب بوده و عاشقان نودل خودشان را به آن می‌رسانند تا غرق در انواع نودل‌های خوشمزه شوند. بیشتر غذاها روی تخته به زبان تایلندی نوشته شده‌اند زیرا اساسا این رستوران محلی است اما برخی از گزینه‌ها ترجمه انگلیسی هم دارند.
نودل گاو در اینجا فقط 60 بات است. گزینه‌های انتخابی بین نودل‌ها مختلف است و گیاه‌خواران نیز می‌توانند در این رستوران از طعم‌های خوشمزه لذت ببرند.

 

Noodle Soup & Food

 

آدرس: Route 4169, Bophut

 

DARA Kitchen

رستوران دارا درست سمت راست در ورودی موزه فولکلور وات لامایی واقع شده است. این رستوران که ساختمانی چوبی و سبک روستایی دارد با تلفیق المان‌های مدرن نظرات مثبت بازدیدکنندگان را با خود به همراه داشته است. با این که این رستوران بسیار دور از ساحل و در جاده رینگ سامویی واقع شده اما همچنان دسته دسته مردم را به سمت خود می‌کشاند. منوی آن‌ها نیز آنچنان گسترده و متنوع نیست اما موارد اصلی غذاهای محلی مثل برنج سرخ کرده با آناناس، غذاهای دریایی و سوپ نودل را در بر می‌گیرد.

 

DARA Kitchen

 

غذاها براساس طبقه‌بندی گوشت به کار رفته در آن‌ها قیمت‌گذاری شده است. مثلا گوشت مرغ 70 بات، میگو 90 بات و غذاهای دریایی 100 بات هستند. به علاوه سوپ نودل مخلوط که ظرفی بزرگ است هم تنها 80 بات قیمت‌گذاری شده است.

آدرس: Wat Lamai Folklore Museum, Route 4169, Lamai

 

هتل‌های ارزان‌ در سامویی برای اقامتی لذت بخش

 

Trang Samui Pochana

یکی دیگر از رستوران‌های واقع در جاده رینگ که در امتداد بیمارستان سامویی واقع شده و به خاطر غذاهای تایلندی‌اش محبوب است. از محبوب‌ترین غذاهای تایلندی می‌توان به پاد تایلندی، پاد کراپائو، برنج سرخ شده و سوپ نودل اشاره کرد. قیمت‌ها بسیار پایین هستند و از 50 بات شروع شده و به ندرت سه رقمی می‌شوند.

 

Trang Samui Pochana

 

این رستوران که در اصل گاراژی با چند میز است، در عین سادگی با میزهای رنگی مردم زیادی را میزبانی می‌کند.

آدرس: Bangkok Hospital Samui, Route 4169, Chaweng

 

Ko Pan Restaurant

این غذاخوری که فقط سقفی فلزی و بدون دیوار دارد شاید از دور خیلی جذاب نباشد اما در عوض به شما امکان خوردن غذا و لذت بردن از تماشای منظره پانورامای اطراف را می‌دهد.

 

Ko Pan Restaurant

 

خائو پن منوی کوتاهی از غذاهای تایلندی بسیار مقرون به صرفه دارد که باعث محبوبیت آن در بین افراد محلی شده است. محبوب‌ترین غذاها اینجا پا تایلندی و خوراک کاری است که قیمت آن‌ها از 50 بات شروع می‌شود.

آدرس: Route 4171, Bophut

 

راهنمای حمل و نقل در کو سامویی؛ تور تایلند

 

Thai Food

این رستوران بسیار کوچک و ساده در پایین یکی از جاده‌های جانبی، کوچک و دور از توجه در جاده ساحل بوفوت واقع شده است. تای فود در قلب دهکده ماهیگیری فیشرمن واقع شده و ظاهر ساده آن چیزی به جز صندلی‌های پلاستیکی ندارد. با این همه ظاهر آن باعث نشده تا مردم محلی غذاهای لذیذش را نادیده بگیرند.

 

Thai Food

 

شما در این رستوران محلی می‌توانید غذاهای لذیذ تایلندی همچون سُم تام به قیمت 80 بات، سوپ نودل 50 بات، و برنج سرخ کرده 60 بات لذت ببرید. با وجود ظاهر نازیبای رستوران اما صاحبان آن بسیار خوش‌رو هستند و از شما به خوبی پذیرایی می‌کنند، غذاها نیز خوشمزه هستند. غذا خوردن در اینجا به جز ارزانی منو، تجربه‌ای فرهنگی هم محسوب می‌شود. زیرا می‌توانید در فضایی کاملا سنتی در کنار مردم به خوردن غذا مشغول شوید.

آدرس: Bophut Beach Road, Fisherman’s Village, Bophut

مطالب مرتبط