معروف‌ترین موزه‌های بانکوک: بخش دوم

 در سفر با تور تایلند متوجه خواهید شد که بسیاری از موزه‌های بانکوک، عالی‌ترین و عجیب‌ترین مجموعه‌های به جا مانده از گذشتگان را به نمایش می‌گذارند. این مکان‌ها، بینشی شگفت انگیز از فرهنگ رنگارنگ و میراث بی‌نظیر تایلند به شما می‌دهند. بیایید در ادامه مقاله قبل، به معروف‌ترین موزه‌های بانکوک نگاهی بیندازیم. اطمینان می‌دهیم که از دریافت اطلاعات هنری، تاریخی و فرهنگی ارائه شده خوشحال خواهید شد.

 

Muang Boran

Muang Boran که به معنی "شهر باستانی" در تایلند است، موزه‌ای بی‌نظیر است که در فضای باز به مساحتی بیش از 240 هکتار واقع شده است. این موزه، که ظاهرا بزرگ‌ترین نمایشگاه در جهان است. در واقع این مکان، دارای بیش از 100 ماکت مینیاتور از ساختمان‌ها و اماکن توریستی تایلند است که همگی آنها با دقت جغرافیایی نسبت به همتایان واقعی خود در این زمینه قرار داده شده‌اند.

معابد مشهور سوخوتای و پایتخت باستانی آیوتایا در اینجا قرار دارند. در این منطقه، یک بازار شناور نیز وجود دارد که مرغ کباب شده و سالاد سام تام پاپایا را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

آدرس: 296/1 Sukhumvit Rd, Bang Pu Mai, Mueang Samut Prakan District, Samut Prakan 10280, Thailand

 

بخوانید: ۱۰ معبد معروف آیوتایا

 

 

Art in Paradise

این مکان، نخستین موزه هنری سه بعدی بانکوک است که شامل شش فضای نمایشگاه دائمی بوده و در داخل مرکز خرید اسپلاناد واقع شده است و از جذابترین گالری‌های بانکوک است. هر اتاق، دارای ده‌ها نقاشی پیچیده است و فضا به نحوی است که گویی می‌توانید به داخل تابلوها بروید و یا در یک پارک موضوعی قرار دارید. در کل، 150 مجموعه نقاشی و هنری شامل انواع آثار از جمله آثار مدرن و طراحی‌های خارق‌العاده در این موزه به چشم می‌خورند.

آدرس: 99 Ratchadaphisek Rd, Din Daeng, Bangkok 10400, Thailand

 

 

Suan Pakkad Palace

این گوهر نسبتاً ناشناخته، کاخ سابق شاهزاده پاریباترا، نوه پادشاه رامای پنجم بوده است. این موزه در واقع، مجموعه‌ای از هشت خانه سنتی بازسازی شده تایلندی است. گفتنی است که موزه، مملو از یادگارهای مجموعه هنری پرنس از جمله سازهای موسیقی، کارهای دستی و نقاشی است. در این مکان علاوه بر خانه‌های زیبای سنتی، اثار سفالی بان چیانگ نیز نگهداری می‌شوند. بان چیانگ، یک میراث جهانی یونسکو در شمال شرقی تایلند است.

آدرس: 352 354 Thanon Si Ayutthaya, Thanon Phaya Thai, Ratchathewi, Bangkok 10400, Thailand

 

بخوانید: کافه‌های جذاب بانکوک با کارگاه‌های هنری

 

 

Museum of Contemporary Art

موزه هنرهای معاصر (MOCA)، یک موزه پنج طبقه در چاتوچاک است که بیش از 800 اثر را در خود جای داده است. این مکان، یکی از جامع‌ترین مجموعه‌های نقاشی و مجسمه‌های مدرن در تایلند به شمار می‌آید. بنای محکم و مدرن، طراحی آبشاری از یاس‌ها و انعکاس نور طبیعی فراوان، ساختاری بی‌بدیل از این موزه ساخته‌اند. گفتنی است که نمایشگاه‌های دائمی و فصلی متعددی در این مکان برگزار می‌شود.

 این موزه آثار برخی از هنرمندان مشهور کشور از جمله لامپو کانسانو را به نمایش می‌گذارد. طبقه پنجم این مکان، به آثار نقاشان اروپایی از دوره ویکتوریا اختصاص داده شده و در کنار آن آثار هنری ویتنامی‌، چینی، ایتالیایی و ژاپنی قرار دارند. دسترسی به این موزه آسان است، زیرا در حدود 6.5 کیلومتری شمال ایستگاه Skytrain Mo Chit BTS قرار دارد.

آدرس: 499 Kamphaeng Phet 6 Rd, Chatuchak, Bangkok 10900, Thailand

 

 

موزه Tilleke & Gibbins

مطمئناً یکی از موزه‌های منحصر به فرد و جالب توجه بانکوک‌، موزه کالاهای تقلبی است. بانکوک به عنوان یکی از اصلی‌ترین کشورهای استفاده‌کننده از کالاهای تقلبی در جهان شناخته می‌شود. این کالاها، در هر خیابان و بازاری به چشم می‌خورند. افراد به راحتی، تن به خرید یک کیف جعلی با مارک لوئیس ویتون یا ساعت مچی و ادکلن می‌دهند. 

بنابراین هدف از برپایی این موزه، هشدار در مورد پیامدهای مخرب نقض کپی رایت است که می‌تواند هر دو طرف تولید کننده و مصرف کننده را درگیر کند. هزاران کالای توقیف شده، سخنرانی‌های رایگان و تورهایی که در این رابطه آموزش می‌دهند در این موزه برای بازدیدکنندگان درنظر گرفته شده‌اند.

آدرس: 1011 Rama III Rd, Chong Nonsi, Yan Nawa, Bangkok 10120, Thailand

 

بخوانید: معرفی اقامتگاه‌های لوکس تور پوکت

 

 

Erawan Museum Bangkok

فضای بیرونی سرسبز این موزه، به وجود مجسمه سه تایی از فیل با وزن تقریبا 150 تن و ارتفاع 50 متری شهرت دارد. وقتی به داخل موزه می‌روید، این شگفتی ادامه پیدا می‌کند و طرحی از دو اژدهای بزرگ را در اطراف راه پله‌ها خواهید یافت. حکاکی‌های این فضا با جزئیات بسیار دقیق و ریز انجام شده‌اند و مجسمه‌های بسیاری در گوشه و کنار این موزه به چشم می‌خورند.

با صعود از پلکان، شاهد پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی خواهید بود. این پلکان در نهایتریال به یک معبد عظیم بودایی ختم می‌شود. لازم به ذکر است که این موزه، در ساموت پراکان بانکوک واقع شده و از آنجا که خصوصی است، قیمت بلیط‌های آن کمی نسبت به سایر موزه‌ها بالاست.

آدرس: 99 Bang Mueang Mai, Mueang Samut Prakan District, Samut Prakan 10270, Thailand

 

 

در نهایت باید گفت که بانکوک، یادگارهای کمیاب بودایی، صحنه‌هایی هیجان‌انگیز از هنر معاصر و میراث زیبایی از اریکه پادشاهی بانکوک را از طریق موزه‌هایش به نمایش می‌گذارد. بیشتر موزه‌های این شهر، ساختمان‌هایی بزرگ و کامل را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین اگر از علاقمندان به هنر هستید و یا باستان‌نشناسی و تاریخ برایتان جذابیت دارند، بدون شک معروف‌ترین موزه‌های بانکوک تایلند شما را سرشار از شگفتی و رضایت خاطر از سفرتان خواهند کرد. 

مطالب مرتبط