راهنمای رفت و آمد با تاکسی در تفلیس

خدمات تاکسی، یکی از محبوب‌ترین خدمات در سراسر جهان برای افراد محلی و نیز گردشگران است. گردشگران، بیشتر با تاکسی رفت و آمد می‌کنند و هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد جاده‌های شهر ناشناخته و محل جاذبه‌های خاص توریستی ندارند. به همین دلیل است که تعداد خدمات تاکسی، با قیمتی مناسب در شهرهای بزرگ در حال افزایش است.

دقیقاً مانند هر شهر بزرگ دیگری، خدمات تاکسی برای گشت و گذار در تفلیس، طرفداران بسیاری دارد. در حال حاضر، این شهر دارای خدمات تاکسی بی‌شمار و اتومبیل‌های شخصی است که در هر ساعت از شبانه‌روز در دسترس هستند.

علاوه بر این، اخیراً خدمات تاکسی آنلاین محبوبیت بیشتری نسبت به حمل و نقل عمومی در تفلیس پیدا کرده است. این سرویس‌ها، امکانی برای سفارش تاکسی از وب سایت یا برنامه تلفن همراه ارائه می‌دهند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از موقعیت جغرافیایی و بدون آشنایی با آدرس موردنظرتان‌، تاکسی بگیرید. ساکنان شهرهای بزرگ با این خدمات آشنا هستند و از استفاده از خدمات تاکسی آنلاین در تفلیس نیز بسیار خوشحال خواهند شد. اگر قصد سفر با تور گرجستان را دارید، توصیه می‌کنیم که با خدمات و کرایه‌های تاکسی در این کشور بیشتر آشنا شوید.

 

نرخ تقریبی تاکسی در تفلیس

به طور کلی باید گفت که نرخ تاکسی در تفلیس، از قواعد زیر تبعیت می‌کند:

  • کرایه بر اساس قیمت 1 لاری به ازای هر کیلومتر محاسبه می‌شود.
  • مبلغ 10 لاری، برای یک ساعت انتظار دریافت می‌شود.
  • اجاره تاکسی برای یک روز، حداقل 80 لاری هزینه خواهد داشت.

 

بخوانید: تجربه جالب مترو سواری در تفلیس

 

 

رفت و آمد به فرودگاه با تاکسی

به محض اینکه در فرودگاه گرجستان فرود می‌آیید، انواع روش‌های حمل و نقل به خوبی در اختیارتان قرار می‌گیرند. بهتر است که از قبل، اقدام به مطالعه و آشنایی با فرودگاه تفلیس و راهنمای حمل و نقل آن نمایید. بطور کلی، باید گفت که خدمات حمل و نقل و تاکسی برای گشت و گذار در تفلیس بسیار ارزان است. به عنوان مثال، کرایه تاکسی از مرکز شهر تا فرودگاه بین‌المللی تفلیس حدود 15 تا 20 لاری است، اما از فرودگاه تا مرکز شهر قیمت بین 18 تا 30 لاری خواهد بود.

همچنین در فرودگاه دو گزینه برای تاکسی وجود دارد: تاکسی‌های خصوصی (که منتظر مسافران خاصی در فرودگاه هستند) و تاکسی‌های عمومی با نرخ ثابت. رانندگان تاکسی بسیار مشتاق هستند تا شما را به مقصد برسانند و در این رابطه با قیمتی مقرون به صرفه، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 

بخوانید:‌ معرفی بهترین رستوران‌های آسیایی تفلیس

 

 

رفت و آمد با تاکسی از تفلیس به جاذبه‌های گردشگری اطراف شهر

البته جاذبه‌های گردشگری در تفلیس و اطراف این شهر بسیار زیاد است. بعنوان نمونه می توانید با جاذبه‌های برتر متسختا، در سفر یک روزه از تفلیس آشنا شوید. به همین ترتیب، کرایه‌های تاکسی نیز بر اساس مبدا و مقصد متفاوت هستند. اما بعنوان نمونه به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  • کرایه سفر از تفلیس به متسختا، 15 تا 18 لاری و از متسختا به تفلیس 22 تا 27 لاری است.
  • کرایه سفر از تفلیس به تلاوی، 70 تا 80 لاری و از تلاوی به تفلیس 70 تا 120 لاری است.
  • کرایه سفر از تفلیس به سیقناقی، 75 تا 90 لاری و از سیقناقی به تفلیس 85 تا 120 لاری است.
  • کرایه سفر از تفلیس به کوتائیسی، 120 تا 135 لاری و از کوتائیسی به تفلیس 170 تا 190 لاری است.
  • کرایه سفر از تفلیس به برجومی، 90 تا 100 لاری و از برجومی به تفلیس 115 تا 150 لاری است.
  • کرایه سفر از تفلیس به کازبگی، 120 تا 145 لاری و از کازبگی به تفلیس 150 تا 200 لاری است.
  • کرایه سفر از تفلیس به باتومی، 190 تا 215 لاری و از باتومی به تفلیس 225 تا 285 لاری است.
  • کرایه سفر از تفلیس به مستیا، 260 تا 415 لاری و از مستیا به تفلیس 310 تا 525 لاری است.
  • کرایه سفر از تفلیس به آناکلیا، 170 تا 215 لاری و از آناکلیا به تفلیس 215 تا 270 لاری است.

 

 

خدمات تاکسی آنلاین

راحت‌ترین و سریع‌ترین راه جهت پیدا کردن تاکسی برای گشت و گذار در تفلیس، استفاده از خدمات تاکسی آنلاین است. امروزه چندین سرویس تاکسی آنلاین مشهور وجود دارد که برنامه‌هایی برای سیستم‌عامل‌های Android و iOS دارند. از مزایای این خدمات، این است که قیمت در همان ابتدای سفر به طور ثابت برایتان مشخص خواهد شد و این قیمت عموما مقرون به صرفه است. در ادامه به معرفی این سرویس‌ها می‌پردازیم:

 

 

  • TaxiOnn

می‌توانید برای سفارش تاکسی آنلاین، برنامه TaxiOnn را دانلود کرده و یا در وب سایت مربوطه، تاکسی سفارش است. شما در وب سایت می‌توانید اطلاعات مربوط به حداقل نرخ، قیمت به ازای هر کیلومتر و اطلاعات دقیق درباره سفر به فرودگاه یا بالعکس را پیدا کنید. می‌توانید تاکسی را در وب سایت یا با استفاده از برنامه‌های iOS که از اپ استور و گوگل پلی دانلود می‌کنید، سفارش دهید.

 

  • Maxim

این سرویس، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های تاکسی آنلاین در گرجستان است، زیرا یک روش مدرن، ایمن و مقرون به صرفه برای سفارش تاکسی ارائه می‌دهد. خدمات تاکسی آنلاین Maxim در سایر کشورهای مستقل منافع المشترک CIS در دسترس است، به همین دلیل سطح خدمات در حد بین‌المللی برآورده می‌شود. برنامه این سرویس در اپ استور، گوگل پلی و مایکروسافت وجود دارد. وب سایت و برنامه‌های این سرویس، به 6 زبان زنده دنیا در دسترس هستند.

 

بخوانید: نکاتی که می‌تواند سفر شما به تفلیس را لذت‌بخش‌تر کند

 

 

  • خدمات تاکسی آنلاین GG

این برنامه ساده، امکانات بسیاری از سرویس تاکسی آنلاین با کیفیت بالا و قیمت پایین را ارائه می‌دهد. در این برنامه، می‌توانید حرکت تاکسی را بر روی نقشه مشاهده کرده و نظارت کنید. برنامه به 4 زبان در دسترس است و می‌توانید آنرا از طریق گوگل پلی و یا اپ استور دانلود کنید.

 

  • Taxify

این برنامه نیز مانند سایر برنامه‌های خدمات تاکسی آنلاین، قیمت کرایه را برای شما مشخص می کند که این امر بگومگو بر سر کرایه را با راننده از بین می‌برد. در ضمن می‌توانید از کارت اعتباری خود برای پرداخت کرایه استفاده کنید.

 

بخوانید:‌ هتل‌های خانوادگی اطراف پل صلح در تفلیس

 

 

در نهایت توصیه می‌کنیم برای برخورداری از امنیت بیشتر و پرداخت هزینه مناسب‌تر، اگر قصد گرفتن تاکسی برای گشت و گذار در تفلیس را دارید، از شخصی گرجی در هتل یا اقامت‌گاه خود بخواهید برایتان تاکسی بگیرد. گرجی‌ها بسیار خوشحال می‌شوند که به گردشگران کمک کنند. این امر به خصوص برای مسافرت‌های کوتاه یک روزه به جاذبه‌های توریستی خارج از تفلیس نظیر متسختا و صومعه جواری بسیار نیاز خواهد شد. 

مطالب مرتبط