معرفی ویلای هنری گاریکولا در گرجستان

ما همیشه از زیبایی‌های طبیعی گرجستان، زیباترین شهرها، بهترین کارهایی که می‌توان در تور گرجستان انجام داد،‌ بهترین رستوران‌ها و بهترین مسیرهای پیاده‌روی در گرجستان، و خیلی چیزهای دیگر گفته‌ایم. بنابر مواردی که قبلا مرور کردیم می‌دانیم که گرجستان کشوری تاریخی همراه با زیبایی‌های فراوان است. اما تمام چیزهایی که شما در این کشور به دست می‌آورید در اینها خلاصه نمی‌شود. جاهایی هم مانند دهکده هنر گاریکولا وجود دارد که کم‌تر کسی آن را می‌شناسد و تجربه بازدید از آن را به کلی از دست می‌دهد. ما در اینجا تصمیم گرفتیم برای دور شدن از قلعه‌ها و کوه‌ها این بار سراغ چیز متفاوت‌تری برویم.

 

 

وقتی برای بار اول وارد Art Villa Garikula می‌شوید به حسی روحانی جذب خواهید شد که این اصلا عجیب و غیرمنتظره نیست. زیرا جو منحصر به فرد و خاص آن پر از حس رمز و راز و عرفانی است و وقتی که خوب به اطراف نگاه می‌کنید، این حس را خواهید داشت که در داستان‌های افسانه‌ای پریان قرار دارید. در واقع به نظر می‌رسد این خانه به سبک ادگار آلن پو ساخته شده اما در ورژنی ترسناک‌تر، در عین حال جالب و مرموز. در واقع اینجاست که ماجراجویی شگفت‌انگیز شما شروع می‌شود. داستانی که برای سال‌های متمادی برای دوستان و عزیزان‌تان بارها و بارها تعریف خواهید کرد. بنابراین توصیه می‌کنیم رفتن به این ویلا را جدی بگیرید.

 

بخوانید: معرفی موزه هنرهای زیبای تفلیس؛ گرجستان

 

 

در 80 کیلومتری تفلیس و در نزدیکی شهر باستانی کاسپی، روستای آخالکالاکی وجود دارد که از اوایل دهه 1900 به بعد به خاطر نقاشی‌های بی‌نظیر، مناظر زیبا و تغییرات روشنایی طبیعی الهام‌بخش نقاشان، فیلمسازان و مردم عادی بوده است. Art Villa Garikula سابقا عمارت تابستانی بلگارسکی بوده که بعد تبدیل به مرکز هنرهای معاصر شده است. این مجموعه در واقع یک سکوی بین‌المللی هنری و اولین جامعه هنری گرجستان است که به وجود آمده است. این ملک همچنین به عنوان یک مرکز نمایشگاهی و مرکز آموزشی نیز فعالیت می‌کند. خلاصه این که اگر عاشق هنر و ماجراجویی هستید این مجموعه انتظارتان را می‌کشد.

 

 

چگونه از تفلیس به گاریکولا برویم؟

اگر به ایستگاه اتوبوس دیدوبه در تفلیس بروید اتوبوس شاتل معروف به مارشوتکا را پیدا خواهید کرد که ساعتی یک بار به آخالکالاکی می‌رود. قیمت بلیط این مسیر هم تنها 1 دلار برای هر نفر است.

بیشتر بخش‌های این مجموعه 3400 متر مربعی با درختان میوه، تاکستان‌ها و درختان آلو محاصره شده و این‌طور به نظر می‌رسد که در دنیایی مخفی قرار گرفته‌اید. دنیایی افسانه‌ای که افراد عادی آن طرف حصارها توان دیدنش را ندارند، همین قدر خیالی، همین قدر محال. با این که به نظر می‌رسد سبک اینجا اروپایی باشد اما همچنان می‌توان حس و حال سبک سنتی آن را به خوبی تشخیص داد.

 

بخوانید: در سفر به باتومی از دیدن موزه‌های آن غافل نشوید

 

 

اما هدف این مجموعه چیست؟ آنها در واقع می‌خواهند محیطی در دسترس هنرمندان قرار دهند تا بتوانند در پروژه‌های هنری با هم همکاری داشته باشند، با هم آشنا شوند و مدتی را در کنار یکدیگر زندگی کنند. در واقع چنین ایده‌ای برای رشد و پیشرفت دنیای جدید هنر شکل گرفته و به مرحله اجرایی شدن رسیده است. ویلای هنر گاریکولا در گرجستان میزبان هنرمندانی از سراسر دنیاست که برای ایده‌های خلاقانه هنری در کنار هم جمع شده‌اند و به هم کمک کرده و در پروژه‌های یکدیگر همکاری می‌کنند. این مرکز در اصل یک تقاطع فرهنگی برای افرادی با علاقه‌های خلاقانه و پیشینه‌های مختلف در هنر است که اجازه می‌دهد به طور متمرکزی ذهنیت‌شان را تحقق ببخشند.

 

 

در واقع این جامعه کوچک باعث به وجود آمدن فرصت‌های بین‌المللی می‌شود پیوندهای فردی را در پروژه‌های مشترک تقویت می‌بخشد. بزرگ‌ترین پروژه این مجموعه نیز جشنواره بین‌المللی هنرهای معاصر Brothers Zdanevich است که در سال 2009 آغاز به کار کرده و همه ساله در صحن کاخ بولگارسکی برگزار می‌شود. این جشنواره در حقیقت نقطه عطف عمارت و نتیجه تلاش‌های سال‌های اخیر آن است.

 

بخوانید: بهترین موزه‌های تفلیس که باید از آن‌ها بازدید کنید

 

 

هنرمندان در گاریکولا رویای مشترک ایجاد پناهگاهی برای پایداری و توسعه یافتن هنر معاصر در آخالکالاکی دنبال می‌کنند. در واقع این روستای هنری جذاب مردم را برای تفاهمی جهانی در هنر گرد هم جمع می‌کند. بنابراین هر کسی که روحیه هنری و زمانی برای اقامت در مجموعه را دارد می‌تواند در آن شرکت کرده و مدتی را در آن سر کند. البته مهم نیست چقدر هنرمند هستید و یا اصلا چیزی از هنر می‌دانید یا نه، حتی اگر علاقه‌مند باشید هم می‌توانید باز به این مجموعه بروید و در رویدادهای هنری آن شرکت کنید، روزتان را به خوردن میوه‌های تازه و نوشیدنی اختصاص دهید و در مجموعه گشت و گذار و تفریح کنید.

  • آدرس: Garikula village, Georgia
  • تلفن: +995 597 74 40 40

 

مطالب مرتبط