ارزانترین خدمات دنیا در گرجستان

همه ما بارها راجب زیبایی‌های گرجستان، کوه‌ها و دشت‌ها چیزهایی شنیده‌ایم و به خوبی می‌دانیم تور گرجستان مقصد مسافران سراسر دنیاست. به جز طبیعت احتمالا در مورد مهمان‌نوازی منحصر به فرد آنان هم شنیده‌اید. حالا باید اشاره کنیم گرجستان در رده کشورهای ارزان دنیا قرار دارد که خیلی خدمات در آن ارزان‌تر از جاهای دیگر دنیاست. در واقع شما می‌توانید برخی از خدمات لوکس و گران دنیا را با کیفیتی قابل قبول در این کشور با نصف قیمت به دست بیاوردید. در اینجا به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

سوغاتی‌های دست‌ساز بخرید

چه در پایتخت باشید و چه در خارج از آن، می‌توانید سوغاتی‌های منحصر به فرد گرجستان را در همه جا پیدا کنید. بنابراین وقتی می‌گوییم همه جا یعنی در سراسر کشور امکان خرید سوغاتی برای دوستان و خانواده‌تان را خواهید داشت. برای شروع از 1 دلار می‌توانید تزئینی‌های آهن‌ربایی گرجستانی برای یخچال بخرید و برای گذاشتن یادداشت از آن‌ها استفاده کنید. به علاوه توصیه می‌کنیم حتما از سفره‌های سنتی گرجستانی که سوغاتی منحصر به فرد و متفاوت هستند بخرید و با خودتان به منزل ببرید. برای انتخاب بهترین سوغاتی‌ها و دست‌سازه‌های گرجی سری به گالری 27 بزنید. مسافرانی که کارت تجاری بین‌المللی دارند هم می‌توانند حتی بعد از ترک این کشور از سایت vili.ge به صورت آنلاین خرید کنند و درب منزل تحویل بگیرند.

 

بخوانید: چگونه سفری ارزان به گرجستان داشته باشیم

 

 

به دندان پزشکی بروید

لبخند زیبا و دهانی سالم چیزی‌ست که در تمام طول عمرمان به آن توجه می‌کنیم، چه در مورد خودمان چه در مورد دیگران. در واقع قیمت دندان پزشکی در گرجستان خیلی پایین اما کیفیت خدمات آن بالاست. به همین دلیل است که بسیاری از گردشگران در سفر به گرجستان برنامه مراقبت از دندان برای خود می‌چینند. مثلا سیم‌کشی دندان‌ها بین 10 تا 20 دلار هزینه دارد، سفید کردن دندان‌ها بین 30 تا 100 دلار، و پر کردن آن‌ها 370 دلار هزینه در بر دارند. البته مانند هر جای دیگر دنیا کلینیک‌های دندان پزشکی گران هم وجود دارند، اما اگر میخواهید سفر ارزان به گرجستان داشته باشید نزد پزشکانی که هزینه مناسبی می‌گیرند بروید.

 

 

جراحی زیبایی

دنیای امروز، دوره جراحی‌های زیبایی مختلف است. حتی افراد زیبا هم به دنبال رفع نواقص طبیعی و کوچک خود هستند. گرجستان همانند کشورمان ایران به یکی از مقاصد انجام جراحی‌های مختلف زیبایی در دنیا تبدیل شده است. زیرا نه تنها قیمت‌ها در این کشور از سایر جاها ارزان‌تر است بلکه کیفیت خدمات بالاست. روش‌های رایج انجام جراحی زیبایی بینی بین 510 تا 2 هزار دلار، عمل زیبایی‌های پروتز نیز حدود 2 هزار دلار هزینه در بر خواهند داشت. البته با وجود سقوط ارزش ریال در برابر دلار، ایران در بسیاری موارد ارزان‌تر است اما به هر حال جایگاه گرجستان را در برابر کشورهای دیگر دنیا تغییر نمی‌دهد. به علاوه بسته به نوع جراحی و کلینیک‌ها، این قیمت‌های حدودی تغییر می‌کنند.

 

بخوانید: در تفلیس از کجا خرید ارزان کنیم؟

 

 

سالن‌های زیبایی

سالن‌های زیبایی را در همه جا می‌توانید پیدا کنید. برخی از آن‌ها خوب و برخی دیگر بهتر هستند اما حقیقت اینست که برخی از آن‌ها با وجود ظاهری ساده‌تر خدمات فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند. آیا نیاز به کوتاهی مو دارید؟ قیمت متوسط آن 10 دلار است اما جاهای ارزان‌تر هم وجود دارد. به علاوه کوتاهی موی آقایان ارزان‌تر هم هست. شما می‌توانید از زیبایی‌ها و مراقبت‌های پوستی استفاده کنید و حتی اقدام به لیزر جاهای مورد نظر بدن‌تان کنید.

 

 

تتو بزنید

این سرویس مد روز که کشورهای شرق آسیا جاهایی مثل تایلند در آن شهره عام و خاص هستند در گرجستان هم ارائه داده می‌شود. هزینه جوهر باکیفیت در اینجا همانقدر هزینه دارد که برای یک وعده ناهار هزینه می‌کنید. هزینه تتو با توجه به پیچیدگی و ابعاد تصویر مورد نظر متغیر است اما باز هم به نسبت آسیای شرقی و یا اروپا هزینه‌ها پایین‌تر هستند. وقتی می‌گوییم قیمت‌ها پایین‌تر است فکر نکنید که هنرمندان تتوکار در حرفه خود وارد نیستند. به استودیوی Tbilisi Ink Tattoo در خیابان 41 Merab Kostava بروید و طرحی که همیشه دوست داشتید را به خود هدیه دهید.

 

بخوانید: ارزان‌ترین تفریحات باتومی که حالتان را خوب می‌کند


 

 

IVF TOURS GEORGIA

IVF TOURS GEORGIA یک سازمان گردشگری پزشکی است که در طول سفر زوج‌های نابارور را مورد درمان IVF قرار می‌دهد. در واقع زوج‌ها با ملحق شدن به این تورهای درمانی ضمن گذراندن تعطیلاتی فوق‌العاده می‌توانند مورد درمان‌ها باروری قرار گیرند. این مجموعه دارای پایگاه اطلاعات دقیقی است و اجازه می‌دهد تا زوج‌ها بتوانند رحم جانشین مناسبی برای باروری پیدا کنند. برای راحت‌تر کردن ارتباطات این سازمان دارای مترجمانی خبره به زبان‌های مختلف هستند. به این ترتیب، آنها آسایش بیشتری را برای بیماران بین‌المللی ایجاد می‌کنند. همانطور که دقت و ظرافت این موضوعات آنقدر بالاست و بحث قیمت همیشه اساسی‌ست این سازمان در پرداخت‌ها بسیار منعطف بوده و همواره بسته‌های پیشنهادی مناسبی را به زوج‌های خواهان فرزند ارائه می‌دهد. شاید باورتان نشود اما یک تور کامل IVF Tours Georgia تنها حدود 30 تا 35 درصد قیمت دیگر کشورهای هزینه دارد. این موضوع باعث شده تا گرجستان در ردیف بهترین کشورهای دنیا برای درمان ناباروری قرار بگیرد.

 

مطالب مرتبط