معرفی بهترین خیابان‌های تفلیس برای پیاده‌روی

اگر قبلا به تفلیس سفر کرده باشید، می‌دانید که قدم زدن در خیابان‌های این شهر و عکاسی از نقاط مختلف آن چقدر می‌تواند لذت بخش باشد. این که در کوچه‌ها و خیابان‌های محله‌های مختلف این شهر بروید از زندگی مردم عادی دیدن کنید و از مناظر و ساختمان‌های زیبا عکاسی کنید و روزی به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. احتمالا برای این منظور اولین چیزی که مد نظرتان باشد، محله‌ی قدیم تفلیس است، اما ما امروز چند جای دیگر را نیز به شما معرفی می‌کنیم که بهتر است برای قدم زدن و گرفتن چند عکس زیبا، با تور گرجستان به آن‌ها نیز مراجعه نمایید.

 

خیابان بتلمی

این خیابان که به موازات رود کورا و پل صلح تفلیس واقع و در نزدیکی محله‌ی قدیمی تفلیس واقع شده است را می‌توان مرکز بخش تاریخی این شهر محسوب کرد. خیابان اصلی آن تماما سنگ فرش بوده و ابنیه قدیمی که دور تا دورش هستند، زیبایی خاصی به این خیابان داده‌اند. تندیس مادر گرجستان، درست در بالای این خیابان واقع شده تا زیبایی‌های آن را کامل کند.

 

 

آبانوتوبانی

اگر در خیابان بتلمی پیش بروید، به آبانوتوبانی خواهید رسید که یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تفلیس به شمار می‌رود. این محله از آن جاهایی است که می‌توانید چندین عکس خوب از نقاط مختلفش گرفته و روح واقعی تفلیس را در قاب عکستان ثبت کنید. در این محل خانه‌های قدیمی زیادی هستند که به آن‌ها بر خواهید خورد، خانه‌هایی با بالکن‌های زیبایی که دیگر به این شکل در شهر ساخته نمی‌شوند.

 

بخوانید: بهترین کارهایی که باید در تفلیس انجام دهید

 

 

میدان شوتا روستاولی

این میدا مرکز بخش غربی شهر به حساب آمده و یکی از نقاط پرطرفدار شهر نزد گردشگران است. معماری این منطقه بیشتر به استایل اروپایی می‌خورد و شما در آن اطراف می‌توانید مراکز مهمی همچون گالری ملی، سالن اوپرای تفلیس و ساختمان پارلمان سابق را مشاهده کنید. اما قبل از همه چیز، ابتدا در میان خیابان‌ها قدم بزنید و سپس از موزه‌ی هتل اوربلیانی دیدن کنید، بوتیک هتلی مربوط به قرن 19 که حالا به موزه‌ای دنج و زیبا بدل شده که عموما از نظر گردشگران پنهان می‌ماند.

 

 

ورا

کمی دورتر از محله‌ی قدیم در شمال این بخش و بعد از ایستگاه متروی روستاولی، یک محله‌ی قدیمی و مملو از درخت وجود دارد با نام ورا که یکی از خاص‌ترین محله‌های شهر است. جایی که می‌توانید باغ‌های کوچک زیبایی پیدا کنید که هزینه‌های زیادی برایشان انجام شده و معماری‌های جذابی را در ساختمان‌ها ببینید. همچنین پارک متاتسمیندا نیز در همین محله واقع شده است و در ادامه می‌توانید سری به این پارک زیبا در تفلیس نیز بزنید.

 

بخوانید: بهترین کافه‌های تفلیس برای انجام کارهای روزانه

 

 

سابورتالو

این منطقه مسکونی، هنوز ساختمان‌های زیادی از دوران شوروی سابق را در خود دارد. جایی که اگر علاقه به موسیقی داشته باشید، شب‌ها می‌توانید جاهای زیادی برای شنیدن موسیقی زنده پیدا کنید. اگر هم می‌خواهید عکس‌های جالبی بگیرید، حتما سری به ایستگاه راه‌آهن قدیمی بزنید که در کنار ایستگاه متروی Gotsiridze واقع شده است.

 

 

تسرتلی

نام این محله از روی یکی از شاعران بسیار محبوب گرجی گرفته شده است. یکی دیگر از محله‌های مسکونی بسیار زیبا که به واسطه وجود بازار، گردشگران زیادی را نیز در طول روز به خود می‌بیند. بازاری که بزرگ‌ترین بازار روباز در تفلیس به حساب می‌آید و اگر چه بیشتر به فروش خوراکی می‌پردازد، اما حال و هوایی که دارد باعث می‌شود گردشگران برای دیدنش هم که شده به بازار بیایند. غیر از آن اما خود محله نیز جاذبه‌های بصری زیادی دارد و صد در صد می‌توانید چند لوکیشن عالی برای گرفتن عکس پیدا کنید.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های تفلیس برای سفارش خاچاپوری

 

 

میدان آگماشنبلی

یکی دیگر از میدان‌های مهم تفلیس که خیابان تسرتلی را به منطقه مارجانشویلی و کنار رودخانه متصل می‌کند. اطراف این میدان مراکز زیادی هستند که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و همچنین ساختمان‌های زیبایی هم هستند که امکان عکاسی از آن‌ها را خواهید داشت. در هر حال حتما از بستنی فروشی‌های این منطقه یک بستنی خوشمزه بخرید که از جمله کارهای لذت‌بخشی است که در آگماشنبلی می‌توانید انجام دهید.

 

 

مارجانشویلی

این محله در قدیم به جایی برای اقامت آلمانی‌ها معروف بوده و از نظر زیبایی یکی از بهترین محله‌های تفلیس است. فروشگاه‌های و کافه‌های زیادی در این محله هستند و کوچه‌ها و خیابان‌های دنجی هم وجود دارند که برای پیاده روی عالی به نظر می‌رسند.

 

بخوانید: بهترین کافه‌های تفلیس برای عاشقان کتاب

 

مطالب مرتبط