بهترین نقاط آسیا برای تجربه پاراگلایدینگ

پاراگلایدر یکی از جذاب‌ترین ماجراجویی‌های هیجان‌انگیزی است که در سال‌های اخیر از طرف گردشگران مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. آسیا نیز با توجه به تنوع و داشتن طبیعتی مستعد، خیلی سریع به مقصدی برای علاقه‌مندان به پاراگلایدر تبدیل شد. ما در این مقاله بهترین جاهایی که می‌توانید این تجربه هیجان انگیز را کسب کنید اشاره می‌کنیم تا در سفر بعدی‌تان بتوانید تجربه‌ای متفاوت را در خاطرات زندگی‌تان به ثبت برسانید.

 

سریلانکا، الا ادونتور پارک (Ella Adventure Park)

پاراگلایدر از تفریحات جدید سریلانکا است که تنها ده سالی می‌شود که به صحنه گردشگری و ماجراجویی آن اضافه شده است. شما می‌توانید در فاصله حدودا 231 کیلومتری پایتخت کلمبو، در قلب منطقه کوهستانی نووارا الیا (Nuwara Eliya) این مجموعه را پیدا کنید که هتل مشهور آن در لبه Makaldeniya قرار گرفته است. منظره پانوراما و محیط فوق‌العاده دیدنی و طبیعی این پارک ماجراجویی فرصت خوبی برای تجربه پاراگلایدر در سریلانکا و در آسیای جنوب شرقی فراهم می‌آورد.

 

بخوانید: معرفی ۸ فرودگاه پرتردد در جهان

 

 

تایلند، چیانگ مای

یکی از سریع‌ترین مکان‌هایی که برای تفریح و گردش در جهان به تحول و رشد رسید، چیانگ مای در تایلند است که امکانات و شرایط خوبی برای پلاراگلایدر ارائه می‌دهد و مسافران تور تایلند میتوانند از آن بهره ببرند. بهتر است به برخی نقاط روستایی مرتفع بروید که برای پریدن شرایط خوبی دارند. از طرف دیگر، پارک ملی Doi Inthanon، در حدود یک ساعتی از جاده چیانگ مای که مرتفع‌ترین قله کشور در آن واقع شده مقصدی عالی برای پاراگلایدر محسوب می‌شود و همچنین از زیباترین پارک‌های ملی تایلند نیز است. ما مراقب باشید در دوره موسمی ممکن است تجربه پاراگلایدر سواری شما با چالش روبرو شود.

 

 

تایلند، کرابی

کرابی نسبت به چیانگ مای تجربه کاملا متفاوتی از پاراگلایدر ارائه می‌دهد. در حین پاراگلایدر سواری می‌توانید از تماشای کیلومترها ماسه سفید درخشان و آب‌های زلال آبی و طبیعت زیبای کرابی لذت ببرید. با داشتن نقاط پرش صخره‌ای در حاشیه ساحل و برخی جاهای جنگلی کرابی را می‌توان یکی از بهترین نقاط دنیا برای پاراگلایدر دانست.

 

بخوانید: زیباترین جشنواره‌های فانوس در دنیا

 

 

مالزی، کوتا کینابالو

این شهر مدرن و کوچک که در قسمت بورنئوی مالزی و در ساحل شرقی واقع شده است پایگاهی عالی برای مسافران تور مالزی که به دنبال اکتشافات عجیب و غریب‌تر هستند. همچنین در اینجا فرصت‌های عالی برای پاراگلایدر وجود دارد که منظره آن ترکیبی متنوع از سواحل، جنگل‌های بارانی و کوه مرتفع کینابالو را ارائه می‌دهد. شما در این ماجراجویی شانس دیدن دنیایی زیبا و باورنکردنی را از زاویه‌ای متفاوت دارید.

 

 

فیلیپین، بوراکای

این جزیره خیره کننده فیلیپینی با تنها 7 کیلومتر طول و 1 کیلومتر عرض، میعادگاه عاشقان تعطیلات گرمسیری و فعالیت‌های آبی ماجراجویانه است. در تمام طول سال ولو دوره موسمی این جزیره توریستی با جمعیت گردشگران سراسر دنیا پر می‌شود. با این که تجربه پاراگلایدر در بوراکای کمی محدود است اما هنوز در اطراف آن می‌توان چند نقطه عالی برای ماجراجویی پیدا کرد. یک سفر کوتاه دریایی به آکان و ناباس می‌تواند کاملا اوضاع را به نفع شما تغییر دهد. با وجود صخره‌های ساحلی مناسب و مناظر رویایی شما در این دو نقطه می‌توانید گردش هوایی به یادماندنی‌‌ای را تجربه کنید. با افزایش محبوبیت پاراگلایدر در سراسر فیلیپین انتظار می‌رود خیلی زود نقاط بیشتری برای این تفریح هیجان‌انگیز در دسترس قرار بگیرد.

 

بخوانید: تجربه خوردن بهترین پاستاها در آسیا

 

 

هند، له (Leh)

 در قسمت هیمالیایی هند، له این‌چنین فرصتی را برای تجربه پاراگلایدر در سطح جهانی ارائه می‌دهد. ماه‌های تابستان بهترین زمان برای پرواز در منطقه لاداخ است اما بیشتر موسسات پاراگلایدر اصرار دارند که با فشار خون طبیعی این ماجراجویی را امتحان کنید. گرچه که این فقط یه توصیه است اما اجازه ندهید شما را محدود کند. با بالاتر رفتن ارتفاع شما منظره فوق‌العاده‌ای از زمین زیر پایتان را برای تماشا در دسترس خواهید داشت. تنها موردی که درباره له وجود دارد دسترسی دشوار به آن است. شما از طریق جاده‌های مرتفع و احتمالا وسایل نقلیه موتوری می‌توانید خودتان را به آن ارتفاعات جادویی برسانید.

 

 

اندونزی، بالی

همه ساله از ماه می تا اکتبر با وزش بادهای اقیانوس هند، بالی تبدیل به جایی برای پرواز با پاراگلایدر می‌شود. ساحل جنوبی و شبه جزیره بوکیت (در نزدیکی کوتا) در مجموع حدود دوازده کیلومتر منطقه مناسب پاراگلایدر برای سطوح مختلف را در دسترس قرار می‌دهد. اگر تجربه‌ای ندارید نگران نباشید می‌توانید با ثبت نام در موسسات این جزیره کنترل و پرواز را یاد بگیرید. Timbis یکی از بهترین نقاط محبوب برای پاراگلایدر است که مردم بومی و گردشگران تور بالی به یک اندازه پرواز در آسمان فوق‌العاده‌اش را دوست دارند.

 

 

ویتنام، دالات

کشور طویل و کم عرض ویتنام دارای چندین نقطه زیبای پرواز با پاراگلایدر است. پاراگلایدر برای ویتنام مانند خیلی از کشورهای آسیایی جدید است اما در همین مدت کم هم توانسته محبوبیت زیادی به دست بیاورد. در نزدیکی هوشی مین، شهر کوچک دالات حالا به پایتخت پاراگلایدر تبدیل شده است. با وجود این که ویتنام فرصت‌های ماجراجویانه زیادی دارد اما در حال تبدیل شدن به یکی از مقاصد کوهنوردی و پاراگلایدر است.

 

بخوانید: معرفی لوکس‌ترین کروزهای جدید آسیا

 

مطالب مرتبط