۸ فستیوال فیلم برتر دنیا که تماشای آن‌ها برای عموم آزاد است

وقتی فستیوال فیلمی در ونیز، کن یا هنگ کنگ برگزار می‌شود، تعداد زیادی از طرفداران فیلم برای شرکت در چنین همایش‌هایی شروع به اجاره‌ی هتل‌های آن شهر کرده تا فرصت حضور در آن را داشته باشند. به غیر از همایش‌هایی که در کانادا یا آمریکا برگزار می‌شود، فستیوال‌های فیلم در دبی، چین یا اروپا فرصت خوبی خواهد بود تا شما نیز بتوانید تجربه‌ای از شرکت در فستیوال‌های مهم فیلم دنیا را کسب کنید.

 


۱- فستیوال فیلم بین‌المللی ونیز، ایتالیا

 

 

فستیوال فیلم بین‌المللی ونیز، ایتالیا

 


فستیوال فیلم ونیز از سال 1932 شروع به فعالیت کرده و از همین نظر قدیمی‌ترین فستیوال فیلم دنیا محسوب می‌شود. چندین سینمای بسیار معروف در این شهر میزبانی فستیوال را بر عهده دارند که فیلم دیدن در آن‌ها برای دنبال کنندگان سینمای کلاسیک به نوعی آرزو محسوب می‌شود. همچنین در سفر به ونیز امکان بازدید از شهری زیبا را خواهید داشت که به تنهایی می‌تواند دلیلی مهم برای سفر به ایتالیا به حساب بیاید.

 


۲- فستیول فیلم کن، فرانسه

 

 

فستیول فیلم کن، فرانسه

 

 


سال 2019، 71امین دوره‌ی فستیوال فیلم بسیار معروف کن برگزار شد. جایی که نه تنها به عنوان یک فستیوال فیلم، بلکه یک شوی لباس و جایگاهی برای معرفی چهره‌های جدید دنیای هنر نیز محسوب می‌شود. این روزهای شهر با پخش فیلم‌هایی از سراسر دنیا، کشتی‌های خصوصی و لوکسی که در دریا رفت و آمد می‌کنند و چهره‌های معروفی که در رستوران‌های گران قیمت به صرف غذا مشغولند، حال و هوایی متفاوت پیدا می‌کند.

 

 

بهترین هتل‌های دنیا برای کودکان؛ تجربه زندگی در سرزمین بازی‌ها

 


۳-  فستیوال فیلم TriBeCa، نیویورک، آمریکا

 

 

فستیوال فیلم TriBeCa، نیویورک، آمریکا

 

 


این جشنواره از این حیث اهمیت دارد که فیلم‌های مستقل در نیویورک کارهای خود را به نمایش در می‌آورند. یکی از موسسان این جشنواره رابرت دنیرو بوده و به همین خاطر جشنواره به سرعت رونق گرفت و حالا تعداد زیادی افراد مختلف از آمریکا و کشورهای دیگر برای تماشای این فیلم‌ها به نیویورک سفر می‌کنند.

 

 

۴- جشنواره فیلم تائورمینا، ایتالیا

 

 

ایتالیا

 

 


یکی دیگر از جشنواره‌های بسیار قدیمی ایتالیا که در شهری تاریخی برگزار می‌شود. جایی که سالن‌های تئاتر یونان باستان خود نمایی کرده و نمای دریا و کوه آتنا آن را به اوج می‌برد. از نظر فیلم هر ساله چندین افتتاحیه بین‌المللی و فیلم‌های ایتالیایی در این جشنواره انجام شده و بزرگان سینمای فاخر دنیا نیز در آن شرکت می‌کنند و در پایان نمایش فیلم‌ها نیز سخنرانی‌های عمومی برگزار می‌شود. همچنین مسافران به این منطقه می‌توانند در کنار جشنواره از شهری باستانی و بسیار زیبا دیدن نمایند.

 

 

بهترین رستوران‌های غذای گیاهی در جنوب شرقی آسیا

 


۵- فستیوال بین‌المللی فیلم دبی

 

 

dubai

 


این فستیوال که از جدیدترین‌ها در دنیاست و به واسطه هزینه‌ی بالای اماراتی‌ها در خلیج فارس به اوج رسیده است، برای شرکت عمومی و بهانه برای همراه شدن با تور دبی بهترین گزینه محسوب می‌شود. جدا از اینکه فیلم‌های مستقل بسیاری در این برنامه شرکت کرده و هنرمندان زیادی نیز در آن حضور به هم می‌رسانند، پخش‌های عمومی رایگان در سالن‌های روباز و همچنین کارگاه‌های مختلف باعث شده تا استقبال عمومی از این جشنواره بسیار بالا برود.

 


۶. جشنواره فیلم بین‌المللی برلین، آلمان

 

 

۶. جشنواره فیلم بین‌المللی برلین، آلمان

 


مهم‌ترین فستیوال فیلم آلمان، در کنار فستیوال‌های کن و ونیز، مهم‌ترین پیشتازان نمایش فیلم‌های غربی غیر آمریکایی هستند تا بتوانند به مردم جهان نشان دهند که هنر تنها در سینمای هالیوود خلاصه نمی‌شود.
به همین دلیل است که استقبال از چنین جشنواره‌هایی مخصوصا فستیوال بین‌المللی برلین گسترده بوده و مردم زیادی برای تماشای فیلم‌ها به این شهر می‌ایند. سینماهای مدرن و بسیار عالی در کنار شهری جذاب که دیدنی‌های بسیاری دارد، موجب می‌شود تا سفری عالی به این نقطه از جهان را در زمان فستیوال فیلم داشته باشید.

 


۷. HKIFF، هنگ کنگ، چین

 

 

هنگ کنگ، چین

 


شرق آسیا نیز جشنواره‌های هنری و فیلم بسیاری دارد، اما مهم‌ترین آن‌ها جشنواره فیلم HKIFF است که به دست یک مجموعه آزاد بنا و برگزار شده و هر ساله بیش از 50 کشور مختلف در آن شرکت می‌کنند. بخش مهمی از رسالت این جشنواره به موضوع نمایش آثار آسیایی اختصاص داشته، با این حال نمایش فیلم‌های بین‌المللی و غربی در آن جایگاه خاص خود را دارد. هنگ کنگ شهری جذاب و زیباست اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر از طرفداران فیلم‌های آسیایی هستید، حتما زمان سفر خود برای رفتن به این شهر را در خلال این جشنواره برنامه ریزی کنید.

 


۸. TIFF، تورنتو، کانادا

 

 

TIFF، تورنتو، کانادا

 


و در آخر به فستیوال بزرگ تورنتو نیز اشاره کنیم که از سال 1976 برگزار می‌شود و جوی همچون جشنواره ونیز دارد، با این حال نمایش بیش از 300 فیلم در طول 10 روز در سینماهای مختلف، فرصتی عالی برای دوست داران سینماست که بتوانند حداقل چند مورد از فیلم‌های جشنواره را در سینما ببینند.

مطالب مرتبط