بهترین مقاصد آسیایی برای سفر در تیرماه 2019

تیرماه در آسیا یکی از شرجی‌ترین زمان‌های سال مخصوصا در بخش‌های جنوب شرقی بوده و معمولا این میزان بالای رطوبت مردم گردشگری که به چنین آب و هوایی عادت ندارند کلافه می‌کند. اما این موضوع تاکنون نتوانسته از خیل گردشگران کنجکاو به آسیا کم کند. اما اگر از هوای شرجی خوشتان نمی‌آید دلسرد نشوید هنوز نقاط شگفت‌انگیزی برای کاوش در آسیا برای این ماه از سال وجود دارد. ما بهترین انتخاب‌ها را در ادامه پیش روی شما قرار می‌دهیم.

 

 

اندونزی، بالی

 

 

اندونزی، بالی

 

 

تیر ماه در اندونزی در واقع زمستان زمان خوبی برای رزرو تور بالی است. البته می‌دانید که تغییر دما در این نواحی کلا شبیه چیزی که ما از تغییر فصول می‌شناسیم نیست و اختلاف دمای تابستان و زمستان اندک است. اما تیرماه خشک‌ترین ماه سال با کم‌ترین میزبان رطوبت هوا است. دمای هوا نیز بین 24 تا 28 درجه سانتیگراد است.
در واقع بالی یکی از بهترین مکان‌های آسیا در منطقه جنوب شرقی برای سفرهای تابستانی در تیرماه است. برای صرفه جویی در هزینه‌ها بهتر است از اقامت در مناطق خیلی پیشرفته همچون سیمینیاک و کوتا خودداری کنید. هتل سه ستاره در تیر برای دونفر 28 دلار و هتل چهار ستاره 84 دلار است. البته که اگر اهی سفر لوکس هستید هم چند مقصد ایده‌آل برای سفرهای لاکچری در آسیا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

 

 

مالزی، کوالالامپور

 

 

 مالزی، کوالالامپور

 

 

کوالالامپور همچون بانکوک در تمام طول سال آب و هوایی گرم دارد. تیر خشک‌ترین ماه سال است که در آن بارندگی تقریبا به صفر می‌رسد. البته اگر یک زمانی هم باران ببارد شدید و کوتاه بوده و به سرعت تمام می‌شود، زمین نیز به خاطر گرما خشک شده و انگار اصلا بارانی نباریده است.
کوالالامپور به حق یکی از بهترین شهرهای آسیایی‌ست که در آن همه چیز از سنتی تا مدرن در قیمت‌های مختلف پیدا می‌شود. به علاوه کوالالامپور شهر گرانی نیست و شما می‌توانید حتی در هتل‌های پنج ستاره هم اقامت کنید. دمای هوا نیز در طول شبانه‌روز بین 32 تا 23 درجه سانتیگراد است. هتل چهارستاره برای دونفر 55 دلار و سه ستاره نیز 44 دلار است.نرخ‌های مختلف را می‌توانید در تور مالزی بررسی کنید. 

 

 

تایلند، بانکوک

 

 

تایلند، بانکوک

 

 

تیر در بانکوک مانند تمام شهرهای دیگر آسیا داغ است اما نه آن‌طوری که در فروردین و اردیبهشت سوزان است. بعضی عصرها هوا خنک می‌شود که بسیار دلپذیر و آرامشبخش است و گاهی وقت‌ها نیز تنها به مدت حدوده 30 دقیقه هوا رعد و برق می‌شود.
بانکوک در تمام طول سال مقصدی شگفت‌انگیز است و تیر نیز یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید و کاوش در فرهنگ، غذاها و مراکز خریدش است. هتل‌ها نسبت به رنج جهانی ارزان و هاستل‌ها بی‌نهایت خوش‌قیمت هستند و دمای هوا در این شهر بین 33 تا 25 درجه است.

 

 

سنگاپور

 

 

سنگاپور

 

 

سنگاپور که در فاصله کمی از کوالالامپور و در پایین آن قرار گرفته اساسا آب و هوایی شبیه به آن را دارد. یعنی ممکن است که باران کمی ببارد اما به سرعت تمام می‌شود. با توجه به پیشرفت صنعت و تکنولوژی در این شعر این روزها قیمت‌ها نسبت به سابق افزایش زیادی پیدا کرده اما در مجموع هنوز می‌‌توان آن را مقصدی ارزان دانست.
به علاوه هزینه اصلی در اینجا مربوط به هتل است که می‌توانید در هتل‌های سه و چهار ستاره و یا در هاستل‌ها بمانید. دمای هوا در طول شبانه‌روز در این شهر بین 31 تا 26 درجه است.

 

 

تایلند، چیانگ‌ مای

 

 

تایلند، چیانگ‌ مای

 

 

چیانگ ‌مای سال‌هاست که به عنوان مقصدی برای فرار از گرمای هوا در تایلند شناخته می‌شود. در تیر ماه نیز هوا در این منطقه همانست که می‌خواهید، هوا ابری و طوفانی می‌شود اما خیلی موقتی و کتاه است.
این تغییرات دمایی اقامت در آن را بسیار دل‌انگیز و لذتبخش می‌کند. مسافران و گردشگران تیرهوش چیانگ مای را به خاطر نرخ پایین قیمت ها و کیفیت بالایی که در ازای مبالغ کم به دست می‌آیند، تحسین می‌کنند.
در تور تایلند غذا و نوشیدنی بسیار ارزان بوده و طیف وسیعی از اقامتگاه‌ها برای تمامی بودجه‌ها در دسترس قرار دارد. به عبارتی شما می‌توانید خیلی راحت برای هتلی ستاره در ازای دونفر شبی 41 دلار و در هتل چهار ستاره شبی 72 دلار بپردازید.

 

 

ویتنام، نها ترانگ

 

 

vietnam

 

 

اگر تا الان از ویتنام دیدن نکردید احتمالا هرگز هم نامی از تها ترانگ، بزرگ‌ترین خطه ساحلی سایگون نشنیده‌اید. کلا نها ترانگ از شهرهای بارانی جنوب آسیا نیست و خیلی کم باران به خود می‌بیند حال آن که تیر ماهی خشک و کم رطوبتش شناخته می‌شود. در حالی‌ که بقیه کشور در هوای مرطوب فرو رفته و تعداد تورها کم می‌شود اما این خطه ساحلی همچنان پذیرای گردشگران سراسر دنیاست.
نها ترانگ دارای جوی آرام و دل ربا با جمعیتی‌ مناسب است و شما در آن امکان امتحان کردن انواع غذاهای محلی و غیرمحلی را درستوران‌های شیک و باکیفیت دارید. بنابراین اگر می‌خواهید در تیرماه سفری آرامشبخش را داشته باشید این شهر توصیه ما به شماست. دمای هوا نیز در طول شبانه روز بین 32 تا 26 درجه سانتیگراد می‌چرخد.

مطالب مرتبط