زیباترین نقاط خاورمیانه که باید از آن‌ها دیدن کنید

برخلاف تصویری که عموما رسانه‌های دنیا از خاورمیانه و کشورهایش به نمایش می‌گذارد این منطقه به جز مناطق جنگ‌زده و در بحران نقاط فوق‌العاده زیبایی برای تماشا و بازدید دارد که از لحاظ زیبایی، فرهنگ و حتی تکنولوژی دست کمی از شرق دور و اروپا ندارند. پس چرا برای سفرهای برون مرزی نگاهی به کشورهای خاورمیانه نداشته باشیم؟ اگر قصد سفری درون منطقه‌ای را دارید شاید بد نباشد مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

مصر، قاهره، هرم بزرگ جیزه

 

مصر، قاهره، هرم بزرگ جیزه

 

هرم بزرگ جیزه قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین هرم در بین سه هرم مصر است که در فهرست عجایب هفتگانه دنیای باستان جای گرفته است. این هرم در نزدیکی شهر جیزه واقع شده که تقریبا نسبت به دیگر عجایب دنیا از همه بهتر و سالم‌تر مانده و تخریب کم‌تری دیده است. این هرم که جزوی از مجتمع اهرام مصر است از شگفتی‌های برجسته خاورمیانه است که هر گردشگری حداقل یک بار در عمرش باید از آن بازدید کند.

 

قطر، خورالعدید

 

khor-al-adid

 

خورالعدید نهری در نزدیکی مرز عربستان صعودی است که با هلال ماسه‌ و شن محاصره شده است. این منطقه زیبا و چشمگیر محل انجام برخی از تفریحات باورنکردنی و به یادماندنی بوده و به شما فرصت تجربه سفری ساحلی و لاکچری را عطا می‌کند. این ساحل با ماشین‌های چهار چرخ سنگین قابل دسترسی بوده و چندین تور هدایت شده برای بازدید از این محل فعالیت می‌کنند که می‌توانید به آن‌ها بروید.

 

کارهای هیجان‌انگیز زیر آبی را بلد هستید؟

 

اردن، پترا

 

اردن، پترا

 

شاید مشهورترین لوکیشن جام مقدس از سری فیلم‌های ایندیانا جونز را بتوان پترا شهر تاریخی واقع در اردن دانست. به علاوه آخرین جنگ صلیبی نیز نیز در این شهر که سمت راست کوهستان حکاکی شده است. این شهر نه تنها چشمگیر و خیره‌کننده است بلکه جایی عالی برای خرید سوغاتی‌های اتفاقی است آن هم درست زمانی که انتظارش را ندارید.

 

لبنان، بیروت، غار جیتا

 

لبنان، بیروت، غار جیتا

 

رشته غار جیتا که در بیروت واقع شده یکی از شگفتی‌های شناخته شده در دنیاست که حتما باید از آن دیدن کنید. بعد از بازدید از این غار تازه می‌بینید که چقدر نظر شما راجب به این پدیده طبیعی تغییر می‌کند. این مجموعه از دو بخش جدا و با فاصله از هم تشکیل شده که در نهایت به هم می‌رسند. به طور کلی جیتا در مساحتی به اندازه 9 کیلومتر گسترده شده است.

 

مقاصد گردشگری زیبای آسیایی در سال ۲۰۱۹

 

امارات، ابوظبی، مسجد شیخ زاهد

 

امارات، ابوظبی، مسجد شیخ زاهد

 

مسجد سفید شیخ زاهد یکی از معماری‌های چشمگیر اسلامی است که در سفر به امارات حتما باید از آن بازدید کنید. این مسجد بزرگ و خیره‌کننده بین سال‌های 1996 تا 2006 ساخته شده و برای تکمیل آن 3 هزار کارگر بر روی پروژه کار کرده‌اند. سقف سالن وسیع و اصلی نماز با 96 ستون مرمرین که به زیبایی تزئین شده‌اند.
در این مسجد از هفت لوستر بزرگ و خیره‌کننده استفاده شده از میلیون‌ها کریستال اسواروسکی ساخته شده‌اند. در حقیقت بزرگ‌ترین لوستر دومین لوستر بزرگ دنیاست که در این مسجد می‌توانید شاهدش باشید.

 

مصر، فرافرا، کویر سفید

 

مصر، فرافرا، کویر سفید

 

این کویر سفید که در شمال فرافرا واقع شده گرچه از هر گونه موجود زنده خالی‌ست اما از تشکیلات سنگی جذاب و سفیدی پر شده که مردم در بازدید از منطقه آن‌ها را به هرچیزی از قارچ گرفته تا بستنی خامه‌ای تشبیه می‌کنند. این دشت سفید دارای برخی از زیباترین و منحصر به فردترین اشکال سنگی در دنیاست. شما با رفتن به این کویر می‌توانید تخیل‌تان را قلقلک دهید.

 

دبی

 

دبی

 

برای تماشای هنر و معماری باید حتما با تور دبی سفر کنید. به دلیل هجوم مهاجران و گردشگران این شهر نسبت به موارد معرفی شده در بالا موقعیت‌های استراحت بیشتری در رنج‌های مختلف برای تمامی سلیقه‌ها و بودجه‌ها ارائه می‌دهد. به تنها مجموعه‌ای از سازه‌های الهام گرفته شده در دبی چشم‌ها را به خودشان جلب می‌کنند بلکه طمع ساختن سازه‌های بهتر و بهتر باعث شده این شهر درگیر یک رقابت دائمی در ساخت و ساز شود. به طوری که در بازدید از آن حس می‌کنید به آینده سفر کرده‌اید. همچنین دبی میزبان بلندترین برج دنیا یعنی برج خلیفه با 164 طبقه است.

 

مقاصد شگفت‌انگیز ارزان در آسیا برای سفر در سال ۲۰۱۹

 

ایران، شیراز، مسجد نصیرالملک

 

ایران، شیراز، مسجد نصیرالملک

 

مسجد نصیرالملک که به مسجد صورتی هم شهرت دارد از نمونه‌های شاهکار کاشی‌کاری و شیشه‌های رنگی اسلامی در دوره قاجار است که به معماری میرزا محمد حسن و محمد رضا ساخته شده‌است. با الهام از تابش نور خورشید از شیشه‌های رنگی به داخل و زیبایی کاشی‌کاری، داخل ساختمان در طول روز نمایی به شدت رویایی و دیدنی از خودش ارائه می‌دهد که هرگز از ذهن‌ها پاک نمی‌شود. مسجد نصیرالملک آنقدر فضایی رویایی و عرفانی دارد که حتی یک آئیتیست هم می‌تواند دین را در آن پیدا کند.

مطالب مرتبط