کارهای هیجان‌انگیز زیر آبی را بلد هستید؟

شگفتی‌های زیر آب کم از دنیای روی آب ندارد. دنیای شگفت انگیز و راز آلود دره‌های آبی، صخره‌های مرجانی و زندگی آبزیان و ماهیان رنگارنگی که در زیر آب زندگی می‌کنند همانقدر دیدنی است که جنگل‌های بارانی و سواحل زیبا. غواصی در آب‌های آزاد شاید مورد علاقه خیلی‌ها نباشد، اما می‌توان فعالیت‌های دیگری را هم امتحان کرد که به دنیای زیر آب مربوطند. بعضی از بهترین فعالیت‌های اینگونه را در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم.

 

 

رستوران‌های زیر آبی

 

 

رستوران‌های زیر آبی

 

 

یکی از برترین رستوران‌های زیر آبی Under Lindesnes است که در نروژ واقع شده و شما در ساختمان عجیب آن، به عمق 18 پایی زیر آب برده می‌شوید تا در آنجا با تماشای نمای زیر آب یخ دریای شمال غذا سفارش دهید. سرآشپز معروف این رستوران 20 غذا در منو قرار می‌دهد که بر اساس فصول مختلف عوض شده و همگی آن‌ها از گوشت‌های دریایی صید شده به دست صیادان محلی پخته می‌شوند.

دیگر رستوران معروف زیر آبی 5.8 Undersea در مالدیو است. مالدیو چندین رستوران زیر آبی دارد که معروف‌ترین آن‌ها این مکان بوده که زیر گنبدی شیشه‌ای واقع شده و بالای آن انواع ماهی‌های رنگارنگ در حال شنا هستند. غذاهای این رستوران نیز بیشتر دریایی هستند و کیفیت و قیمت بسیار بالایی نیز دارند.

 

 

اقامتگاه مانتا در تانزانیا

 

 

اقامتگاه مانتا در تانزانیا

 

 

این اقامتگاه با هر هتل و ویلایی که فکر دیده‌اید یا در موردش شنیده‌اید متفاوت است. ویلای شناور مانتا در آب‌های اطراف جزیره پمبا در تانزانیا واقع شده است. در حالت عادی این ویلا شبیه به یک ویلای معمولی شناور با امکانات بسیار عالی است که با طناب‌هایی در آب ثابت شده است، اما وقتی از پله‌های آن پایین می‌روید،
اتاق خوابی در زیر این ویلا قرار داده شده که دیواره‌های شیشه‌ای دارد و کاملا در آب قرار گرفته است. در هنگام اقامت در این مکان شما انواع آبزیان مختلف از جمله ماهی‌های رنگارنگ، اختاپوس و ... را مشاهده خواهید کرد چون ویلا در یکی از بهترین مناطق تانزانیا از نظر تنوع آبزیان قرار گرفته است.

 

 

Huvafen Fushi Pearl Spa در مالدیو

 

 

Huvafen Fushi Pearl Spa در مالدیو

 

 

اسپاها عموما در باغ‌ها یا محیط‌های آرامش بخش و زیبا قرار گرفته‌اند، اما این اسپا که در مجموعه‌ ویلاهایی لاکچری به همین اسم قرار گرفته است، چند متر زیر آب قرار گرفته و وقتی که در حال ماساژ گرفتن هستید، می‌توانید از پنجره‌هایش دنیای زیر آب را تماشا کنید. ماساژ و دیگر خدمات این اسپا دو ساعت به طول می‌انجامد که شما در تمام این دو ساعت در نقطه‌ای قرار خواهید گرفت که به پنجره‌های رو به آب دید داشته باشید.

 

 

فهرستی از کارهای مقرون به صرفه در جنوب شرقی آسیا

 

 

زیردریایی‌های Aquatica

 

 

زیردریایی‌های Aquatica

 

 

این زیردریایی‌ها به قصد اکتشاف درست شده است و در مدل‌های مختلف 3 تا 5 نفر هر بار می‌توانند سوار آن شوند. این وسیله‌های بسیار عالی می‌توانند تا عمق 3300 پایی داخل آب فرو رفته و با توجه به کابین شیشه‌ای نمایی عالی از دریا را برایتان به نمایش بگذارند. این دستگاه‌ها در چند نقطه‌ی مختلف دنیا از جمله جزایر بریتیش ویرجین در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند و سفر با آن‌ها اگر چه گران تمام می‌شود، اما بسیار لذت بخش و به یاد ماندنی خواهد بود.

 

 

زیردریایی Atlantis

 

 

زیردریایی Atlantis

 

 

از طرف دیگر زیردریایی‌های آتلانتیس همچون اتوبوس‌های جهانگردی زیر آب هستند که در هاوایی فعالیت می‌کنند. این وسیله‌های جذاب تا چند صد پا به عمق آب می‌روند تا دنیای فوق‌العاده‌ی زیر آب هاوایی را برای چندین نفر به نمایش بگذارند. برای اینکه سفر شما بیش از حالت عادی جذاب شود، کمپانی آتلانتیس کشتی‌های مصنوعی غرق شده و چندین چیز دیگر در مسیر کار گذاشته که ماهی‌ها در آن‌ها خانه کنند و منظره‌ای متفاوت‌تر و هیجان انگیزتر به وجود بیاورند.

 

 

چند مقصد ایده‌آل برای سفرهای لاکچری در آسیا

 

 

شنا با کوسه‌ها در آکواریوم دبی

 

 

شنا با کوسه‌ها در آکواریوم دبی

 

 

درست است که ما گفتیم قصد معرفی غواصی نداریم، اما در تور دبی این کار کاملا با غواصی متفاوت بوده و در یک آکواریوم و در قفسی فولادین و البته با تجهیزات تنفسی متفاوت و راحت برای پیاده‌روی در آب انجام می‌شود. با این حال اگر حتی همین کار نیز برایتان آسان نبود، می‌توانید پیاده روی در آب را انتخاب کنید که برای افراد کم سن و سال نیز برپا شده و حتی به صورت خانوادگی نیز می‌توانید آن را به انجام برسانید.
در آخرین انتخاب هنوز در مرکز خرید دبی، شما با بزرگ‌ترین آکواریوم جهان مواجه هستید. جایی که تونل آبی‌اش چندین متر ادامه داشته و مدت‌ها می‌توانید به آبزیان متنوع آن خیره شوید، به شیشه‌های بزرگ آکواریوم خیره شوید و کوسه‌ها و دیگر حیوانات عظیم را مشاهده کنید یا حتی به ماهی‌های کوچک‌تر غذا بدهید.

مطالب مرتبط