سه سرزمین اعجاب‌انگیز گردشگری در جنوب شرقی آسیا

جنوب شرقی آسیا، یکی از برترین حوزه‌های گردشگری است که در سال های اخیر به پاتوق پرطرفداری برای گردشگران سراسر جهان تبدیل شده است؛ به همین دلیل هم تورهای گردشگری مانند تور مالزی، تور بالی، تور تایلند، تور فیلیپین و تورهای دیگر این منطقه، همیشه در صدر لیست محبوب‌ترین تورهای مردم دنیا قرار می‌گیرند.
این بخش اعجاب انگیز آسیا که در طول تاریخ میزبان تمدن‌های فراوانی بوده است، اکنون معابد شکوهمند، سازه‌های باستانی عظیم، شهرهای زیر زمینی و ... را در خود جای داده است.
علاوه بر این جاذبه‌های طبیعی جنوب شرقی آسیا، آن‌قدر فراوان و متنوع است که تصمیم گرفتن برای گردشگرانی که برای نخستین بار می‌خواهند از این منطقه دیدن کنند، کار ساده‌ای نخواهد بود. تورهای فراوانی پیش روی شماست که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. از سواحل آرام و رویایی تا سرزمین‌های معابد و عبادتگاه‌ها.

 

 

۱- استان کرابی در کشور تایلند (Krabi Province, Thailand)

 

 

Krabi Province

 

 

سواحل سفید شنی، ورزش‌ها و تفریح‌های آبی فراوان، سواحل آرام و بکر، آثار باستانی و معابد تاریخی تایلند همه و همه را می‌توانید در استان کرابی تایلند پیدا کنید. استان کرابی در قسمت جنوبی کشور زیبای تایلند واقع شده است، به همین دلیل هم به خاطر قرار گرفتن در حاشیه ساحل جنوبی این کشور، یک منطقه مناسب برای کسانی است که به دنبال گردشگری ساحلی و آبی هستند تا با تور کرابی همراه شوند.
علاوه بر این کرابی نه تنها یک مقصد رویایی برای گردشگرانی است که عاشق شگفتی‌ها و زیبایی‌های طبیعت هستند، بلکه محل مناسبی برای افرادی است که دوست دارند سفری ترکیبی داشته باشند. یعنی سفری برای بازدید از بناهای تاریخی در کنار زیبایی‌های طبیعت.
مردم کرابی، که بیشتر پیرو مکتب بودائیسم و سپس اسلام هستند، به خوبی از شما میزبانی خواهند کرد.
هرچند که زبان اصلی ساکنان این منطقه، زبان تایلندی است، اما مطمئن باشید که با انتخاب تور تایلند و سفر به کرابی، هیچ‌وقت احساس تنهایی را تجربه نخواهید کرد.
کرابی، به تنهایی چند مقصد گردشگری پرطرفدار جهان را در خود جای داده است. حتما نام جزایر فی فی و آئو نانگ به گوش‌تان آشناست! بله این دو مقصد ساحلی تنها بخشی از جاذبه‌های ساحلی است که می‌توانید در استان کرابی به سراغ‌شان بروید. جزایر پودا و لانتا هم نقاط گردشگری دیگری هستند که به خاطر تفریحات آبی و گردش در جنگل محبوبیت دارند.

 

 

krabi-province

 

 

سوغاتی‌ها

  • سس‌های تایلندی
  • شکلات
  • تجهیزات ضروری و لاکچری اسپا
  • پارچه‌های ابریشم
  • مجسمه‌های گلی و به ویژه فیل تایلندی
  • تندیس‌های چوبی دست ساز

 

 

۲- جزایر بالی در کشور اندونزی (Bali, Indonesia)

 

 

Bali

 

 

جزیره اندونزیایی بالی که نام جزیره خدایان را به خود اختصاص داده است یکی از بهترین مقصدهای گردشگری اندونزی و جنوب شرقی آسیا است. این سرزمین عجایب خدایان، گنجینه‌های زیادی مانند طبیعت زیبا، پوشش گیاهی متنوع، آبشارها، شالیزارها، جنگل های سبز انبوه، کوهستان ها، سواحل ماسه‌ای سفید و دنیای بکر زیر آب را در خود جای داده است.
تور بالی یکی از بهترین مقاصدی است که می‌توانید برای سفرهای خود انتخاب کنید. جالب است بدانید که این جزیره، اقیانوس‌های آرام و هند را به متصل کرده است و به همین دلیل هم آب و هوای متفاوت و منحصربه فردی دارد.
جالب‌تر اینکه تفاوتی نمی‌کند کدام فصل سال را برای تجرب تور بالی انتخاب کرده باشید، در این جزیره، خورشید همیشه، هر روز در حدود ساعت ۶ صبح در جزیره بالی طلوع می‌کند.
یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد بالی در مجموعه جزایر مالزی، به ارث بردن بازمانده‌های آتش فشانی است که برکتی برای کشاورزان هستند چرا که فعالیت این کوه‌های آتشفشانی، خاک منطقه را برای کشاورزی مطلوب و حاصلخیز کرده است.
با این حال به تفریح‌های ساحلی بالی توجه نکنید و به خاطر داشته باشید که این مردم این منطقه بر اصول مذهبی خود پافشاری می‌کنند. پس اگر تصمیم گرفتید از از معبدهای بالی، بازدید کنید، حتما لباس مناسبی به تن داشته باشید.

 

 

krabi-province

 

 

سوغاتی‌ها

  • قهوه معروف بالی
  • شال و پارچه‌های ابریشمی و سارونگ
  • حکاکی روی چوب و منبت‌کاری
  • صنایع دستی حصیری و بامبویی (کلاه و سبد حصیری)
  • انواع زیورآلات نقره

 

 

۳- شالیزارهای پلکانی بانائو در کشور فیلیپین (Banaue Rice Terraces, Philippines)

 

 

Banaue Rice Terraces

 

 

فیلیپین سرزمین عجایب از هفت هزار جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است که با هیچ کشوری مرز زمینی مشترکی ندارد. شالیزارهای پلکانی بانائو، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این سرزمین احاطه شده با آب است.
شالیزارهای پلکانی بانائو در کوه‌های ایفاگائو فیلیپین قرار دارند که قدمت آن‌ها حداقل به دو هزار سال پیش باز می‌گردد. این شالیزارها آنقدر دیدنی و منحصربه فرد هستند که به عنوان میراث جهانی یونسکو در کشور فیلیپین ثبت شده‌اند.
از شالیزارهای پلکانی بانائو به عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین پروژه‌های کشاورزی جهان یاد می‌شود که هم‌چنان قابل کشت هستند. جالب است بدانید که برای ساخت این شالیزارهای پلکانی دو هزار ساله، از هیچ نوع ابزار مدرنی استفاده نشده است و این پلکان‌های زیبا، حاصل تلاش قبایل ایفوگائو در داخل کوه هستند.
و نکته دیگر اینکه، شالیزارهای بانائو فیلیپین به عنوان یکی از عجایب هشت گانه دنیا ثبت شده‌اند. علاوه بر شالیزارهای بانائو فیلیپین، هفت شالیزار پلکانی دیگر هم در همین محدوده واقع شده‌اند.
آبشار باتاد هم یکی دیگر از زیباترین شگفتی‌های طبیعی این منطقه است. پس اگر با تور فیلیپین به سفر آمده‌اید و به زمان بیشتری برای بازدید از این منطقه نیاز دارید، می‌توانید در همین محله‌های روستایی اقامت کنید. اگر به روستاها و خانه‌های محلی هم علاقمند هستید، می‌توانید با کرایه سه چرخه‌های محلی از روستای هاوانگ هم دیدن کنید.

 

 

Banaue Rice Terraces

 

 

سوغاتی‌ها

صدف‌های زینتی
مروارید فیلیپین
چای فیلیپینی
اسنک ارگانیک نارگیل
شیرینی فیلیپینی

مطالب مرتبط