پیشنهاد گردشگری در خاور میانه بر اساس شخصیت گردشگران

منطقه خاورمیانه که همه دنیا به خاطر حجم زیاد اخبارش به خوبی آن را می‌شناسند، پر از فرهنگ‌ها، زبان‌ها و مردمان مختلفی‌ست که به آن چهره‌ای رنگارنگ و متمایز بخشیده‌اند. خاورمیانه پر از انتخاب‌‌های متنوع و مختلفی‌ست که در اغلب مواقع از سوی مردم ما نادیده گرفته می‌شوند. این در حالی‌ست که کشورهای اطراف ایران ویژگی‌های قوی زیادی دارند که می‌توانید بر اساس روحیات و انتظارات‌تان به آن‌ها سفر کنید.

 

فلسطین، رام‌الله: برای عاشقان غذا

 

food-middle-east

 

به طور کلی در سراسر خاورمیانه غذا از ویژگی‌های برجسته‌ای محسوب می‌شود که به هر جایش بروید خوراکی‌های خوشمزه‌ای پیدا می‌کنید. با این همه تمام کسانی که به رام‌الله در قسمت کرانه باختری فلسطین سفر کرده‌اند بر شگفت‌انگیزی طعم و مزه غذاها صحه گذاشته‌اند. از کباب‌های شاوارما تا فلافل و شیرینی‌های لذیذ همه چیز در این منطقه اشتهای شما را قلقلک می‌دهد.
به علاوه هوموس که از معروف‌ترین غذاهای فلسطین برشمرده می‌شود هم در اینجا از بهترین حبوبات و روغن زیتون درست می‌شود. بنابراین وقتی به رام‌الله سفر می‌کنید از خوردن هوموس غافل نشوید.

 

برای علاقه‌مندان به طبیعت؛ عمان، مسقط

 

برای علاقه‌مندان به طبیعت؛ عمان، مسقط

 

کشور عمان که در گوشه‌ای از شبه جزیره عربستان واقع شده یکی از نقاط بسیار جذاب برای سفر و بازدید است. به خصوص پایتخت آن مسقط برای طبیعت دوستان می‌تواند نقطه‌ای عطف شناخته شود. برای ماجراجویی‌های بیشتر شما می‌توانید در طبیعت شمال کشور به صعود و شنا بپردازید و در واحه‌های سرسبز صلاله پیاده‌روی کنید. یا اگر به کوهنوردی علاقه دارید در کوهستان الحجر به کوهنوردی و کمپینگ بپردازید.

 

سه سرزمین اعجاب‌انگیز گردشگری در جنوب شرقی آسیا

 

برای ماجراجویان سرزنده؛ لبنان، بیروت

 

برای ماجراجویان سرزنده؛ لبنان، بیروت

 

برای افرادی که می‌خواهند از تعطیلاتی سرگرم‌کننده لذت ببرند هیچ جایی به اندازه بیروت لبنان مناسب نیست. شما می‌توانید در این شهر بازارهای متنوعی را پیدا کنید، در خیابان‌های شلوغ و پرجنب و جوش کاوش کنید و در کافه‌هایی که تا نیمه شب باز هستند گردش‌های‌های شبانه را تجربه کنید. در واقع بیروت خیلی فراتر از چیزهایی که در موردش تصور دارید بوده و امکانات و موقعیت‌های فراوانی به شما ارائه می‌دارد.

 

برای عاشقان ساحل؛ امارات، دبی

 

برای عاشقان ساحل؛ امارات، دبی

 

گرچه که دبی را به بلندترین ساختمان‌ها و معماری‌های عجیب و غریبش می‌شناسند اما این شهر فوق مدرن دارای سواحل ماسه سفید شگفت‌انگیزی هم هست. شما می‌توانید با تور دبی در سواحل ماسه سفید این شهر رویایی دراز بکشید و حمام آفتاب بگیرید و یا در خلیج فارس شنا کرده و از تماشای افق آبی و بی‌کرانش لذت ببرید.
اگر از هیجان بیشتر لذت می‌برید چرا تفریحات آبی مثل جت اسکی، پاراسلینگ، قایق سواری، قایق پارویی و خیلی مواردی شبیه این‌ها را امتحان نکنید. این فرصت می‌توانید برای خانواده‌های دارای فرزند موقعیتی شگفت‌انگیز ایجاد کمد تا همه از اوقات خود لذت ببرند و سفر خوب و خوشی را تجربه کنند.

 

برای علاقه‌مندان به نقاط رمانتیک:؛ ترکیه، استانبول

 

 

برای علاقه‌مندان به نقاط رمانتیک:؛ ترکیه، استانبول

 

تور استانبول با جذابه‌های خود مسافران را از دور و نزدیک به خود می‌خواند. مخصوصا مسافران قاره اروپا، آسیا و خاورمیانه به طور مرتب از این شهر جادویی دیدن می‌کنند. در اینجا شما قادر خواهید بود از خوردن بستنی ترک، غذای خوشمزه خیابانی، تماشای بازارهای شگفت‌انگیز بومی و محلی، و همچنین دیدن مساجد زیبا لذت ببرید. به علاوه پل‌های زیادی هستند که می‌توانید هنگام غروب روی آن‌ها راه بروید و از تماشای منظره شگفت‌انگیز و رویایی شهر، انعکاس شهر در آب و چراغ‌های روشن زرد لذت ببرید، به همهمه مردم گوش دهید و آزادانه نفس بکشید.

 

برای عاشقان مباحث سیاسی: ایران، تهران

 

 برای عاشقان مباحث سیاسی: ایران، تهران

 

رسانه‌های دنیا در عموم موارد چهره‌ای منفی از ایران نشان می‌دهند اما به عنوان مردم این مرز و بوم می‌دانیم که چیزهایی که راجب ما گفته می‌شود حقیقت ندارند. مردم دنیا از دریچه رسانه‌ها چیزی از پیشرفت‌های ایران نمی‌دانند و تصویر درستی از کشور ندارند.
اما سایت‌های جهانی گردشگری توصیه می‌کنند تا افراد کنجکاو به ایران و صدالبته تهران سفر کنند و از نزدیک زندگی روزمره مردم را ببینند و سرمایه‌های مدرنش را کشف کنند.
تهران پر از موزه‌های دیدنی در زمینه‌های مختلف، انواع پارک‌های زیبا و ده‌ها مرکز خرید جدید و بزرگ است که به گردشگران فرصت آشنایی با فرهنگ و تاریخ ایران، خریدهای خوب و ارزان، و استراحت و تفریح می‌دهند. تهران به نسبت سایر نقاط خاورمیانه و با تمامی امکاناتی که دارد شهری ارزان برای خارجی‌ها محسوب می‌شود.

 

مقاصد شگفت‌انگیز ارزان در آسیا برای سفر در سال ۲۰۱۹

 

برای علاقه‌مندان به تاریخ؛ مصر، قاهره

 

برای علاقه‌مندان به تاریخ؛ مصر، قاهره

 

قاهره شهری تاریخی با زندگی مدرنیته شده‌ست که برای علاقه‌مندان به تاریخ تقریبا غیرممکن است بتوانند تصمیم بگیرند اول از کجاها دیدن کنند. از موزه‌های تاریخی با یافته‌های باستانی مثل مومیایی‌ها گرفته تا رودخانه نیل، جنگ‌ها و فتوحات، خرابه‌ها و سازه‌های تاریخی جاهای زیادی برای بازدید و کاوش وجود دارد که باید از آن‌ها دیدن کنید. قاهره با افسانه‌های فراوانی که درباره‌اش گفته می‌شود برای همیشه یکی از جالب‌ترین شهرهای خاورمیانه خواهد بود.

مطالب مرتبط