میوه‌های عجیب و جالبی که در کشورهای آسیایی می‌ببینید

یکی از چیزهایی که احتمالا بعد از سفر به کشورهای آسیایی، مخصوصا کشورهای شرق آسیا دلتان برایشان تنگ می‌شود، میوه‌های عجیب این کشورهاست. میوه‌های رنگارنگ و بعضا عجیبی که با طعم‌های مختلف خود، رنگ و طعمی متنوع به سفر شما می‌بخشند. از میان این میوه‌ها، ما چند نمونه از عجیب‌ترین‌هایشان را جدا کرده‌ایم تا در نوشته‌ی امروزمان به شما معرفی کنیم.

 

پوملو

 

پوملو

 

این میوه که در کشورهای جنوب شرق آسیا مخصوصا هنگ کنگ می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، شبیه یه یک گریپ فروت بزرگ است که طعمی شیرین‌تر دارد. همچون دیگر مرکبات باید پوست آن را جدا کرده و داخلش را بخورید و همچون گریپ فروت بهتر پوست نازک داخلی آن نیز را جدا کرده و تنها خود میوه را میل کنید.

 

جک فروت

 

جک فروت

 

این میوه در شرق آسیا و تور هند بسیار شناخته شده است اما در واقع بومی بنگلادش بوده که بعدها به دیگر کشورها راه پیدا کرده است. بعد از اینکه پوست میوه را می‌کنید، خود میوه دارای بافتی کش دار است و مزه‌اش ترکیبی از سیب، مانگو، آناناس و موز است. در تمام کشورهایی که گفتیم، این میوه را به شکل‌های مختلفی می‌خورند. هم به صورت خام استفاده می‌کنند، هم همراه یا در غذا و همچنین به صورت خشک شده.

 

وکس اپل

 

وکس اپل

 

این میوه بومی جزایر مالزیایی است و بر روی درخت‌های بلند رشد می‌کند و در ظاهر همانطور که از اسمش پیداست، شبیه سیب‌های براقی است که البته در ظاهر لاغر تر و متفاوت هستند. مزه این میوه بسیار شیرین است و در سالاد و غذا استفاده شده و بعضی خاصیت‌های دارویی نیز دارد.

 

لیچه

 

لیچه

 

این میوه را می‌توانید در زمان سفر به جنوب چین پیدا کنید. میوه‌ای بسیار محبوب در آسیا که روی درختانی با بلندی متوسط رشد می‌کنند و میوه‌های کوچکی هستند که شباهت جالبی به ظاهر تمشک دارند. بعد از باز کردن پوست آن به خود میوه که سفید رنگ و بسیار شیرین است می‌رسید. البته بیشتر جاها در تور چین این میوه را به صورت کنسرو ارائه می‌کنند اما می‌توان با کمی گشتن تازه آن را نیز پیدا کرد.

 

رامبوتان

 

رامبوتان

 

رامبوتان از میوه‌های عجیبی است که شبیه به موجودات دریایی می‌ماند. این میوه که در سفر به مالزی در بسیاری مناطق با آن روبرو می‌شوید به رنگ‌های مختلف از طیف قرمز پیدا می‌شود و وقتی پوست عجیب آن را می‌کنید، با یک میوه گرد سفید رنگ مواجع می‌شوید که مزه‌ای شبیه به انگور دارد و بیشتر اوقات به صورت خام خورده می‌شود.

 

دوریان

 

دوریان

 

اگر به تایلند سفر کرده باشید، احتمالا همه جا این میوه را پیدا می‌کنید که با قیافه عجیبش و به صورت خورد شده به فروش می‌رسد. این میوه به "پادشاه میوه‌ها" معروف است و در چند کشور شرق آسیایی به وفور پیدا می‌شود و مردم این کشورها نیز از آن بسیار استفاده می‌کنند، اما فراموش نکنید که میوه بوی بدی دارد و بعضی از ادارات یا متروها، خوردن آن را در اماکن عمومی ممنوع کرده‌اند.

 

منگوستین

 

منگوستین

 

این میوه در اصل از جزایر اندونزی می‌آید و در بالی نیز به وفور پیدا می‌شود، اما  در تور تایلند یا مالزی نیز می‌توانید آن را پیدا کنید. رنگ این میوه بنفش است و بر روی درخت رشد کرده مزه‌ی بافت سفید رنگ داخلی‌اش شیرین اما کمی تند است. این میوه عموما به صورت خام خورده می‌شود اما در حالت کنسرو یا خشک شده نیز به فروش می‌رسد.

 

لونگان

 

لونگان

 

این میوه در همان دسته لیچه یا رامبوتان می‌گنجند و اسم آن در ریشه زبان چینی به معنی "چشم اژدها" است. این میوه که در چین بیشتر دیده می‌شود پوست نازکی دارد و وقتی آن را باز می‌کنید داخلش گوشتی شفاف و لزج دارد که آن را میل می‌کنید و هسته داخلی و سیاه رنگش را باید دور بریزید. این میوه را نیز به صورت خام می‌خورند و گاهی نیز از آن در سوپ و دسرهای محلی استفاده می‌کنند.

 

گواوا

 

گواوا

 

تایوانی‌ها نه تنها این میوه را بسیار استفاهد می‌کنند و مقدار زیادی از آن‌ها را نیز به گردشگران می‌فروشند، از این میوه مقدار زیادی صادر نیز می‌کنند. این میوه در ظاهر چیزی شبیه به گلابی است و وقتی داخلش را باز می‌کنید با چیزی درست مثل هندوانه مواجه خواهید شد! این میوه را عموما به دو نیم می‌کنند و به صورت خام می‌خورند. جالب اینکه از این میوه در مکزیک نیز وجود دارد که کاملا به همین صورت است اما به شکل دیگری خورده می‌شود.

 

استار فروت 

 

استار فروت

 

استار فروت یا میوه ستاره‌ای را می‌توانید در زمان سفر به فیلیپین، بخش‌هایی از هند، ویتنام، سری لانکا، تایلند و چند کشور دیگر این حوضه پیدا کنید. میوه به خاطر ظاهرش به این نام صدا زده می‌شود چون وقتی آن را می‌برید، کاملا با ستاره‌های پنج پر زیبا مواجهید که طعمی ترش دارد و حتی با اینکه ساختار آن لزج است، به صورت خام خورده می‌شود.

مطالب مرتبط