بهترین رستوران‌های غذای گیاهی در جنوب شرقی آسیا

در حالی که در جنوب شرقی آسیا گیاه‌خواری چالش به نظر می‌آید اما شما در هیچ جای دیگرِ دنیای غرب نمی‌توانید به این وسعت و تنوع غذاهای رنگی گیاهی را پیدا کنید. اگر کمی راجب غذاها و رستوران‌های گیاهی تحقیق کنید، چند کلمه ساده هم زبان یاد بگیرید و با حرکت دستان‌تان مخلوط کنید می‌توانید تجربه‌ای جالب و متفاوت را در تعامل با مردم بومی و چشیدن مزه‌های گیاهی محلی به دست بیاورید. ما در اینجا بهترین رستوران‌های گیاهی جنوب شرق آسیا را معرفی خواهیم کرد.

 

 

تایلند، بانکوک، May Veggie Home

 

 

تایلند، بانکوک، May Veggie Home

 

 

رستوران گیاهی مای وگیه هوم یکی از بهترین رستوران‌های کل جنوب شرقی آسیاست که در محله شیک سوخومویت بانکوک واقع شده است. سرویس رستوران بسیار سریع بوده و غذا را با سرعت خوبی برای شما آماده می‌کنند. به علاوه کارکنان رستوران هم رفتاری صمیمی و دوستانه دارند. شما می‌توانید با تور تایلند در این رستوران از غذاهای تایلندی خوشمزه مثل سوپ خائو سوی (نودل کاری منطقه شمال)، ماهی شور، سالاد آوکادو و توفوی لارب را امتحان کنید. به علاوه به عنوان دسر می‌توانید از بستنی‌های گیاهی مثل بستنی نارگیلی هم نوش جان کنید. بنابراین کمی جا برای دسر هم نگه دارید.

آدرس: 8 Sukhumvit Rd, Khlong Toei, Bangkok 10110, Thailand

 

 

مالزی، پنانگ، جورج تاون، Luk Yea Yan

 

 

مالزی، پنانگ، جورج تاون، Luk Yea Yan

 

 

مالزی با تعداد زیادی از رستوران‌های کاملا گیاهی چینی و بودایی پر شده است. این رستوران به خاطر لاسکا، نودل سنتی کاری مالزیایی بین مردم و همچنین توریست‌های تور مالزی محبوبیت دارد. در این لاسکا برخلاف لاسکاهایی که قبلا خوردید شیرنارگیل وجود نداشته اما با یک ترشی خاص جذابی طعم‌دار شده است. این غذا با گیاه لاکسا، نعنای ویتنامی و یا گشنیز ویتنامی طعم‌دار می‌شود. مهم نیست وگان هستید یا نه اما بازدید از پنانگ بدون چشیدن این غذا کامل نخواهد بود.

آدرس: 33 Lorong Madras, 10400 George Town, Penang, Malaysia

 

 

چند مقصد ایده‌آل برای سفرهای لاکچری در آسیا

 

 

بالی، اوباد، Sari Organik

 

 

بالی، اوباد، Sari Organik

 

 

احتمالا بعد از رفتن به ساری ارگانیک به این نتیجه برسید که بهترین رستوران بالی با نمای شالیزارهای برنج را کشف کرده‌اید. منو نیز با غذاهای عموما ارگانیک و گیاهی تشکیل شده است. این غذاها شامل مواردی مثل  لانگ‌تونگ (کاری و سبزیجات)، توفو، دیس‌های برنج و برگ موز و برخی از سالاد‌ها می‌شود. اصلا غذا و منو به کنار، رستوران و محل قرارگیری آن به تنهایی دلیل کافی برای رفتن به شما می‌دهد. یادتان باشد در تور بالی این رستوران را امتحان کنید. 

آدرس: Subak Sok Wayah (Ubud), Gianyar, Bali 80571, Indonesia

 

 

سنگاپور، وگانبورگ

 

 

سنگاپور، وگانبورگ

 

 

به محض این که پای‌تان را در سنگاپور پایین بگذارید با آن همه غذاهای چرب و وسوسه‌انگیز متوجه خواهید شد که قرار نیست وعده‌هایی سالم را تجربه کنید. اما مفهوم وگانبورگ ساده‌است. آن‌ها با ترکیبات سالم و نوآوری در چیزی که ما به عنوان فست فود می‌شناسیم سعی کرده‌اند گزینه‌های گیاهی لذیذی را تهیه کنند. معمولا رستوران با جوانان، خانواده‌ها و چند گردشگری که از سبک غذاهای فست فودس لذت می‌برند پر است. بنابراین شما در کنار گوشت می‌توانید از سبزیجات، کاهو، اسفناج، و سیب زمینی‌های سرخ شده خوشمزه لذت ببرید.

آدرس: 44 Jalan Eunos, 419502, Singapore & 12 Marina Boulevard 02-05

 

 

کامبوج، فنوم پن، The Vegetarian

 

 

کامبوج، فنوم پن، The Vegetarian

 

 

تراس سایه‌بان‌دار در اینجا به تنهایی دلیل کافی برای لذت بردن از بهشت فنوم پن را به شما می‌دهد. همانطور که از اسم رستوران پیداست وجترین به طور کامل وگانیسم نیست اما خوشبختانه پرسنل آن درک خوبی از وگان دارند. بنابراین شما می‌توانید از طیف وسیعی از غذاهای شگفت‌انگیز کامبوجی، تایلندی، هند، چینی و غربی و همچنین منویی از انواع آبمیوه‌های تازه و خوشمزه لذت ببرید.

آدرس: 158 Str. 19 off Sihanouk Blvd, Phnom Penh, Cambodia

 

 

پربازدیدترین قصرهای جهان برای گردشگران

 

 

تایلند، چیانگ‌ مای، Pun Pun

 

 

تایلند، چیانگ‌ مای، Pun Pun

 

 

پون پون یک مزرعه کوچک ارگانیک در مرکز چیانگ مای است که در پخت غذاهایش از سبزیجات محبوب تایلندی استفاده می‌کند. احتمالا غذاها را با این سبزیجات منحصر به فرد خوش طعم و عطر جای دیگری نتوانید پیدا کنید. یکی از غذاهای جالب توجه در این رستوران سوسیس قارچ به نام hed song kreung است که با لیموی تازه، پیاز قرمز، زنجبیل، چیلی، پیاز بهاره، سیب زمینی و بادام زمینی در کنار انواع مزه‌های تایلندی سرو می‌کنند. رستوران خیلی شیک و منحصر به فرد نیست اما کاملا سبک تایلندی و گرمسیری خود را بازتاب می‌دهد. شما می‌توانید روی میز و صندلی‌های چوبی تیره بنشینید و از خوردن غذای خود لذت ببرید.

آدرس: Wat Suan Dok, Su Thep, Chiang Mai 50200, Thailand

 

 

لائوس، وانگ وینگ، Veggie Tables

 

 

لائوس، وانگ وینگ، Veggie Tables

 

 

این رستوران آرام که در قلب شهر وانگ وینگ قرار گرفته در عرضه غذاهای خانگی خوشمزه و بی‌تکلف شهره مردم است. البته در اینجا خبری از کوه‌های سرسبز و زیبا نیست اما نمی‌توان از غذاهای باکیفیت آن چشم پوشی کرد. چاشنی‌های معطر مثل سبزی سرخ شده که در غذاها استفاده می‌کند باعث شده تا رستوران در صدر گزینه‌های گیاه‌خواری قرار بگیرد. مهم‌تر آنکه بیشتر گزینه‌های منوی آن از غذاهای وگان تشکیل شده است.

آدرس: Main Road No. 13, on the main T junction opposite Xayo restaurant, Vang Vieng, Laos

مطالب مرتبط