۸ بازار تماشایی گل در دنیا که گردشگران عاشق آنها می‌شوند

گل‌ها با عطر و رنگی که دارند به زندگی ما جلوه‌ای دیگر گونه می‌بخشند. در همه‌ی مراسم‌های ما حضور دارند و در روند خاطر‌سازی ما نقش بسزایی ایفا می‌کنند. این گیاهان رنگی و زیبا نمادی از محبت و عشق و زندگی هستند و بخشی مهم از جلوه‌ی طبیعت. هر کشوری گل‌های مخصوص به خود را دارد و برای دیدن گل‌های دیگر با رنگ و عطری متفاوت باید به گوشه و کنار مختلف دنیا سفر کرد. پس چه بهتر که با فروشگاه‌های گل در کشورهای مختلف آشنا شویم و ساعتی از سفر خود را برای دیدن این زیبایی‌ها صرف کنیم. ما در این مقاله به معرفی بهترین بازارهای فروش گل‌های فضای باز در دنیا خواهیم پرداخت.

 

 

۱- اکوادور، بازار گل کوئنکا

 

 

کوئنکا

 

 

یکی از شهرهای تاریخی دنیا که میزبان بیش از ۵۰ کلیسای دوران استعمار اسپانیا است، کوئنکا نام دارد. در نقوش به جا مانده بر روی این کلیساها بازارهای گل و انواع این گیاهان دوست‌داشتنی به چشم می‌خورد و به لطف این نقوش بازار گل‌فروشان ماندگار شده است. در این بازار ده‌ها غرفه فروش گل وجود دارد که هوای منطقه را به کل دگرگون کرده، فروشندگان در این بازار به عرضه گل‌هایی مثل رزهای بزرگ، سنبل، داوودی و درختچه‌های تزئینی می‌پردازند.

 

 

۲- فرانسه، بازار حراج گل سالیا (Marché aux Fleurs)

 

 

مارچه

 

 

فرانسه را همه به مهد ادبیات و هنر می‌شناسند. همین طبع لطیف باید شده تا گل از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای بین مردم این کشور برخوردار باشد. این بازار گل اولین بار به پیشنهاد مادام بواری بنا نهاده شد و حالا ۲۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد و همین به حساسیت این بازار افزوده است. در این بازار گل‌هایی چون فریزیا، یاسمن و گل‌های مکزیکی به فروش می‌رسد. این بازار در تمام روزهای هفته به جز یکشنبه‌ها دایر است.

 

 

۳- هلند، بازار بلومن

 

 

هلند، بازار بلومن

 

 

به جرات می‌توان گفت این بازار نه تنها از طیف تنوع گل بلکه به واسطه معماری از بهترین بازارهای فروش گل دنیا شناخته می‌شود. این بازار که در حاشیه کانال آمستردام قرار گرفته هم رو به خیابان نمایی زیبا ایجاد کرده و هم به دلیل ساختار شیشه‌ای آن و انعکاس غرفه‌ها در آب مانند کارناوال رنگی شناوری دیده می‌شود. و جای تعجب نیست که یکی از مراکز بزرگ عرضه‌کننده لاله هلندی است. در این بازار جدا از انواع گل‌ها، لوازم جانبی گل‌داری مانند گلدان‌ها، سموم و آفتکش‌ها، سنگ‌های تزئینی برای گلدان و چیزهای دیگر نیز به فروش می‌رسد.

 

 

۴- ایتالیا، کامپو دی فیوره

 

 

کامپو

 

 

این بازار که از قرن ۱۵ام میلادی بنا شده و و تا کنون به فعالیت خود ادامه داده است در قلب رُمیان از جایگاه بسیار والایی برخوردار است. این بازار از سپیده‌دم همراه با ساعت کار کشاورزان شروع به فعالیت کرده و تا ساعت ۱ ظهر به کار خود ادامه می‌دهد. این دقیقا زمانی‌ست که فروشندگان یکی دو رز باقی مانده را دور می‌ریزند. این بازار نیز مانند بازارهای مشابه، طیف وسیعی از دسته گل‌های مناسب هدیه دادن، درختچه‌های زینتی و گلدان‌های پر گل رنگی را به فروش می‌رساند.

 

 

۵- هند، فول مندی

 

 

فول مندی

 

 

بازارهای فروش گل‌های فضای باز مانند شکوفه‌های رو زمین، در سراسر فول مندی گسترده شده‌اند، یکی از پر جنب و جو‌ترین بازارهای آسیا در تور هند شناخته می‌شود. فول مندی برخلاف دیگر همتایان خود در موارد پیشین، یک بازار عمده فروشی گل و گیاه است یعنی دسته‌ گل‌های داوودی، مریم، سوسن بزرگ‌تر از حالت معمول به فروش می‌رسد. زنبق‌های خوش رنگ و لعاب نارنجی، که برای مراسم‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در ابعاد پلاستیک‌های نایلونی بزرگ به فروش می‌رسند. این دستفروشان از طلوع خورشید فعالیت خود را شروع کرده و ساعت ۹ صبح کار آن‌ها پایان می‌یابد. اگر با تور هند نوروز 97 سفر کردید و از آن دسته آدم‌های سحر خیز بودید حتما از این بازار زیبا دیدن کنید. 

 

 

خوشمزه‌ترین غذاهای هندی که فقط باید در خیابان‌ بخورید

 

 

۶- تایلند، پاک کلانگ تلات

 

 

 پاک کلانگ تلات

 

 

بازار گل چاک کلانگ تلات یکی از بهترین و جذاب‌ترین مکان‌های بانکوک است که می‌توانید طی سفر خود با تور تایلند از آن بازدید کنید. این بازار که در تمام ساعات روز باز بوده و در نیمه شب هوایی خنک به خود می‌گیرد. این دقیقا زمانی است که قایق‌ها مانند گل‌های نیلوفر در رودخانه چائو فرایا می‌درخشند و منظره‌ای چشمگیر را ایجاد می‌کنند. این بازار از غرفه‌های بهم چسبیده و راهروهای تو در تو درست شده که رایحه گل‌ها و خنکی آب‌های استفاده شده در غرفه‌ها تمام هوای آن را پوشانده است. شما در این بازار می‌توانید هر نوع گل و گیاهی که مد نظر دارید را به راحتی پیدا کنید و در تور تایلند نوروز 97 در میان این گل‌ها لذت ببرید. 

 

 

دیدنی‌هایی که در اولین سفر به بانکوک باید تماشا کنید!

 

۷- چین، کائوجیادو

 

 

کائوجیادو

 

 

این بازار سه طبقه که قوسی آن با انگور پر شده، بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین بازارهای گل شانگهای را پوشش می‌دهد در تور چین دیدن آن را از دست ندهید. تنوع گل و گیاه در این بازار به حدی است که می‌تواند مقاومت هر کسی را شکسته و آن‌ها را وادار به خرید کند، هر چند که همه موافقند که قیمت این بازار به طرز باورنکردی فوق‌العاده است. در این بازار لوازم تزیناتی برای زیستگاه‌‌های کوچک، از جمله ماهی، انواع پرندگان، قفس و غیره به وفور یافت می‌شود. اگر با تور چین نوروز 97 به شانگهای سفر کردید یادتان باشد دیدن اینجا را از دست ندهید. 

 

 

۹ جاذبه‌ی دیدنی شانگهای که باید آنها را تماشا کنید

 

 

۸- فیلیپین، بازار گل دانگوا

 

 

فیلیپین، بازار گل دانگوا

 

 

این بازار به طور شبانه روزی فعال خواهد بوده و هرگز روی خاموشی به خود نمی‌بیند. اگر به گل و گیاه علاقه دارید می‌توانید یک دست گل زیبا از دانگوا خریداری کنید. در روز ولنتاین این بازار مملو از ساکنان مانیل مخصوصا دانشجویان می‌شود. این بازار با غرفه‌های بهم چسبیده میزبان ده‌ها هزار شاخه گل و گیاه متنوع و مختلف است.

مطالب مرتبط