بهترین غذاهای دنیا را در چه شهرهایی بخوریم؟

سفرهایتان را بر چه اهدافی برنامه ریزی می‌کنید؟ افراد زیادی هستند که در بین سفر به جاهای دیدنی و یا خوش آب و هوا، تاریخی و یا فرهنگی به دنبال ایجاد تنوع‌های دیگری نیز هستند. یکی از بهترین قسمت‌های سفر سرو غذاهای فوق‌العاده ملل دیگر و آشنایی با فرهنگ کلی آن‌هاست. حتما فکر می‌کنید بهترین غذاها را کجا می‌توانید سرو کنید؟ شهرهای متعددی در دنیا هستند که به عرضه بهترین غذاها در دنیا شهرت دارند. ما در این مقاله به معرفی بهترین شهرهایی که می‌توانید بی‌نظیرترین غذای عمرتان را سفارش دهید می‌پردازیم. بیایید دنیا را از دریچه رنگی غذاهای جذاب ببینیم.

 

 

آمریکا، لوئیزیانا، نیواورلئان

 

 

نیواورلئان

 

 

هر کدام از غذاهای مستقل در نیواورلئان از فرهنگ‌های مختلف این شهر الهام گرفته شده است. طعم‌های فوق‌العاده‌ی غذاها در این شهر از بومیان آمریکایی، مهاجران فرانسوی، آفریقایی، فرهنگ آمریکای جنوبی و بومیان دریای کارائیب همچنین چند نژادی‌ها الهام گرفته شده است. این منطقه چهار غذای اصلی را عرصه می‌کند: پو بوی، یک ساندویچ تهیه شده از میگو سرخ شده، صدف، گربه ماهی، خرچنگ نرم پخت شده یا گوشت گاو خرد شده است که در قارچ و در نان فرانسوی سرو می‌شود. گامبو، یک سبد غذایی از سبزیجات غربی آفریقایی مانند کلم بروکلی است که بر روی برنج سرو می‌شود. جامبالایا ترکیبی از کاجون یا چرول با غذاهای دریایی، انواع گوشت‌ها و برنج است که عطر و طعمی فوق‌العاده داشته و به حسب ذائقه می‌تواند هر کدام از انواع گوشت در آن استفاده شود. در آخر هم انواع شیرینی‌ها مانند دونات‌ها که در شکر، مربا و خامه غرق شده‌اند.

 

 

ژاپن، توکیو

 

 

ژاپن، توکیو

 

 

توکیو با داشتن ۲۲۰ رستوران میشلین، تنها شهری است که توانسته این تعداد میشلین را در خود جمع‌آوری کند. سرآشپزان و متخصصان توکیو در تمام سنین از جوان تا پیرترینشان با به کارگیری ترکیب تکنیک‌های نسل‌های قدیمی با سبک‌های بسیار مدرن توانسته‌اند به یکی از قطب‌های گردشی غذا برای فرهنگ‌ دوستان تبدیل شوند. از انواع نودل‌های ژاپنی در نودل فروشی‌های سطح پایین گرفته تا مجلل‌ترین رستوران‌های عرضه‌کننده سوشی، در هر سطحی از قیمت که باشد کیفیت غذا در تمام غذاخوری‌های توکیو به یک اندازه مورد توجه قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های غذاهای توکیو تعهد رستوران‌های شهر به استفاده از سبزیجات تازه محصول در غذاست.

 

 

فرانسه، لیون

 

 

لیون

 

 

گرچه فرانسه و به خصوص پاریس به خاطر نبوغ طراحی مد در دنیا شهرت دارد اما لیون را برای غذاهای فوق‌العاده‌اش در دنیا یاد می‌کنند. غذاهای شهر و حومه آن از زیبای خاصی برخوردارند و مواد تشکیل دهنده آن‌ها نیز از تولیدات محلی اطراف شهر مانند Savoy، Dombes و دیگر نقاط تهیه می‌شود. غذاها در این شهر بر اساس معیارهایی چون سادگی پخت، بالا بودن کیفیت و ارزش غذایی سنجیده می‌شوند. رستوران زنجیره‌ای بوچون نیز به دلیل غذای مجلل، جو و دکور مخصوص خود تبدیل به یکی از نام‌های تجاری شناخته شده در لیون شده است.

 

 

مالزی، جورج تاون

 

 

جورج تاون

 

 

جورن تاون که مرکز استان پنانگ مالزی است به داشتن بهترین غذاهای خیابانی و مراکز هاوکر شهرت جهانی دارد. بسیاری از فروشندگان از دستورالعمل‌های مشابهی استفاده می‌کنند که برای نسل‌ها جزئیات چینی و هندی را با هم ترکیب و مورد استفاده قرار داده‌اند. مشهورترین ظرف غذای این منطقه car koay teow نام دارد که نودل برنج در میگوی سرخ شده، صدف، نیمرو، جوانه‌های لوبیا، نوار کیک ماهی و خمیر چیلی تهیه می‌شود. به راحتی در تور مالزی می توانید به اینجا بروید و غذا های آنان را امتحان کنید. 

 

 

تفریح‌های منحصر به فردی که فقط در مالزی تجربه می‌کنید

 

ایتالیا، فلورانس

 

 

ایتالیا، فلورانس

 

 

فلورانس برای هنر، تاریخ، معماری، مد، و همچنین غذاهای فوق‌العاده آن شناخته شده است. غذاهای روستایی این منطقه در طول سال‌ها تغییر خاصی نکرده و عموما به همان صورت باستانی باقی مانده است و همین خود یکی از جذابیت‌های غذاهای این منطقه محسوب می‌شود. همچنین فلورانس دارای غنی‌ترین ذخایر غذایی محلی مانند روغن زیتون در سطح جهانی، پنیرهای نه خیلی تند و گوشت کبابی است. غذاهای محبوب مانند سوپ‌های دلپذیر و گوشت‌های پخته شده‌ی گوزن و خرگوش از جمله غذاهای مرسوم این منطقه است.

 

 

انگلستان، لندن

 

 

انگلستان، لندن

 

 

لندن مملو از رستوران‌هایی بوده که به نظر می‌رسد روز به روز زیباتر و شیک‌تر می‌شود. در این شهر هیچ سبک غذایی تغییر نکرده تنها با تغییر شیوه سعی بر آن شده که بهترین کبفیت ممکن با مواد غذایی مرغوب عرضه گردد. رستوران‌های قدیمی مرتبا به نسخه‌های جدیدتر تبدیل می‌شوند و غرفه‌های غذا حتی از سالن‌های ناهارخوری نیز بهتر عمل می‌کنند. غذاهای بندانگشتی، فست فودهای بی‌نظیر، کباب‌های خوشمزه، رستوران‌های رو سقفی همگی بخشی از فرهنگ غذاخوری در لندن را تشکیل می‌دهند.

 

 

 

مالزی، کوآلالامپور

 

 

کوالا

 

 

کوآلالامپور به غذاهای خیابانی شهرت فراوان دارد که برخی از آن‌ها بهترین غذاهای ممکن را عرضه می‌کنند. زندگی و یا سفر به کوآلالامپور با تور مالزی نوروز 97 بهترین غذاهای دنیا را در دسترس شما قرار خواهد داد. منطقه Bukit Bintang در نزدیکی ده ‌ها غرفه از غذاهای توریستی است که در عین حال از بهترین کیفیت غذاهای خیابانی برخوردار است. ماهی‌های مختلف، غذاهای دریایی، گوشت و سبزیجات، اغلب در کباب‌های کوچک استفاده می شود. جدا از شهرت فراوان غذاهای خیابانی، رستوران‌های مجلل سنتی مالزیایی نیز با به کارگیری مواد طبیعی و سالم، بهترین طعم ممکن را به شما هدیه می‌کنند. این غذاها که ترکیباتی از ممل مختلف به خصوص چینی و هندی در آن‌ها به کار رفته، به شما تجربه چندگانه از فرهنگ‌های مختلف را پیشکش می‌کند. 

 

 

۱۰ مرکز خرید برتر در کوآلالامپور که باید از آنها خرید کنید

 

 

چین، چنگدو

 

 

چین چنگدو

 

 

چنگدو پایتخت استان سیچوان چین بوده که در سراسر جهان به خاطر غذای تند و سرزنده آن شناخته شده است و و از نظر محلی "فرهنگ کوچکی غذایی" دارد. چنگدو احتمالا بهترین شهر دنیا برای پیدا کردن غذاهایی مانند مرغ کونگ پائو یا اردک دودی است که با تور چین می توانید آن را امتحان کنید. در سراسر چین غذا دوستان و آشپزها درباره چنگدو و فرهنگ غذایی آن به احترام یاد می‌کنند. ظرف‌های سنتی چنگدو و استفاده آن‌ها در رستوران‌ها از نام و آوازه بلندی نیز برخوردار است.

 

زیباترین پارک‌های ملی چین که باید ببینید

 

مطالب مرتبط