مقاصد کمتر شناخته شده‌ی گردشگران حرفه‌ای را بشناسید

آیا در نظر دارید در سال پیش رو برای سفر تفریحی‌تان مقصدی انتخاب کنید؟ مقاصد زیادی برای تجربه یک سفر عالی در دنیا هستند که با وجود ویژگی‌هایی نظیر مناظر زیبا، تاریخ غنی، فرهنگ کهن و امکانات تفریحی نادیده گرفته می‌شوند. برای نمونه آن چنان که در مورد شهرهایی چون پاریس، بانکوک و یا استانبول صحبت می‌شود، درباره این شهرها نقل آنچنانی نمی‌شود اما به مسافران توصیه می‌شود که به این مقاصد رفته و از امکاناتی که در این شهرها ارائه می‌شود استفاده کنند. ما در این پست به معرفی چند مقصدی کم‌تر شناخته شده در دنیا، می‌پردازیم.

 

 

کلمبیا

 

 

کلمبیا

 

 

زمانی بود که کلمبیا جزو یکی از مناطق ناامن برای سفر شناخته می‌شد، اما در طول زمان شرایط تغییر کرد و تبدیل به یکی از مناطق زیبا با فرهنگی کهن برای بازدید گشت. این کشور حالا رتبه دوم دنیا را در داشتن مناطق مختلف طبیعی، ۵۹ پارک ملی، اکوسیستم منحصر به فرد و حیات وحش غنی دارا است. با این همه هنوز عده کثیری از مردم دنیا تصور غلطی راجب کلمبیا دارند و شاید عده کمی با وجود داشتن اطلاعات کم این منطقه را برای سفر انتخاب کنند. اگر به این کشور سفر می‌کنید حتما به شهر بوگوتا سری بزنید. جرات کنید و به ارتفاعات۳۳۰۰ متری از سطح دریای Monserrate بروید و از کلیسای قرن ۱۷امی که هنوز هم به عنوان یک مکان زیارتی شناخته می‌شود بازدید کنید و از منظره پانورامای اطراف لذت ببرید.

 

 

بولیوی

 

 

بولیوی

 

 

این کشور یک نمونه از مقاصد جذابی است که در دنیای گردشگری در حاشیه قرار گرفته و بازدیدکنندگان آن تنها به کشورهایی نظیر پرو، برزیل و شیلی محدود می‌شود. در حالی که شاید منظره بهشت‌گونه برای ساحل‌دوستان نداشته باشد اما میزبان مناظر شگرفی چون دریاچه آتش سرخ، بزرگ‌ترین آتشفشان‌ها و همچنین بزرگ‌ترین کویر نمک دنیا یعنی Salar de Uyuni است. این دشت‌های وسیع نمک منظره بی‌نظیری را پدید می‌آورند و در فصل گرما با انعکاس نورهای مختلف از طریق سطح سفید آن منظره‌ای چشمگیر را ایجاد می‌کنند. همین دشت‌ها در فصل بارانی مانند یک آینه عظیم، با بازتاب آسمان آبی منظره‌ای سورئال پدید می‌آورند. شما در طی سفر به این کشور با تجاربی روبرو خواهید شد که نظیرش را جایی نمی‌یابید.

 

 

اسپانیا، سن سباستین

 

 

سن سباستین

 

 

سن سباستین در سال ۲۰۱۶ یکی از دو شهر فرهنگی اروپا نام گرفت ولی با این همه به نظر می‌رسد گردشگران کمی برای بازدید از آن راهی سفر شوند. این منطقه که در ساحل شمالی اسپانیا واقع شده، متنوع‌ترین غذاهای سنتی با دستپختی کهن و بزرگ‌ترین صحنه ارائه غذا برای علاقه‌مندان به سرو طعم‌های جدید خواهد بود. همچنین گشت و گذار در سواحل و تفریحات هیجان‌انگیز و شاد شبانه از جمله فعالیت‌هایی‌ست که می‌توانید در این شهر انجام دهید.

 

 

سریلانکا، تالالا

 

 

تالالا

 

 

زمانی فقط یک هتل در تالالای سریلانکا وجود داشت، اما با گذر زمان و تغییر شرایط در تور سریلانکا، تالالا نیز دگرگون شد. تا اینکه امروزه می‌توان آن را به عنوان مقصدی برای گردش معرفی کرد. بهترین زمان سفر به این منطقه از مهر تا فروردین هم‌زمان با فصل گرما در این کشور است. این منطقه آرام برای گذراندن تعطیلاتی روح‌انگیز جایی مناسب شناخته می‌شود. شما می‌توانید از پیاده‌روی در سواحل زیبای آن لذت برده و به تماشای غروب صورتی و نارنجی خیره‌کننده‌اش بنشینید، و یا در طول روز از شنا در آب گرم و کریستالی آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید به گشت و گذار در نزدیک‌ترین شهرهای اطراف نیز بپردازید.

 

 

در سریلانکا میهمان رمانتیک‌ترین اقامتگاه‌های ساحلی شوید

 

تایلند، چیانگ رای

 

 

چیانگ رای

 

 

به نظر می‌رسد در مقایسه با مناطق توریستی ساحلی بالاخص در تور تایلند، چیانگ رای با وجود ویژگی‌های برجسته از توجه کمتری برخوردار شده است. این شهر کوچک اما دل‌انگیز که در شمال تایلند واقع شده، امکانات و گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار می‌دهد. شما در این منطقه به سرو غذاهای کم‌نظیر و خوشمزه محلی دعوت شده و می‌توانید استراحتگاه‌های ارزانی را برای اقامت پیدا کنید. همچنین این منطقه به عنوان مثلث طلایی بین تایلند، میانمار و لائوس شناخته می‌شود. به این ترتیب گردشگران می‌توانند سفرهای روزانه‌ای به میانمار و لائوس هم داشته باشند. شانسی که کم‌تر نصیب دیگر گردشگران خواهد شد!!

 

 

محبوب‌ترین غذاهای تایلند که باید آن‌ها را امتحان کنید

 

کرواسی، جزیره ویس

 

 

جزیره ویس

 

 

در حالی که دوبرونیک اخیرا به عنوان یک شهر گردشگری شناخته شده، تعداد زیادی گردشگر به سمت این شهر سرازیر شدند که باعث شده به حداکثر توان پذیرش گردشگر برسد، در همین حین جزیره ویس شرایط کاملا متفاوتی را ارائه می‌دهد. این جزیره برای مدت‌ها در استفاده ارتش قرار داشت به طوری که حدود ۴ دهه به روی بازدیدکنندگان خارجی‌ بسته شده بود، همچنین در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۹ شاهد مهاجرت مردم محلی نیز بود. اما امروزه یکی از مقاصد گردشی زیبا است که کم‌تر کسی راجب آن می‌داند. این مقصد افسانه‌ای با داشتن ساحلی سفید و زیبا، آب‌های درخشان و آبی و ارتفاعات پوشیده از جنگل، طیف وسیعی از دیدنی‌ها را پیش روی شما می‌گذارد. منظره پانورای ساحلی بر فراز ارتفاعات سر سبز آن فرصت عکاسی را برای شما فراهم می‌آورد. همچنین شما می‌توانید طیف وسیعی از غذاهای دریایی خوشمزه و تازه را همراه با نوشیدنی‌ها باکیفیت میل نمایید.

مطالب مرتبط