در اردیبهشت حتما این ۶ کشور زیبای جهان را ببینید

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر بهار است که هوا نه آنچنان گرم شده و نه از سوز و سرمای زمستان خبری است. برای ما ایرانی‌ها مخصوصا بهار یکی از اوقات مناسب سفر از نظر هزینه نیز هست. بعد از پایان تعطیلات عید تورهای تفریحی با تخفیفات خوبی همراه خواهند شد که در نهایت سفری مقرون به صرفه را شما پیشکش می‌کند. جدای از این‌ها، بهار به دلیل شرایط آب و هوایی و آغاز مجدد حیات زمین جشنواره‌های زیادی را در سراسر دنیا به خود می‌بیند که می‌توانید برای بازدید از آن‌ها برنامه سفر بچینید. اردیبهشت بهترین ماه برای سفری بهاری به نقاط زیادی است که ما در این مقاله به اختصار به شرح تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

 

۱- ولز، فستیوال ادبیات

 

 

ولز، فستیوال ادبیات

 

 

معمولا مسافرانی که برای بازدید از این فستیوال به این منطقه سفر می‌کنند باعث غافلگیری و تعجب کشاورزان می‌شوند. جشنواره ادبیات همه سال در اردیبشت ماه در کشور کوچک ولز برگذار می‌شود. از آنجایی که Hay-on-Wye در ولز میزبان کتابخانه ملی این کشور بوده و با داشتن تنها ۱۹۰۰ نفر جمعیت دارای دو جین کتابفروشی‌ است، محل مناسبی برای برگزاری این جشنواره در نظر گرفته شد. این جشنواره در سال ۱۹۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده و امروزه حدود ۸۰ هزار نفر در سال به منظور بحث در مورد هنر با نویسندگان شناخته شده، فیلسوفان و هنرمندان دیگر به این ناحیه سفر می‌کنند. بنابراین اگر از علاقه‌مندان به هنر و ادبیات جهان هستید این فستیوال یکی از بهترین زمان‌ها برای بحث‌های عمیق در مورد تمام جنبه‌های جهان ادبی است.

 

 

۲- هلند

 

 

هلند

 

 

معمولا گردشگران به دنبال موقعیت مناسبی برای سفر به هلند هستند. این کشور به خاطر داشتن هکتارهای وسیع رنگی از گل‌های مختلف از شهرت فراوانی برخوارد است. به طور کلی زمان شکوفه دادن و رشد این گل‌ها از فروردین آغاز می‌شود با این‌ همه زمان دقیق آن را مادر همه ما یعنی زمین مشخص می‌کند. با این همه زمان جوانه زدن و رویش گل‌ها از اواخر فروردین آغاز شده و تا اردیبهشت ادامه می‌یابد. در این زمان دشت‌های وسیع هلند از شعله‌های آتیش انواع گل‌ها رنگی شده و منظره‌ای شگرف را پدید می‌آورد. یکی از بهترین مناطق برای سفر در این کشور تپه‌های اطراف دریای شمالی است.

 

 

۳- هند، فستیوال فیل

 

 

هند، فستیوال فیل

 

 

به طور کلی فیل‌ها در دید عموم مردم حیوانات زیبایی شمرده نمی‌شوند و این دلیلی است که در جشنواره فیل تریسور پورام، ۳۰ فیل با پوشیدن لباس‌های پر زرق و برق آنچنانی در بین مردم رژه می‌روند. هر کدام از این فیل‌ها که لباس‌های بسیار گران‌قیمت و پر زرق و برق به تن کرده‌اند و از آن‌ها زنگوله و پر طاووس آویزان است را یک کنترل‌کننده هدایت می‌کنند. این فیل‌رانان ضمن هدایت و کنترل فیل‌ها، چتر بلندی را بالای سر خود نیز نگه می‌دارند. این جشنواره رنگارنگ که یک هفته به طول می‌انجامد برای ۲۰۰ سال است که در هند به عنوان یکی از مهم‌ترین جشن‌ها گرامی داشته می‌شود. از بخش‌های جذاب این فستیوال می‌توان به آتش‌بازی تا نیمه‌های شب، و همچنین رقص‌های محلی اشاره کرد. در تور هند فرصت دیدن این فستیوال را از دست ندهید. 

 

 

۸ کار مهیج‌ که باید تا قبل از ۴۰ سالگی در هند انجام دهید!

 

 

۴- آندلس

 

آندلس

 

 

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به آندلس، بهار و مخصوصا اردیبهشت ماه است. در این ایام هوا دمایی بسیار مطبوع و دل‌انگیز داشته که ممکن است کمی خنک به نظر برسد اما آنقدر گرم است که بتوانید تنی به آب زده و یا در شیب سواحلش آفتاب بگیرید. همچنین بارش در این ماه بسیار کم صورت می‌گیرید، بنابراین می‌توانید از بابت آب و هوا خاطر جمع باشید. آندلس دارای دو شهر پر بازدید اسپانیایی به نام‌های سویل و کوردوبا است که در این ماه مسافران کم‌تری به خود می‌بیند. بنابراین شما می‌توانید با آرامش و با بهره‌بردن از تخفیفات گردشی از گشت و گذار در این شهرها لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم از دشت‌های گل آفتابگردان این منطقه که منظره‌ایی بی‌نظیر دارند بازدید نمایید.

 

 

۵- فرانسه، جشنواره فیلم کن

 

 

فرانسه، جشنواره فیلم کن

 

 

همه ساله در ماه می برابر با اردیبهشت، در فرانسه نخبگان و مشهورترین سازندگان فیلم‌های برتر دنیا گرداگرد هم جمع شده و با ارائه جدیدترین تولیدات خود در شهر  Riviera به رقابت می‌پردارند. جشنواره فیلم کن از سال ۱۹۴۶ تاسیس شده و تقریبا می‌توان گفت معتبرترین جشنواره فیلم در دنیا شناخته می‌شود. گرچه که اکران این فیلم‌ها بر روی مردم باز نیست اما مردم زیادی برای دیدن برجسته‌ترین بازیگران و کارگردانان دنیا اطراف فرش قرمز و بیرون محل برگزاری مراسم جمع می‌شوند. همه ساله این شهر میهمان گردشگران و هنرمندان زیادی است.

 

 

۶- تایلند، پوکت

 

 

پوکت

 

 

یکی از بهترین کارها در بهار سفر با تور تایلند و به خصوص بزرگ‌ترین جزیره آن یعنی پوکت است. در این ایام که از تورهای نوروزی خبری نیست می‌توانید با تهیه بلیطی ارزان‌تر تعطیلات مقرون به صرفه‌ای را در این منطقه خوش آب و هوا بگذرانید. وجود سواحل سفید و درخشان، هوایی مطبوع و جمعیتی کم تراکم تعطیلات آرام‌تری را پیشکش شما می‌کند. شما می‌توانید در این جزیره به انواع فعالیت‌های آبی از جمله قایق‌سواری و غواصی بپردازید. همچنین مناطق سر سبز آن فرصت‌های جذابی برای عکساسی را پیش روی شما قرار خواهد داد. انواع غرفه‌های غذاهای سریع و همچنین دریایی با قیمتی نازل، تفریحات شبانه و خرید مقرون به صرفه از محلی‌ها تنها بخش از آن چیزی است که می‌توانید در این منطقه تجربه کنید.

 

راهنمای کشف بهترین و زیباترین سواحل پوکت

مطالب مرتبط