ارزان‌ترین شهرهای بزرگ دنیا برای خاطره‌انگیزترین سفرها

سفر رفتن مستلزم هزینه‌هایی است که ناگزیر به پرداخت آن‌ها هستید و فرقی نمی‌کند این سفر به شهری در نزدیکی‌تان باشد و تا دورترین نقطه دنیا. گاهی هم آرزوی رفتن به جایی چون توکیو و یا پاریس را دارید اما از پس پرداخت هزینه‌های آن برنمی‌آیید. این اصلا جای افسوس و خانه‌نشینی ندارد. باید پویا باشید و با رفتن به زیباترین شهرهای ارزان دنیا از لحظات زندگی خود بهترین استفاده را ببرید. ما در این مقاله به معرفی زیباترین شهرهای بزرگ و ارزان دنیا که باید به بازدیدشان بروید، خواهیم پرداخت.

 

 

اسلوونی، لیوبلیانا

 

 

اسلوونی، لیوبلیانا

 

 

در حقیقت این شهر در حاشیه دریایی با همین نام در وسط یک دره واقع شده است و به عنوان زیباترین شهر اروپای شرقی شناخته می‌شود. از این گذشته، شهری بسیار مقرون به صرفه بوده و برای عاشقان، مقصدی رویایی محسوب می‌شود. یک شب اقامت در این شهر کمتر از ۱۵ دلار هزینه خواهد داشت و برای گشت و گذار و روزانه همراه با غذا به راحتی می‌توانید با ۴۰ دلار قضیه را تمام کنید. شما می‌توانید در خیابان‌های سنگفرش شده به قدم‌زنی پرداخته و از کافه‌های متعدد، گالری‌های هنری و موزه‌ها بازدید نمایید. همچنین این شهر دارای یک برج بلند است که اگر وقت کنید و به آن سری بزنید شاهد چشم‌اندازهای زیبایی خواهید بود.

 

 

تایلند، بانکوک

 

 

تایلند، بانکوک

 

 

با تور تایلند به بانکوک می‌رسید این شهر نه تنها یک شهر با تلفیقی از فرهنگ شرقی و غربی است بلکه به عنوان یکی از ارزان‌ترین شهرهای بزرگ و گردشی دنیا نیز شناخته می‌شود. شما در این شهر گزینه‌های متعددی از فعالیت‌های گردشی پیش رو خواهید داشت. در حاشیه رودخانه چائو پارایا یک قدم‌زنی عاشقانه را با همسرتان تجربه کنید، از معابد طلایی و باشکوهی در سراسر شهر پراکنده شده‌اند بازدید نمایید و از بازارهای محلی شناور آن دیدن کنید. بین مردم محلی بروید به نحوه زندگی روزانه و فرهنگشان دقیق شوید. بعد از رسیدن به میدان سیام، در پارک‌های اروپایی فرمی دوسیت استراحت کرده و قوایی تازه کنید. شما می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای تایلندی را با کمترین قیمت ممکن خریداری کرده و از طعم خوشمزه آن‌ها لذت ببرید.

 

 

کارهای عجیبی که در هر سفر به بانکوک باید انجام دهید

 

 

ویتنام، هانویی

 

 

ویتنام، هانویی

 

 

پایتخت جذاب و زیبای ویتنام یعنی هانویی، یکی دیگر از شهرهای آسیایی است که تلفیقی از دو فرهنگ مختلف را با حفظ سنت‌هایش، در خود جای داده است. شما در طی گشتن در این شهر متوجه تاثیرات فرهنگی فرانسوی و چینی خواهید شد. اما چیزی که بیش از همه اهمیت دارد طیف وسیعی از فعالیت‌ها و سرگرمی‌های مختلف با هزینه‌ای کاملا مقرون به صرفه است. در سراسر این کشور اقامتگاه و غذا باکیفیتی بالا و مقرون به صرفه در دسترس شما خواهد بود. در این شهر برای گردشگران کوله پشتی به دست اقامتگاه‌هایی تا شبی ۵ دلار همراه صبحانه و اینترنت رایگان هم یافت می‌شود. اغلب فعالیت‌های هانویی رایگان و یا خیلی کم هزینه هستند. می‌توانید در حاشیه ساحل قدم‌زنی کنید و به دیدن بناهای تاریخی بروید.

 

 

بلغارستان، صوفیه

 

 

بلغارستان، صوفیه

 

 

صوفیه ارزان‌ترین شهر بزرگ اروپایی با جمعیتی بپیش از ۱ میلیون نفر است. به دلیل وسعت و جمعیت کمش شما شاهد فضای باز و حداقل ترافیک ممکن در مرکز شهر خواهید بود. این شهر پوشیده از کافه‌های سر باز، پارک‌های سر سبز و زیبا و پاسیو رستوران است. معمولا جوانان و خدمه هتل‌ها به انگلیسی سلیس و روان صحبت می‌کنند و از این بابت نگرانی وجود نخواهد داشت. برای آشنایی با شهر به پیاده‌روی بروید و با مردم خوش برخورد محلی هم صحبت شوید. شما می‌توانید نوشیدنی‌های با قیمت کمتر از ۲ دلار در این شهر خریداری کنید.

 

 

مصر، قاهره

 

 

مصر، قاهره

 

 

می‌دانیم که قاهره پایتخت مصر درگیر ناآرامی‌های کمی است اما با این‌ همه وجود رود نیل و پیچ و خم آن در دل دره‌ای سر سبز که اطراف آن را بیابان احاطه کرده، باعث شده نتوان به عنوان شهری گردشی از آن چشم‌پوشی کرد. شما می‌توانید اقامتگاه‌ها و هتل‌های بسیار ارزانی را در سراسر این کشور بیابید که اتاق‌های آن‌ها خالی مانده است. بر طبق گزارشات منابع معتبر، قاهره در سال ۲۰۱۶ عنوان ارزان‌ترین شهر دنیا با هزینه ۲۳ دلاری در روز معرفی شده بود. اغلب پرطرفدارترین مناطق گردشی راه سختی برای پیمودن دارند و دو شهر Luxor و Aswan از مناطق گردشی دره نیل، محیط آرام و صلح‌آمیزشان را همچنان حفظ کرده‌اند. با این همه بهتر است وقتی برای بازدید از جایی چون اهرام اسرارآمیز می‌روید، جوانب احتیاط را رعایت نمایید تا سفری ارزان و جذاب را در آرامش کامل تجربه نمایید.

 

 

هند

 

 

هند

 

 

به غیر از اینکه یک تور هند بسیار لاکچری ، به طور کلی گشت و گذار و اقامت در سراسر این کشور بسیار ارزان و مقرون به صرفه خواهد بود. گوآ محبوب‌ترین مناطق ساحلی کشور را با ماسه‌های درخشان و سفید، درختان بومی چون نارگیل، آبی زیبای دریای عمان، و ارزان‌ترین تفریحات و امکانات ساحلی، شناخته می‌شود. شما می‌توانید در این منطقه اقامتگاه‌هایی با شبی ۱۰ دلار پیدا کنید. با ماهیگیران بومی هم کلام شوید و شانس کایاک سواری با قیمت تنها ۱.۵ دلار را بدست بیاورید. حتی توریستی‌ترین مناطق آگرا همچون تاج محل هم بسیار مقرون به صرفه بوده و مسافران عادی در یک سفر معمولی و نه لاکچری، می‌توانند اقامتگاه‌هایی با شبی ۹ دلار در این منطقه پیدا کنند.

 

۸ کار مهیج‌ که باید تا قبل از ۴۰ سالگی در هند انجام دهید!

مطالب مرتبط