بهترین بازارهای دست فروشان در اروپا

اگر عازم اروپا هستید، بهار و تابستان بهترین زمان برای گشت و گذار در این خطه باران‌خیز است. البته با این که همه قسمت‌هایش آب و هوایی یک شکل ندارند اما معمولا بهترین زمان گشت و گذار در آن نیمه اول سال است. شما می‌توانید در پارک‌ها ورزش کنید، بگردید و خیابان‌ها را زیر و کنید. به علاوه فرصت خوبی پیدا می‌کنید که بازارها را بگردید و بین دست فروشان اجناس خوب و ارزانی پیدا کنید. اگر قصد سفر به یکی از کشورهای اروپایی را دارید به این فهرست نگاهی بیاندازید.

 

 

اسکاتلند، گلاسگو، بازار دست فروشان

 

 

اسکاتلند، گلاسگو، بازار دست فروشان

 

 

اگر از افرادی هستید که عاشق بازارگردی هستند و اصلا خسته نمی‌شوید گلاسگو و جو خاصش بی‌شک دل شما را خواهد برد. مخصوصا این که خیلی از اجناس آن‌ها حالت هنری و منحصر به فردی دارد. به طور کلی این بازار هر آخرین یکشنبه ماه برگزار می‌شود و طی آن دست فروشان محلی اقدام به فروش محصولات یک ماه خود می‌کنند. این بازار چشمگیر و شگفت‌انگیز وسط یک مرکز هنری برگزار می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با فضا و اجناس آن‌ها سری هم به صفحه فیس‌بوکشان بزنید.

 

 

ترکیه، استانبول، بار فریکوی

 

 

ترکیه، استانبول، بار فریکوی

 

 

فریکوی تقریبا همیشه محله  ارمنی و یونانی نشین استانبول بوده است. بازار دست فروشان این محله هم هر یکشنبه برپا می‌شود و طی آن مردم محلی با پهن کردن بساط به فروش اجناس خود می‌پردازند. اگر یکشنبه‌ای را در تور استانبول گذرانید و گذرتان به این بازار افتاد از دیدن شلوغی ورودی آن وحشت نکنید، دسته زیادی از این جمعیت به فریکوی می‌روند تا نان سنتی شکم‌پر ترکی به اسم gözleme را بخرند که محلی‌های اصیل آن را به طرز شگفت‌انگیزی خوشمزه درست می‌کنند. شما در این بازار می‌توانید از انواع خوردنی‌ها و محصولات محلی خریداری کنید و اجناس مناسب و مقرون به صرفه‌ای برای مصارف دم دستی پیدا کنید.

 

 

جذاب‌ترین فعالیت‌های رایگان در استانبول

 

 

بلژیک، بروکسل، بازار Vossenplein

 

 

بلژیک، بروکسل، بازار Vossenplein

 

 

این بازار دست فروشی که در ناحیه Historical Marollen واقع شده از سال ۱۸۷۳ فعال بوده است. پس می‌توان این‌طور گفت که با بازاری تاریخی و ۱۵۰ روبرو هستید که هرگز نباید رفتن به آن را از دست بدهید. به همین دلیل اقلام عتیقه‌ای که در این جا یافت می‌شود گاها به همان اوایل برپایی بازار و حدود ۱۵۰، ۲۰۰ سال پیش بر می‌گردد. بی‌شک با کمی حوصله ظرف و ظروف قدیمی زیبایی پیدا می‌کنید که چشمتان را بگیرد. شاید تصورش را هم نکنید اما اگر کمی در اجناس دست فروشان کاوش کنید می‌بینید که ساعت‌هاست در بازار سرگردان شده‌اید.

 

 

اسپانیا، بارسلونا، بازار Encants de Barcelona

 

 

اسپانیا، بارسلونا، بازار Encants de Barcelona

 

 

در مورد بروکسل و تاریخ ۱۵۰ ساله بازاراش گفتیم اما آیا می‌توانید تصورش را بکنید که بازار بارسلونا تاریخی به قدمت ۷۵۰ سال داشته باشد؟ یکی از ویژگی‌های جذاب این بازار نوع سیستم حراج آن‌هاست که هر دوشنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت ۷ تا ۹ برگذار می‌کنند. ظاهرا آنطور که گفته می‌شود بازار بارسلونا تنها جایی است که تا امروزه این نوع حراجی در آن برقرار مانده است. به طور هفتگی حدود ۱۰۰ هزار بفر بازدیدکننده به این بازار تاریخی و منحصر به فرد می‌روند تا شاهد سبک خاصی از فرهنگ و تاریخ باشند که هنوز زنده مانده است. شما هم در صورتی که در این شهر اقامت دارید، می‌توانید یکی از همین ۱۰۰ هزار نفر باشید.

 

 

آلمان، مونیخ، بازار نیمه شب

 

 

آلمان، مونیخ، بازار نیمه شب

 

 

بازار نیمه شب مونیخ یکی از بهترین نقاط این شهر برای خرید اجناس باکیفیت و مقرون به صرفه است. این بازار معمولا از ساعت ۵ عصر به بعد باز می‌شود و شما باید برای وارد شدن به آن ورودی کوچکی پرداخت کنید. اما بعد از این که وارد آن شدید دنیایی از لباس‌های ارزان و زیبا، لوازم تزئینی، ظرف و ظروف، بدلیجات، و لوازم روزمره را مقابلتان خواهید دید. اگر گشنه شدید از غرفه‌های غذا خوراکی و نوشیدنی‌های خوشمزه بخرید و برای خرید چیزهای مورد علاقه‌تان چانه زنی کنید.

 

 

صربستان، بلگراد، بازار دست فروشان زمون

 

 

صربستان، بلگراد، بازار دست فروشان زمون

 

 

تور صربستان و رسیدن به  بلگراد یکی از مقاصد جذاب اروپایی است که این روزها طرفداران خودش را پیدا کرده است. شما می‌توانید در محلات آن گردش کنید و از تماشای تلفیق فرهنگ‌ها لذت ببرید. یکی از نمودهای فرهنگی را می‌توانید در محله زمون و در بازار دست فروشان آن پیدا کرد. هر چیزی که فکر را بکنید می‌توانید پیدا کنید. مخصوصا که اجناسی از مقدونیه جمع‌آوری و در این بازار به فروش می‌رسد. البته این بازار تنها یکشنبه‌ها آن هم ساعات اولیه صبح بین ۶ تا ۱۰ صبح برپا می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید چیزهای جذابی بخرید حتما باید سحرخیز شوید و روزتان را زود شروع کنید.

 

 

بهترین نقاط بلگراد برای انداختن عکس‌های اینستاگرامی

 

 

ایتالیا، رم، پرتا پرتس

 

 

ایتالیا، رم، پرتا پرتس

 

 

با تمام تاریخ غنی و کهنی که رم بر دوش‌هایش حمل می‌کند اصلا جای تعجبی نیست که شما در این شهر با برخی از بازارهای جذاب و بزرگ دست فروشی روبرو شوید. پرتا پرتس بزرگ‌ترین بازار دست فروشی این شهر است که شما باید قبل از رفتن به آن آماده از دست دادن پول‌هایتان باشید. مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش این بازار وجود دوربین‌های عکاسی و کتاب‌های قدیمی‌ای است که سراسر دنیا را دور زده‌اند.

مطالب مرتبط