۷ فعالیت منحصر به فرد که می‌توانید در سراسر دنیا انجام دهید

در هر کشوری می‌توان کارهایی انجام داد که در هیچ سفری قادر به انجامشان نیستید. اما در این بین کارهایی وجود دارد که تنها در نقاطی خاص و به شکلی متفاوت انجام می‌شود و به همین خاطر می‌توان آن‌ها را منحصر به فرد و خاص تصور کرد. از اسکیت‌سواری در کانال وسط شهر تا زیپ‌لاین بر فراز بزرگ‌ترین دیوار جهان، کارهای بسیاری داخل و خارج از این لیست وجود دارد که می‌تواند ماجراجویی شما را شکل دهد.

 

 

۱- اسکیت در کانال یخ زده آمستردام

 

 

اسکیت در کانال یخ زده آمستردام

 

 

اگر در فصل گرما به آمستردام سفر کرده باشید، احتمالا سوار بر قایق کانال زیبای شهر را طی کرده و از زیبایی‌های این شهر لذت برده‌اید. همین کانال که در مرکز شهر قرار دارد در زمستان‌ها یخ زده و این امکان را به وجود می‌آورد تا بتوان روی آن به اسکیت پرداخت. اسکیت سواری در کانال یخ‌زده شهری به زیبایی آمستردام، در کنال خانه‌ها، مغازه‌ها و موزه‌هایش، در کنار مردم بسیاری که شما را همراهی می‌کنند، یکی از فعالیت‌های منحصر به فردی خواهد بود که در تمام دنیا می‌توانید به انجامش مشغول شوید.

 

 

۲- جشن در حمام‌های تاریخی بوداپست

 

 

جشن در حمام‌های تاریخی بوداپست

 

 

حمام‌های رومی بوداپست برای صدها سال است که در اختیار مردم و مسافرینی که به این شهر رهسپار شده‌اند قرار دارد. در حالت معمول این حوضچه‌های داغ با آب‌هایی که حاوی مواد معدنی هستند، جایی برای کسب آرامش و رفع گرفتگی عضلات و دردهای استخوانی به حساب می‌آیند. اما شب‌ها در میان بخار و آب، سر صدا و فریادها مردم به همراه صدای موسیقی، این محل را به جایی برای جشن‌های شبانه بدل می‌کند. این جشن را که به آن "اسپارتیز" نیز می‌گویند، یکی از بهترین تفریحات در بوداپست به حساب آورده و با توجه به اینکه در قلب شهر، در فضای باز و در دل حمام‌های تاریخی انجام می‌شود، باید آن را فعالیتی خاص در تمام جهان به حساب آورد.

 

 

۳- سواحل شهری برلین

 

 

سواحل شهری برلین

 

 

در فصل گرما، بسیاری از مردم شهر برلین به سراغ سواحل شهری آن جا می‌روند. نقاطی خاص در قلب شهر که به هیچ وجه از بافت مغازه‌ها و خیابان‌ها جدا نیست و کاملا در شلوغی شهر واقع شده‌اند. جایی که مردم در آن به آفتاب گرفتن، انجام یوگا، آبتنی و تفریح مشغول می‌شوند. این سواحل خاص و بعضا عجیب که مملو از مردمی از نقاط مختلف شهر می‌شود، از ماه‌های مِی تا سپتامبر فعال هستند.

 

 

۴- فستیوال "سوزاندن انسان" در صحرای نوادا

 

 

۴- فستیوال "سوزاندن انسان" در صحرای نوادا

 

 

یک فستیوال بزرگ را تصور کنید که بعد از دو هفته هیج اثری از آن باقی نمی‌ماند. فستیوال "سوزاندن انسان" که در صحرای "سنگ سیاه" در نوادا انجام می‌شود، جایی است که هنرمندان تجربی برای ارائه کارهای میدانی به آن جا رفته و ورزشکاران و مردم زیادی نیز به هوای تفریح و تجربه یک جشن خاص در میان صحرا به محل برپایی فستیوال "سوزاندن انسان" می‌روند. با توجه به محل برگزاری این جشن بسیار بزرگ، تنها یکی دو هفته زمان نیاز است تا شن‌ها تمامی نشانه‌ها از بودن مردم در صحرا را از بین ببرند.

 

 

۵- زیپلاین بر فراز دیوار بزرگ چین

 

 

۵- زیپلاین بر فراز دیوار بزرگ چین

 

 

دیدن دیوار بزرگ با تور چین، خود یکی از خاص‌ترین چیزهایی است که هر مسافری می‌تواند طی سفر به کشورهای مختلف ببیند. جایی که در لیست آرزوهای نفرات زیادی قرار دارد و دلیل سفر عده‌ی زیادی به پکن محسوب می‌شود. اما در میان پیاده روی بر فراز آن و دیدن سیل جمعیت، یک فعالیت هیجان انگیز می‌تواند این بازدید را به یک تجربه باورنکردنی تبدیل کند. زیپلاینی بلند بر فراز این دیوار که جدا از هیجان بسیاری که برایتان به ارمغان می‌آورد، یک نمای ۳۶۰ درجه بسیار زیبا از دیوار و منظره اطراف را نیز برایتان به همراه خواهد داشت.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

 

۶- کند و کاو در غاری با کرم‌های شب‌تاب

 

 

۶- کند و کاو در غاری با کرم‌های شب‌تاب

 

 

غارها به تاریک بودن، نمناکی و فضایی خفقان‌آور معروفند، اما محیط غار کرم‌های شب‌تاب وایتامو در نیوزلند به هیچ وجه تنها به این وضعیت ختم نمی‌شود. هزاران هزار کرم شب‌تاب نورانی که در این غار زندگی می‌کنند، محیط آن را جادویی و زیبا کرده و باعث شده‌اند تا عده زیادی از سراسر دنیا، هر ساله برای دیدن این غار به این نقطه از نیوزلند سفر کنند. آنقدر تعداد این کرم‌ها زیاد است که محیط تاریک غار را همچون آسمان شبی پرستاره تبدیل کرده است. قدم زدن در این غار به مانند رفتن به هیچ غار دیگری در دنیا نیست و بدون شک یک فعالیت منحصر به فرد و خاص در سراسر جهان به حساب می‌آید.

 

 

۷- یک شب هیجان‌انگیز در کنار شیرهای واقعی

 

 

۷- یک شب هیجان‌انگیز در کنار شیرهای واقعی

 

 

اگر به اقامت یک روزه در کنار قفس شیرها و خوابیدن در باغ وحش بزرگ لندن علاقه‌مند هستید، این مکان به شما امکان اقامت در اتاق‌های چوبی بسیار خوبش را خواهد داد. در این تور شما می‌توانید در طول روز به غذا دادن به حیواناتی همچون شیرها مشغول شوید و در نهایت شب را در کلبه‌هایی درست در کنار قفس شیرها سر کنید. امکانی که در کم‌تر باغ وحشی در دنیا به کار گرفته شده و هیچ کدامشان با این کیفیت و تنوع فعالیت‌ها به انجام نمی‌رسد.

مطالب مرتبط