از باید‌ها و نباید‌های سفر‌‌های امروزی با خبر شوید

بسیاری از کسانی که تازه شروع به سفر خارج از کشور کرده‌اند، یا حتی آن‌هایی که تعداد زیادی سفر رفته‌اند یک سری اشتباهاتی می‌کنند که در مردم تمام دنیا یکسان است. اشتباهاتی رایج که باید از آن‌ها دوری جست و فکری به حالشان کرد. در این مقاله به مرور بعضی از رایج‌ترین اشتباهات در سفر می‌پردازیم:

 

 

بار زیاد و اشتباه در بستن چمدان

 

 

بار زیاد و اشتباه در بستن چمدان

 

 

بردن لباس‌های بیشتر، کفش‌های بیشترو وسایل آرایشی بیشتر همیشه وسوسه انگیز است، مخصوصا وقتی بخواهید روزهای زیادی را در سفر بمانید اما بستن وسایل زیاد در چمدان چند مشکل برای شما ایجاد می‌کند. اول اینکه هزینه سفر شما را به واسطه گرفتن تاکسی، بعضا بار هواپیما و باربر سالن‌های مختلف زیاد می‌کند و دوم اینکه راحتی را هم از شما می‌گیرد. همیشه نیمی از لباس‌هایی که از ابتدا قرار بوده را با خود ببرید و اگر نیازی به لباس پیدا کردید همیشه بازارهای ارزان هستند که از آن‌ها چیزی تهیه کنید. در بستن چمدان هم همیشه درب شامپو و کرم‌ها را به خوبی بسته و آن‌ها را درون پلاستیک‌های مجزا قرار دهید. ریختن مواد داخل این‌ها یکی از شایع‌ترین مشکلات درون چمدان‌هاست.

 

 

تحقیق نکردن در مورد وضعیت خط تلفن و اینترنت

 

 

خط تلفن و اینترنت

 

 

قبل از سفر همیشه در نظر بگیرید که قرار است در مقصد از چه سیم‌کارتی استفاده کنید و وضعیت اینترنت آن شهر به چه ترتیب است. بلد نبودن ممکن است شما را درگیر سیم‌کارت‌های گران و هزینه سنگین اینترنت کند یا اینکه مدتی که در کشور غریب هستید، عملا بدون سیم کارت بمانید.

 

 

بهترین ماجراجویی‌هایی که می‌توانید به همراه نوجوانان در سفر تجربه کنید

 

 

در نظر گرفتن زمان کوتاه اقامت بین شهرهای مختلف

این مهم برای کسانی که قصد سفر به چند شهر در یک بار مسافرت را دارند به وفور اتفاق می‌افتد. اگر می‌‌خواهید تنها یک روز یا دو روز را به شهری اختصاص دهید، حتما آن را از لیست خود حذف کنید، چون اقامت‌های کوتاه کوتاه نه تنها باعث می‌شود بسیاری از دیدنی‌های شهرهای مختلف را از دست دهید، بلکه خستگی مدام جا به جا شدن بین هتل‌ها و خستگی راه، تمام طول راه شما را آزار خواهد داد.

 

 

تهیه نکردن پول محلی از مبدا یا در فرودگاه

 

 

پول فرودگاهی

 

 

اگر به فکر هزینه کردن دلار یا یورو هستید، تمام خریدها یا خرج کردن خود را بر عهده آن‌ها نگذارید. این کار جدا از اینکه هزینه‌ای اضافی در بیشتر مواقع برای شما خواهد داشت، ممکن است بسیاری جاها اصلا نتوانید به درستی هزینه‌ها را پرداخت کنید. با بررسی وضعیت کارت‌های اعتباری پیش پرداخت می‌توانید از بردن پول نقد نیز تا جای ممکن خودداری کنید.

 

 

تهیه نکردن بیمه مسافرتی

 

 

تهیه نکردن بیمه مسافر

 

 

بیمه مسافر ر هر سفر و به هر مقصدی از کارهای مهمی است که باید انجام دهید. در هر سفری ممکن است اتفاقی برای شما بیفتد، با داشتن بیمه مسافر موارد اضطراری به راحتی تحت پوشش قرار گرفته و اگر مشکلی برایتان پیش بیاید، همیشه راه حلی خواهید داشت.

 

 

۵ مقصد جذاب آسیایی برای سفر دخترانه

 

 

انتخاب فعالیت‌های خیلی زیاد در سفرهای کوتاه

اگر مدت زمان کوتاهی قرار است به شهری سفر کنید، قصدتان را بر روی دیدن همه جا و امتحان کردن همه چیز قرار ندهید. معقول فکر کنید و همیشه زمانی را برای استراحت نیز کنار بگذارید. چیدن یک برنامه فشرده باعث ایجاد استرس و دردسرهای بیشتر برای خود و خانواده‌تان می‌شود.

 

 

نگهداری نادرست از پول و وسایل قیمتی

 

 

نگهداری پول

 

 

رعایت مسائل ایمنی در سفر بسیار اهمیت دارد. به هیچ وجه، پول نقد زیادی همراه نداشته باشید یا اینکه این پول را بین چند نفر پخش کنید. در هتل‌هایی که گاو صندوق درون اتاق دارند اقامت کنید و وسایل قیمتی خود را در هر بار بیرون رفتن در آن‌ها بگذارید. از پوشیدن زیور آلات خیلی گران قیمت و به کلی همراه داشتن آن‌ها خود داری کنید، عملا بردن این گونه وسایل زینتی در سفر دلیلی ندارد!

 

 

چانه زنی در جاهایی که نباید

 

 

چانه زنی در جاهایی که نباید

 

 

اگر چه بسیاری از بازارهای دنیا مثل وقتی با تور چین سفر می‌کنید همیشه مبلغی را برای چانه زنی و کم کردن مبلغ ، مقداری در نظر می‌گیرند، اما اگر این کار را بیش از حد ادامه دهید اصلا صورت خوشی ندارد و باید تا یک حد معقولی به آن ادامه دهید. بعضی بازارها هم که به کلی انجام این کار در آ‌‌ن‌ها صحیح نیست و باید متوجه فضای موجود بشوید.

 

 

بردن کفش نامناسب

 

 

بردن کفش نامناسب

 

 

این یک ایراد همگانی است. نبردن کفش مناسب برای جاهایی که در شهر مقصد وجود دارد، بردن دمپایی‌های نامناسب و ارزان قیمت که به راحتی خراب می‌شوند و در نهایت مجبور شدن به خرید از بازارهای محلی. حتما به شرایط آب و هوایی و جاهایی که می‌روید دقت کنید و لوازم مورد نیاز را همراه داشته باشید.

 

 

نخوردن غذاهای خیابانی

 

 

نخوردن غذاهای خیابانی

 

 

نخوردن غذاهای خیابانی در تور تایلند یا مکزیک، از دست رفتن یک فرصت ایده‌آل در کشورهایی است که به این نوع غذاها معروفند. ممکن است این کار در بسیاری کشورها کار درستی نباشد، اما چین، تایلند، مکزیک، ترکیه و بسیاری دیگر از کشورها هم هستند که بهترین غذاهای خیابانی را دارند و نباید به راحتی از کنار آن‌ها گذشت.

مطالب مرتبط