بهترین کشورهای دنیا برای زندگی در سال ۲۰۱۸ از نگاه Insider

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود تا مردم سراسر دنیا از موطن اصلی‌شان به جای دیگری برای زندگی بروند. جوان‌ترها معمولا به دنبال تحصیل و کار هستند و خانواده‌ها برای ارتقای سطح زندگی و آینده بچه‌ها دست به چنین کاری می‌زنند. اما در بین تمام کشورهای توسعه یافته اروپایی و آسیایی چه جاهایی بهترین امکانات رفاهی و امنیت اجتماعی را دارند؟ این نظر سنجی توسط Insider بین ۲۱ هزار نفر در سراسر دنیا انجام گرفته است.

 

 

 سوییس

 

 

switzerland

 

 

در بین مردم آمریکا سوییس رتبه اول علاقه‌مندی برای زندگی را به خود اختصاص داده است. همه دنیا سوییس را سوئیس به خاطر بی‌طرفی سیاسی، بیکاری پایین و اقتصاد قوی می‌شناسند. حتی با وجود این که مساحت زیادی از زمین پهناور را به خود اختصاص نداده اما بیشتر از هرجای دیگری افتخار گرفتن نوبل‌های متعددی را داشته است. همچنین این کشور در زمینه‌های مختلفی همچون محیط زیست، حقوق بشر، آموزش و پرورش، بهداشت عمومی و ثبات اقتصادی رتبه‌های بالایی را کشب کرده است. اما تنها ویژگی‌های منفی آن را می‌توان شامل قدرت نظامی پایین و پایین بودن نرخ ارزانی دانست.

 

 

 کانادا

 

 

 کانادا

 

 

کانادا به خاطر چند فرهنگی و بالا بودن سطح زندگی در دنیا رتبه نخست را با امتیازهای چشمگیر در ثبات سیاسی، امنیت و بازار کار به خود اختصاص داده است. به علاوه از لحاظ کیفیت آموزش در دنیا، رده سوم را از آن خود کرده است.

 

 

 آلمان

 

 آلمان

 

 

این کشور به خاطر نیروی کار قوی و کارآفرینی‌های خلاقانه از لحاظ اقتصادی یکی از قدرت‌های برتر دنیا شناخته می‌شود. با این همه خود آلمانی‌ها مردمشان را خیلی صمیمی، شاد و سرگرم توصیف نمی‌کنند. برعکس مهاجرانی که به دنبال بالا بردن سطح زندگی‌شان هستند آلمان را کشوری رویایی می‌شناسند.

 

 

 ژاپن

 

 

 ژاپن

 

 

ژاپن به عنوان سومین قدرت اقتصاد دنیا و پیشرو در تکنولوژیکی، بالاترین رتبه کارآفرینی و آموزش و پرورش در بین قدرت‌های جهانی به دست آورده است. مردم ژاپن کشورشان را نوآور، مدرن و معتبر توصیف می‌کنند. با همه این‌ها ژاپن هنوز در زمینه حقوق بشر، حقوق مدنی، تساوی شهروندی، برابری جنسیتی و آزادی مذهبی راه درازی دارد که طی کند.

 

 

 سوئد

 

 

 سوئد

 

 

به عنوان کشوری بی‌طرف قرن‌هاست که سوئد بر روی حقوق بشر و خدمات عمومی تمرکز کرده است. مانند دیگر کشورهای شمال اروپا، نرخ مالیات بالا در این کشور صرف هزینه‌های عمومی مثل خدمات بهداشتی رایگان و آموزش عالی برای تمامی شهروندان می‌شود. سوئد در زمینه محیط زیست، برابری جنسیتی و کسب و کار امتیازات بالایی به دست آورده است. شهروندان سوئدی کشورشان را در ویژگی ‌های مقرون به صرفه، میراث فرهنگی و تفریح ضعیف و ناکافی توصیف می‌کنند.

 

 

استرالیا

 

 

استرالیا

 

 

استرالیا کشوری ثروتمند بوده که در آن نه تنها سطح کیفی زندگی بالاست بلکه مردم امید به زندگی بالایی هم دارند. نظام آموزش عمومی کشور، زیرساخت‌ها و ثبات سیاسی در رتبه بالا قرار دارد. به علاوه مردم خودشان را حساس، صمیمی و خوشحال توصیف می‌کنند. البته استرالیا در داشتن میراث فرهنگی و قدرت سیاسی کشوری قابل توجه نیست.

 

 

فرانسه

 

 

فرانسه

 

 

اگر می‌خواهید در یکی از قوی‌ترین اقتصادها و فرهنگ‌های پر نفوذ جهان با امتیاز بالا در رعایت حقوق بشر و همین‌طور فعالیت‌های گسترده در سازمان‌های بین‌المللی تحصیل کنید و اشتغال داشته باشید بی‌شک فرانسه باید در فهرست شما باشد. فرانسوی‌ها کشورشان را با اعتبار، با مد روزی قوی و هنری برجسته، با روابط قوی دیپلماسی توصیف می‌کنند.

 

 

 دانمارک

 

 

 دانمارک

 

 

 شهروندان دانمارکی به ویژگی‌های ارزشمند زندگی همچون مراقبت‌های بهداشتی عمومی و تحصیلات عالی آزاد دسترسی راحت دارند.  این کشور در زمینه‌هایی مثل برابری درآمد، ایمنیت و ثبات اقتصادی نمرات بسیار بالایی کسب کرده است. دانمارک به شفافیت سیاسی و پایین بودن نرخ فساد در تمام دنیا شناخته شده است. با این همه یکی از بالاترین نرخ‌های مالیت بر درآمد دنیا به دانمارک تعلق گرفته است. به همین دلیل نمی‌توان این کشور را مقرون به صرفه و ارزان توصیف کرد.

 

 

نروژ

 

 

norway

 

 

نروژ به دلیل درآمد بالا، گسترگی در بخش خصوصی و فرهنگ اسکاندیناوی در دنیا شناخته شده است. نروژی‌ها در اموری مانند محیط زیست، حقوق بشر و آزادی مذهبی به کشورشان بالاترین نمره را داده‌اند. به علاوه کیفیت آموزش و پرورش به شدت بلا بوده و دولت در وسایل اقتصادی کاملا شفاف عمل می‌کند. با این همه نمی‌توان این کشور را در صحنه سیاسی دنیا پرنفوذ دانست و یا به قدرت نظامی‌اش استناد کرد.

 

 

سنگاپور

 

 

singapore

 

 

سنگاپور یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که نرخ بیکاری در آن به مرور پایین آمده و رشد اقتصادی بالا رفته است با تور سنگاپور از این کشور در حال توسعه دیدن کنید. این کشور در شهر-دولت‌هایش بازار کار قوی و درآمدزایی بالا ایجاد کرده است اما با تمام این اوصاف مهاجران از آن به عنوان کشوری ارزان یاد نمی‌کنند و به طور کلی می‌توان گفت نرخ مخارج زندگی در آن بالاست.

 

 

بهترین استخرهای بی‌نهایت برای شنا در سنگاپور

 

 

چین

 

 

چین

 

 

چین بعد از ایالت متحده آمریکا در رتبه دوم اقتصاد جهانی قرار گرفته است. این کشور توانسته بالاترین رتبه را در رده بین قدرت‌های دنیا از لحاظ سیاسی، اقتصادی و کارآفرینی به دست آورد. اما توسعه سریع تجاری کشور به مراتب فراتر از کیفیت زندگی شهروند معمولی است. چین در مقوله‌هایی مانند برابری جنسیتی، آزادی مذهبی و ایمنیت هنوز راه درازی دارد که طی کند. با تور چین از این کشور هیجان انگیز دیدن کنید. 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

مطالب مرتبط