7 شهر باستانی آسیا که شما را به گذشته‌های دور می‌برند

با توجه به پیشرفت در حمل و نقل، حالا مراکز و شهرهایی در دسترس قرار گرفته‌اند که قبلا به راحتی نمی‌شد به آن‌ها دست پیدا کرد. شهرهایی باستانی که در قدیم برای خود شور و حالی داشتند و بعد آرام آرام به خلوت رفتند تا اینکه حالا به عنوان جاذبه‌های توریستی گردشگران را به سمت خود دعوت می‌کنند. در آسیا شهرهای باستانی این چنینی زیاد است، با این حال سایت tripzilla این ۸ شهر را به عنوان مراکزی باستانی در نظر گرفته، که شما را در زمان به عقب می‌برند.

 

 

۱- هوی آن، ویتنام

 

 

هوی آن، ویتنام

 

 

خیلی‌ها از وجود این میراث جهانی یونسکو در استان کوانگ نام ویتنام با خبر نیستند، اما پیشینه شهر باستانی هوی آن به بیش از ۱۲۰ هزار سال می‌رسد و پیشتر آن را با نام فِیفو صدا می‌زدند، زمانی که این مکان زیبا بندری مهم در آن منطقه محسوب می‌شد. قرن‌ها گذشت و بعدها در قرون ۱۶ و ۱۷ میلادی، آلمانی‌ها، پرتغالی‌ها و چینی‌ها برای داد و ستد به این بندر می‌آمدند. حالا بسیاری از بخش‌های این شهر کوچک و معماری متفاوت و زیبایش، نشانه‌های گذشته را در خود دارد و با قدم زدن در آن، گویی در فیلم‌های قدیمی شرق آسیا راه می‌روید.

 

 

۲-سوخوتای، تایلند

 

 

 سوخوتای، تایلند

 

 

اگر چه بخش زیادی از این شهر باستانی ویران شده، اما هنوز هم آنقدر زیبا و متفاوت است که زحمت ۵ ساعت راه از پایتخت را به خود بدهید. سوخوتای در سال‌های ۱۲۳۸ تا ۱۴۳۸  پایتخت سیام به شمار می‌رفت و هنوز در مجموعه‌ای که از آن باقی مانده، ۲۶ معبد را خواهید دید که با تندیس‌های سنگی خوش می‌درخشند. معبد وات ماهاتا به عنوان عبادتگاه اصلی با تندیس بزرگ بودا از جمله مهم‌ترین نقاطی در این شهر باستانی به شمار می‌رود که حتما باید از آن دیدن کنید.

 

 

۳- لوپبوری، تایلند

 

 

 لوپبوری، تایلند

 

 

"شهر میمون‌ها" تنها سه ساعت از بانکوک فاصله دارد و قدیمی‌ترین شهر قابل سکونت در این کشور محسوب می‌شود. که با تور تایلند می توانید به بازدید از اینجا بروید. شهری بسیار مهم در امپراطوری آنگکور (کامبوجِ حالا)  که دومین پایتخت امپراطوری آیوتایان در قرن ششم بعد از میلاد به حساب می‌آمد. اسامی زیادی برای این شهر در طول تاریخ استفاده شده است، اما نکته مهم به وجود آمدن یک شهر امروزی حول محور سازه‌های قدیمی لوپبوری است. معروف‌ترین نقطه در این شهر معبد پرا پرانگ سام یوت است که به معبد میمون‌ها نیز شهرت دارد.

 

 

ببینید بهشت اسرارآمیزی در خلیج مایا نهفته است؛ تایلند

 

 

۴- آنگکور، کامبوج

 

 

 لوپبوری، تایلند

 

 

آنگکور حالا به واسطه معابد بسیار زیبایش معروف است اما زمانی به عنوان پایتخت امپراطوری کِمر در این سرزمین نام و آوازه‌ای داشت. برکه‌ی دلربایی که در این شهر وجود دارد و بناهایی با معماری خاص و پوشش گیاهی بعضا عجیب از آنگکور یک منطقه مرموز و خاص ساخته که بسیاری برای دیدنش هر ساله به این نقطه از کامبوج می‌آیند. اگر چه بسیاری از این گردشگران برای دیدن معبد شگرف آنگکور وات به این شهر سفر می‌کنند، اما یک نکته بسیار عجیب و جذاب در مورد آنگکور وجود دارد و آن این است که معماران آن، در زمانی بسیار دور توانسته بودند سیستم لوله کشی داشته و آب را به این وسیله به خانه‌ها و معابد برسانند.

 

 

 ۵- لوانگ پرابانگ، لائوس

 

 

لوانگ پرابانگ، لائوس

 

 

معنای تحت‌الفظی این شهر "تصویر شاهانه بودا" است که البته قدیم‌ آن را به نام موانگ سوا می‌شناختند. یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو که به واسطه معماری بسیار جذاب و حفظ بسیاری از المان‌های گذشته خود به این مهم دست پیدا کرده است. پیدایش این شهر به ۶۹۸ قبل از میلاد بر می‌گردد و در دوره‌های مختلف تاریخ سکونت‌پذیر و خالی از سکونت می‌شده است. از نکات جالب این شهر وجود خرده‌فرهنگ فرانسوی در میان مردمش است که به واسطه حضور این مردمان در سده‌های ۱۹ و ۲۰ میلادی در لوانگ پرابانگ باعث شده است.

 

 

۶- باگان، میانمار

 

 

 باگان، میانمار

 

 

باگان سرنوشت عجیبی دارد. پایتخت پادشاهی باگان که که در قرن ۹ میلادی به عنوانی شهری مهم شناخته شد. در باگان بیش از ۱۰ هزار معبد بودایی ساخته شد اما امروز تنها ۲۲۰۰ تای آن‌ها باقی مانده است. همه چیز در این شهر شما را به گذشته‌ای دور می‌برد. از طرز لباس پوشیدن بسیاری محلی‌ها تا آرایش و معماری خانه‌ها. البته در نهایت دیدن از معابد خاص و پرتعداد این منطقه از مهم‌ترین دلایل سفر بسیاری به باگانِ میانمار است.

 

 

۷- نارا، ژاپن

 

 

نارا، ژاپن

 

 

برای خود ژاپنی‌ها این شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شهری مملو از آیین‌ها، ساختمان‌های باستانی که بسیار عالی نگهداری شده‌اند، باغات چشم نواز و معابد زیبا. قدیمی‌ترین شهر ژاپن که در سال‌های ۷۱۰ تا ۷۹۴ میلادی پایتخت این کشور محسوب می‌شد. همانطور که گفته شد، دیدنی‌های بسیاری در این شهر وجود دارد و به همین خاطر چند میراث جهانی یونسکو در این منطقه ثبت شده است. جدا از مراکز و بناهای مهم، جنگل کاسوگایاما یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری نارا به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط