چرا حداقل یک بار هم که شده باید تنها به سفر بروید؟

شبکه‌های اجتماعی پر شده از عکس کسانی که به تنهایی به مسافرت‌های مختلف می‌روند. همین باعث می‌شود با خود این سوال را کنیم، که آیا ما هم می‌توانیم به چنین سفری برویم؟ اما همیشه به خاطر ریسک‌های مختلف و سختی چنین سفری این ایده را در ذهنمان دفن می‌کنیم. اما باید برای حداقل یک بار هم که شده شجاعت به خرج دهیم و در یک سفر یک نفره خاطره‌ای برای خودمان بسازیم تا همیشه آن را با شعف به یاد بیاوریم. تنها سفر کردن متفاوت از سفر جمعی و در نوع خود لذت‌بخش است، باعث می‌شود بعضی دیدگاه‌های آدم تغییر کند و مهارت زندگی در آدم را رشد می‌دهد.

 

 

traveling-alone

 

 

هستند تعداد زیادی که تنها سفر کردن را غمگین و ناامیدکننده توصیف می‌کنند. اما واقعیت چیز متفاوتی است. واقعیت اما چیز دیگری‌ست. تنها سفر کردن یعنی اینکه به هر جایی که سلیقه‌تان باشد خواهید رفت، هر ماجراجویی که بخواهید را انتخاب می‌کنید و به معنای واقعی کلمه، سفری خواهید داشت تماما به سلیقه خودتان. پس بد نیست در ادامه با ما باشید، شاید بتوانید شما را قانع کنیم که به سفری یک نفره رفته و لذت چنین اتفاقی را در زندگی تجربه کنید.

 

 

traveling-alone-02

 

 

بهترین کشورهایی که می‌توانید برای سفرهای پاییزی به آن‌ها بروید

 

اعتماد به نفسی که در شما ایجاد می‌شود

 

 

خیلی‌ها با دیدن عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی که مسافران تنها از خود منتشر می‌کنند، اعتماد به نفسشان را ستایش می‌کنند، اما در خود نمی‌بینند که چنین کاری را انجام دهند. یکی از دلایل چنین سفرهایی ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس در خودتان است.

 

 

confidence

 

 

وقتی به کشوری غریبه سفر می‌کنید و با دیگران ارتباط می‌گیرید، وقتی در تورهای دسته جمعی دوستان جدیدی پیدا می‌کنید یا خود را در رابطه با فعالیت‌های ماجراجویانه به چالش می‌کشید، هر بار اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنید و این اعتماد به نفس ایجاد شده می‌تواند تا سال‌ها در وجودتان جا خوش کند.

 

 

مرزهای خود را در هم بشکنید

 

 

pushes-the-boundaries

 

 

 

تعداد انگشت‌شماری هستند که دوست دارند از خانه بیرون رفته و کارهای متفاوت انجام دهند. اکثر ما ترجیح می‌دهیم در خانه بنشینیم و از راحتی لذت ببریم. اما وقتی تنها به منطقه‌ای زیبا سفر کنید، باید مرزهای خود را شکسته و چیزهای جدیدی تجربه کنید. از نظر مالی تنها همه چیز را مدیریت کنید، تمام برنامه‌ریزی‌ها را خود انجام دهید، تصمیم‌گیری کنید و در نهایت از تمام چیزهایی که خود برگزیده‌اید در جایی جدید و به تنهایی لذت ببرید. چنین سفری را می‌توان کلاسی آموزشی برای بهبود وضعیت زندگی به حساب آورد.

 

 

چیزهای جدید کشف کنید

 

 

چیزهای جدید کشف کنید

 

 

در طول سفر چیزهای جدیدی کشف خواهید کرد که شما را شگفت زده می‌کند. جدا از اماکن دیدنی که خب در سفرهای چند نفره نیز فرصت دیدنشان را دارید، وقتی تنها سفر می‌کنید امکان ارتباط بیشتر با آدم‌ها و کند و کاو در زندگی روزمره مردم یک کشور جدید را خواهید داشت. ممکن است دوستان جدیدی پیدا کنید، هزاران کیلومتر دورتر از محل زندگی‌تان. امکان دارد چیزهایی یاد بگیرید که تا به حال به فکر یاد گرفتن‌شان نبوده‌اید و در مجموع شانس این را خواهید داشت که در چند روز، تجارب ارزشمندی در وجودتان به ثبت برسانید.

 

 

بهترین دسرهای دنیا را در کدام شهرها بخوریم؟

 

 

آزادی، آزادی و آزادی

 

 

آزادی، آزادی و آزادی

 

 

همه چیز در اختیار شما خواهد بود، اینکه به کجا می‌خواهید بروید، چه فعالیت‌هایی را تجربه کنید و اینکه کی استراحت کنید و کی بیرون بروید. اگر اهل موزه باشید، احتملا بارها برایتان پیش آمده که وقتی می‌خواهید به دیدن یک موزه بسیار خوب در شهری بروید، همه می‌خواهند وقت خود را در مرکز خرید بگذرانند. این چنین اتفاقات در سفرهای یک نفره اتفاق نخواهد افتاد! شما برای تک‌تک ساعت‌های سفر خود تصمیم گیری می‌کنید، می‌توانید به تورهای گردشی اطراف مقصد سفرتان بروید، ورزش‌های عجیب را تجربه کنید یا اینکه کارهایی را انجام دهید که هیچ کدام از دوروبری‌هایتان به انجامش علاقه‌ای ندارند.

 

 

داستان سفری خاطره‌انگیز

 

 

داستان سفری خاطره‌انگیز

 

 

چند بار برایتان پیش آمده که پای صحبت‌های آدمی ماجراجو بنشینید و آنقدر معطوف به داستانش شوید که خود را جای او گذاشته و تصور کنید اگر من جای او بودم چطور می‌شد؟ این دقیقا شمایید بعد از یک سفر تک نفره با کلی داستان و خاطراتی که می‌توانید برای دوستان و خانواده‌تان تعریف کنید. عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی‌تان خواهید گذاشت نیز بخشی از داستانی خواهند بود که شما تعریف می‌کنید و دیگرانند که به شما نگاه کرده و اعتماد به نفس می‌گیرند.

 

 

 

تنها به کجاها سفر کنیم؟

 

 

تنها به کجاها سفر کنیم؟

 

 

نکته مهم در مورد اولین سفر تنهایی این است که باید محلی امن و از هر نظر عالی را برای سفرتان (مخصوصا برای خانم‌ها) انتخاب کنید، که اولین تجربه‌تان آنقدر خوب تمام شود که بخواهید دوباره هم به چنین سفری بروید. برای مثال سایت محبوب theculturetrip کشورهایی همچون استرالیا، تایلند، ایسلند، کانادا، نیوزلند یا ژاپن را برای خانم‌ها پیشنهاد می‌کند و از طرفی برای انتخاب‌های همگانی‌اش کشورهایی همچون یونان، تور هند (گوا)، ایتالیا، تور بالی، سوئد، ویتنام و ترکیه را نیز به این لیست اضافه می‌کند. در نهایت اما رعایت یک سری اصول اولیه ایمنی و رفتن به شهری گردش‌گرپذیر، شما را از هر خطری مبرا می‌کند و تنها برایتان سفری عالی باقی می‌ماند و خاطره‌ای جاودانه درزندگی‌ شما می‌شود. 

مطالب مرتبط